MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Uhhhh dog fight.. eller :laugh: Ej jeg ville egentlig bare lige se, hvad der rørte sig i Maxies log, men hvor jeg tidligere sys, at helikopter temaet var svært fordøjeligt, så er det her da endnu mere russisk. :tongue: Anyway det er jo svært at lade være med at holde af jer....

God vind i tovene eller hvad det nu er I trækker i. :w00t:

Jules :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lad os bare holde det her indtil videre indtil vi har en ordentlig skabelon. Jeg synes ikke at det er totalen der 100 % skal tælle. På den måde bliver det ikke en cool overall strength challenge, da den netop kan favorisere folk med meget stærke ben (læs tunge folk så som styrkeløftere), men som ikke magter at løfte deres egen kropsvægt.

:bigsmile:

Fair and square - det giver også logaktivitet til mig :laugh:

Jeg er også mere for at der er en minimums/maksimums grænse for forholdet, frem for at der er ét bestemt forhold som skal holdes.

Det kunne være at højeste disciplin-score bliver cuttet til max 2-3 (eller 5) gange den laveste score.

Jeg tror dog ikke at pistols vil favorisere specielt tunge folk (med mindre du mener jeg er specielt tung :laugh: ) - det er jo stadig BW-øvelser alle sammen.

Jeg kan også spørge på en anden måde:

Synes du den score jeg lavede er acceptabel, eller er forskellen mellem øvelserne for stor?

Argument imod towel-chins (i denne konkurrence): Det vil gøre styrkeforskellen mellem chins og pistols endnu større.

Link to comment
Share on other sites

Uhhhh dog fight.. eller :laugh: Ej jeg ville egentlig bare lige se, hvad der rørte sig i Maxies log, men hvor jeg tidligere sys, at helikopter temaet var svært fordøjeligt, så er det her da endnu mere russisk. :tongue: Anyway det er jo svært at lade være med at holde af jer....

God vind i tovene eller hvad det nu er I trækker i. :w00t:

Jules :tongue:

:hehe: Ingen dogfight her - bare en god diskussion om hvordan banen skal kridtes op.

Det er da ikke russisk :laugh: Der er hverken kettlebells eller vodka involveret, og du kan da ikke være i tvivl om øvelserne.

Så blond er du da heller ikke. :tease:

Link to comment
Share on other sites

:4jumpy: :4jumpy: :4jumpy: :4jumpy: :4jumpy:

Det nye og forbedrede husalter. Fuck, det er stort - bogstavelig talt!

:banana3: :banana3: :banana3: :banana3: :banana3:

post-1845-1186596515_thumb.jpg

:banana3: :banana3: :banana3: :banana3: :banana3:

Panasonic 42 PV 70 - 42" plasma

Meget fedt fjernsyn, men ser ud som om at det ikke virker :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fair and square - det giver også logaktivitet til mig :laugh:

Jeg er også mere for at der er en minimums/maksimums grænse for forholdet, frem for at der er ét bestemt forhold som skal holdes.

Det kunne være at højeste disciplin-score bliver cuttet til max 2-3 (eller 5) gange den laveste score.

Jeg tror dog ikke at pistols vil favorisere specielt tunge folk (med mindre du mener jeg er specielt tung :laugh: ) - det er jo stadig BW-øvelser alle sammen.

Jeg kan også spørge på en anden måde:

Synes du den score jeg lavede er acceptabel, eller er forskellen mellem øvelserne for stor?

Argument imod towel-chins (i denne konkurrence): Det vil gøre styrkeforskellen mellem chins og pistols endnu større.

hehe.. whatever counts for you :laugh:

Ja, fin idé med minmum/max forhold, og ja, syntes der er for stor forskel i din :smile:

Kan godt være at vi skal lave den uden towel, så almindelig dødelige også kan være med i vores lille leg :innocent:

Link to comment
Share on other sites

I 2 turdelduer glemmer, at det enerådigt er MIG der bestemmer hvordan NWSC ser ud.... :devil::wink: Så lyt og lær:

1. Max antal reps på 20 min.

2. Pullups udføres med dobbelt 'thumbless' overhåndsgreb.

3. Det er tilladt at mixe antal reps, men laver man fx 8/8 i pistols, skal man også lave 8/8 i one arm pushups. Antal reps i pullups er valgfrit.

