Sohlman positiv?


Prehn
 Share

Recommended Posts

Det er rigtigt, har også set flere steder, at når de producere Prohormoner osv, så får de ikke renset maskinerne ordentligt når de skal producere valle osv (ved dog ikke om det passer)

<{POST_SNAPBACK}>

Er overbevist om at det er en and. Det er helt forskellige produktionsprocesser. Måske i pakningen kan det gå galt?

Skvatfader kender til det i højere grad, da han har professionelt kendskab til en del produktionsprocesser.

Meget af skræmmekampangerne om det kommer fra idrætsudøvere der forsøger at dække sig ind. IOC har dog været ud med en advarsel. Det var dog med den bagtanke at promovere tilskudsfirmaer, de havde økonomiske interesser i, som værende de eneste sikre.. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meget af skræmmekampangerne om det kommer fra idrætsudøvere der forsøger at dække sig ind. IOC har dog været ud med en advarsel. Det var dog med den bagtanke at promovere tilskudsfirmaer, de havde økonomiske interesser i, som værende de eneste sikre.. :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil nu mene, at man bør holde sig til anerkendte producenter, såfremt man køber kosttilskud af udenlandsk oprindelse. Jeg er helt sikker på, at nogle af de mindre kendte firmaer bevidst har tilsat prohormoner til deres øvrige kosttilskud. Hvordan forklarer man ellers alle de postive test for nandrolone der var fra sidst i 90erne og 4-5 år frem? Nandrolone er det steroid der kan spores længst tid i kroppen, og ingen atlet der kan forvente at skulle testes og som har bare en smule omløb i hovedet kunne finde på at tage det. Rent faktisk var der ingen sportsfolk på topplan der var blevet testet positiv for nandrolone siden en gang i 80erne. Men lige pludslig kom den ene sag efter den anden sidst i 90erne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det har jo været skrevet her på siden før... Og jeg der har også været noget på nogle af de amerikanske boards jeg læser på, omkring firmaer som ikke har styr på rensning af deres maskineri, mener jeg var grunden....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er af ren interesse, man skulle jo nødig ende i en situation hvor at man selv for en positiv doping p.g.a. et kosttilskud. Det der undrer mig lidt er at det er de Amerikanske, som ikke har styr på produktionen. Da produktansvaret er ret højt over there, hvilket gør at risikoen er højere for selskabet ved ikke at have styr på produktionen. Det eneste jeg har hørt om er et hollandsk selskab, som ikke havde styr på det.

Så hvis nogen kender til artikler om emnet, så post dem endelig.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du huske hvilket firma.....?

Link to comment
Share on other sites

Meget af skræmmekampangerne om det kommer fra idrætsudøvere der forsøger at dække sig ind. IOC har dog været ud med en advarsel. Det var dog med den bagtanke at promovere tilskudsfirmaer, de havde økonomiske interesser i, som værende de eneste sikre.. :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil nu mene, at man bør holde sig til anerkendte producenter, såfremt man køber kosttilskud af udenlandsk oprindelse. Jeg er helt sikker på, at nogle af de mindre kendte firmaer bevidst har tilsat prohormoner til deres øvrige kosttilskud. Hvordan forklarer man ellers alle de postive test for nandrolone der var fra sidst i 90erne og 4-5 år frem? Nandrolone er det steroid der kan spores længst tid i kroppen, og ingen atlet der kan forvente at skulle testes og som har bare en smule omløb i hovedet kunne finde på at tage det. Rent faktisk var der ingen sportsfolk på topplan der var blevet testet positiv for nandrolone siden en gang i 80erne. Men lige pludslig kom den ene sag efter den anden sidst i 90erne. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved jeg ikke hvordan markedet er. Men kunne det ikke tænkes at de produkter der blev brugt (AS) ikke var det man troede de var? Dvs. der var deca durabolin i istedet for andre stoffer der ville være hurtigere ude?

Link to comment
Share on other sites

Kan du huske hvilket firma.....?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, har desvære ikke nok info til at hænge enkelte producenter ud. :wink:

Nu ved jeg ikke hvordan markedet er. Men kunne det ikke tænkes at de produkter der blev brugt (AS) ikke var det man troede de var? Dvs. der var deca durabolin i istedet for andre stoffer der ville være hurtigere ude?

<{POST_SNAPBACK}>

I nogle tilfælde er der måske tale om at folk har fået fake AS som indeholdt nandrolone istedet for andre former for AS. Men i mange tilfælde er der tale om altleter på allerhøjeste proffesionele niveau. I atletikens verden kan feks. nævnes Linford Christie, Mark Richardson, Dougie Walker, Dieter Baumann og Merlene Ottey. Desuden er en række fodboldspillere i topklubber blevet taget. Altså topatleter som såfremt de skal bruge AS får det igennem der læge, og ikke køber deres AS af en tilfældig Brian i omklædningsrummet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det nogensinde sket for nogle andre?

Ud fra en søgning på google lader det til at være et meget populært og brugt produkt, så man må da gå ud fra det også er sket for nogle andre så, eller virker det da lidt mistænksomt at det kun skulle være dette ene tilfælde...

Link to comment
Share on other sites

Der smuttede jo også en københavner sidste år

Det er da dårliger stil

<{POST_SNAPBACK}>

JFK, jeg synes det er ganske usagligt at blande Frank Jørgensen ind i debatten. Jeg kan godt nævne Søren Oldenborg hvis det skal være, men det er efterhånden ved at være lang tid siden...........

I øvrigt har jeg aldrig haft noget med Frank Jørgensen at gøre.

Vetö

<{POST_SNAPBACK}>

Nej vetö, nu bliver du squ en tand for useriøs i din omgang med dette indlæg, at hive en sag fra 1995 frem som mod svar til den anden sag, er da noget langt ude.

Hvad med at komme tilbage til dette årtusinde, der er vist andre sager der er mere spændende.. Husk nu at dette kan ramme alle der ikke har styr på hvad der er i de enkelte kost tilskud.....

Man skal huske på at de 2 omtalte herre har været, sammen med Per Kyneb, de mest fremtrædende i dansk styrkeløft nogensinde...

Link to comment
Share on other sites

4 ud af 5 atleter der bliver knaldet for dopingmisbrug skyder skylden på et eller andet legitimt produkt, hostesaft, svigermor eller øjendråber. Som regel er der fundet så store mængder af de ulovlige stoffer, at det er helt ude i hampen at sige det kommer fra hostesaften eller øjendråberne...

Det er meget få der bare siger "øv, jeg havde fingrene i kagekassen og jeg blev sgu nappet".

I langt de fleste af de tilfælde, hvor misbrugerne skyder skylden på alt og alle, er det naturligvis bare en dårlig undskyldning. Det efterlader så måske nogle atleter, der uforskyldt har indtaget nogle tvivlsomme produkter i god tro...

Jeg både ærger mig og glæder mig, når der bliver nappet en dopingmisbruger i styrkeløft.

På den ene side er det jo trist at der endnu engang kastes smuds på sporten - på den anden side er det bedre misbrugerne bliver nappet end går fri...

Om der i Sohlmans tilfælde er tale om det ulovlige er indtaget bevidst eller ubevidst kan jeg jo så af gode grunde ikke vide noget om - blot konstatere han er testet positiv.

Link to comment
Share on other sites

4 ud af 5 atleter der bliver knaldet for dopingmisbrug skyder skylden på et eller andet legitimt produkt, hostesaft, svigermor eller øjendråber. Som regel er der fundet så store mængder af de ulovlige stoffer, at det er helt ude i hampen at sige det kommer fra hostesaften eller øjendråberne...

Det er meget få der bare siger "øv, jeg havde fingrene i kagekassen og jeg blev sgu nappet".

I langt de fleste af de tilfælde, hvor misbrugerne skyder skylden på alt og alle, er det naturligvis bare en dårlig undskyldning. Det efterlader så måske nogle atleter, der uforskyldt har indtaget nogle tvivlsomme produkter i god tro...

Jeg både ærger mig og glæder mig, når der bliver nappet en dopingmisbruger i styrkeløft.

På den ene side er det jo trist at der endnu engang kastes smuds på sporten - på den anden side er det bedre misbrugerne bliver nappet end går fri...

Om der i Sohlmans tilfælde er tale om det ulovlige er indtaget bevidst eller ubevidst kan jeg jo så af gode grunde ikke vide noget om - blot konstatere han er testet positiv.

Rigtigt godt indlæg :smile:

Link to comment
Share on other sites

4 ud af 5 atleter der bliver knaldet for dopingmisbrug skyder skylden på et eller andet legitimt produkt, hostesaft, svigermor eller øjendråber. Som regel er der fundet så store mængder af de ulovlige stoffer, at det er helt ude i hampen at sige det kommer fra hostesaften eller øjendråberne...

Det er meget få der bare siger "øv, jeg havde fingrene i kagekassen og jeg blev sgu nappet".

I langt de fleste af de tilfælde, hvor misbrugerne skyder skylden på alt og alle, er det naturligvis bare en dårlig undskyldning. Det efterlader så måske nogle atleter, der uforskyldt har indtaget nogle tvivlsomme produkter i god tro...

Jeg både ærger mig og glæder mig, når der bliver nappet en dopingmisbruger i styrkeløft.

På den ene side er det jo trist at der endnu engang kastes smuds på sporten - på den anden side er det bedre misbrugerne bliver nappet end går fri...

Om der i Sohlmans tilfælde er tale om det ulovlige er indtaget bevidst eller ubevidst kan jeg jo så af gode grunde ikke vide noget om - blot konstatere han er testet positiv.

<{POST_SNAPBACK}>

Fuldstændig enig :4thumbup: :4thumbup: Ville ikke selv kunne skrive det mere præcist.

Link to comment
Share on other sites

Der smuttede jo også en københavner sidste år

Det er da dårliger stil

<{POST_SNAPBACK}>

JFK, jeg synes det er ganske usagligt at blande Frank Jørgensen ind i debatten. Jeg kan godt nævne Søren Oldenborg hvis det skal være, men det er efterhånden ved at være lang tid siden...........

I øvrigt har jeg aldrig haft noget med Frank Jørgensen at gøre.

Vetö

<{POST_SNAPBACK}>

Nej vetö, nu bliver du squ en tand for useriøs i din omgang med dette indlæg, at hive en sag fra 1995 frem som mod svar til den anden sag, er da noget langt ude.

Hvad med at komme tilbage til dette årtusinde, der er vist andre sager der er mere spændende.. Husk nu at dette kan ramme alle der ikke har styr på hvad der er i de enkelte kost tilskud.....

Man skal huske på at de 2 omtalte herre har været, sammen med Per Kyneb, de mest fremtrædende i dansk styrkeløft nogensinde...

<{POST_SNAPBACK}>

Titan, jeg skriver som jeg gør, fordi det er helt ved siden af at indblande Frank J i denne debat. Det er ikke første gang, at jyderne skyder med skarpt når der bliver diskuteret doping - herunder bliver det gang på gang nævnt, at Frank J er blevet testet positiv.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Det var der vist heller ingen der gjore, der blev bare skrevet "en københavner" ikk

<{POST_SNAPBACK}>

Titan, du behøver ik at spille dum. Der var kun en københavner som blev testet positiv sidste år (indenfor styrkeløft).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvor lang tid kan man spore et Testeteron-misbrug efter at personen er stoppet med at indtage det ?

Og kan man ikke formode at de er temmelig sikre på at der er er foregået et decideret misbrug ? - og at det ikke bare at det drejer sig om nogle vitaminpiller som tilfældigvis lige fejlagtigt og imod alle ods har indeholdt præcis de stoffer som giver een en fordel i den sportsgren man nu dyrker ?

Link to comment
Share on other sites

Godt spørgsmål, Everlast.

Sad lidt og tænkte over om det egentligt ikke er muligt ved måling at bestemme om det er en 1-gangsforteelse - altså mulighed for et uheld - eller om der er lagret så meget at det er længere tids brug/misbrug?

Niske

Link to comment
Share on other sites

Godt spørgsmål, Everlast.

Sad lidt og tænkte over om det egentligt ikke er muligt ved måling at bestemme om det er en 1-gangsforteelse - altså mulighed for et uheld - eller om der er lagret så meget at det er længere tids brug/misbrug?

Niske

<{POST_SNAPBACK}>

Så vidt jeg er orienteret:

Det er således at når man laver en dopingtest, så betragtes en prøve normalt som positiv, når blot en lille smule af et ulovligt stof findes. Årsagen til at en prøve kan betegnes som positiv, ved blot en meget lille smule stof, er at stoffet ikke er naturligt forekommende i menneskekroppen.

Da testosteron er naturligt forekommende betegnes en prøve som positiv, såfremt en test indeholder 4 gange så meget testosteron, som en normal mand producerer.

Derfor er testestoron i princippet "hurtigt ude" i forhold til AS, og jeg nægter at tro at et kosttilskud kan være SÅ forurenet af testosteron at det kan måles i en test.

Læs mere på doping.dk

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var mig der figurerede så højt i den verden som ham her tilsyneladende gør (med landshold og alt muligt) og det vitterlig ikke var en dårlig undskyldning, så havde jeg nok valgt at tage de bøtter med vitaminpiller spenderet de penge det måtte koste, få den analyseret - og om ikke andet så for at få renset mit navn ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share