4. Man skal køre øvelserne efter hinanden, men rækkefølgen er valgfri.

5. Man skal lave samme antal rep med hver arm/ben.

6. Man SKAL ha' en brækspand til rådighed.... :devil:

Spørgsmål????

Link to comment
Share on other sites

I 2 turdelduer glemmer, at det enerådigt er MIG der bestemmer hvordan NWSC ser ud.... :devil::wink: Så lyt og lær:

1. Max antal reps på 20 min.

2. Pullups udføres med dobbelt 'thumbless' overhåndsgreb.

3. Det er tilladt at mixe antal reps, men laver man fx 8/8 i pistols, skal man også lave 8/8 i one arm pushups. Antal reps i pullups er valgfrit.

4. Man skal køre øvelserne efter hinanden, men rækkefølgen er valgfri.

5. Man skal lave samme antal rep med hver arm/ben.

6. Man SKAL ha' en brækspand til rådighed.... :devil:

Spørgsmål????

Hahaha.. Javel Hr. :4police:

Men husk hvem der officielt fandt på navnet :tongue:

3. Tåbelig regel! :nonono:

Hvorfor skal ben og pressestruktur begrænses til samme antal, når chins er frit?

Meningsløst, siger jeg.

:wink:

PS: Gode doms i madkassen - særligt obliques. Det er uden tvivl OAPU'erne :devil:

Hehe.. godt med doms i obliques. Tegn på at du har udført dem korrekt, og ikke på wannabe måden.

Opponenter vil selvfølgelig sige at det er svært at holde balancen. Til dem er der kun een ting at sige.

post-1305-1186600015_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

VL @ Ak Thor

Så er krebsen tilbage fra ferie, og træningen blev pudsigt nok meget mere "fornuftig". :innocent:

Chris27 var naturligvis også i huset, og det er tydeligt på hans indlæg, at min træning var kedelig i dag, for jeg er kun nævnt i form af at jeg var til stede. :laugh:

Jeg sprang læk stort set efter opvarmningen. Scheiße, det var varmt.

Burgener warmup

20kg

30kg

Træk

1 x 3 @ 50kg

Træk fra hæng

5 x 3 @ 50kg

- fra hæng er nu en rigtig god øvelse, for det tvinger mig til at lave et godt andethiv

Hugvend, delvist fra hæng

1 x 3 @ 50kg

5 x 3 @ 60kg

- første rep fra gulv, de to næste fra hæng

Same deal som på trækket - opfordrer til god teknik synes jeg.

Træk balance

2 x 5 @ 50kg

- En øvelse jeg havde luret fra Mike Burgeners videoer på crossfit. Den primære del virkede egentlig ok, men at sænke stangen til nakken med træk-greb føles mildt sagt akavet for mig, så jeg var ikke supervild med den.

http://uk.youtube.com/watch?v=WlabYlMkJyw&...ted&search=

Stød-hiv

5 @ 70kg

5 @ 80kg

5 @ 90kg

4 @ 90kg

- ok, der kan vist godt komme mere vægt på

C2

500m @ lvl 6, 1:50:4

500m @ lvl 8, 1:48:4

500m @ lvl 10, 1:44:8

- De tider kunne jo tyde på at højere lvl er godt for mig, i hvert til korte ture. Det tror jeg også det er, men det var nu heller ikke all-out roning.

Hårdt dog!

Link to comment
Share on other sites

VL @ Ak Thor

Så er krebsen tilbage fra ferie, og træningen blev pudsigt nok meget mere "fornuftig". :innocent:

Chris27 var naturligvis også i huset, og det er tydeligt på hans indlæg, at min træning var kedelig i dag, for jeg er kun nævnt i form af at jeg var til stede. :laugh:

Hvad havde d forventet, jeg kan jo ikke skrive wow Max Power lavede stødhiv i dag.

Godt at Krebsen er tilbage til at holde dig i ørerne, så du ikke blot maxer og andet unyttigt, som jeg i hvert fald aldrig kunne opfordre dig til :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hvad havde d forventet, jeg kan jo ikke skrive wow Max Power lavede stødhiv i dag.

Godt at Krebsen er tilbage til at holde dig i ørerne, så du ikke blot maxer og andet unyttigt, som jeg i hvert fald aldrig kunne opfordre dig til :innocent:

Det var da både PR i træk balance og stødhiv :w00t:

God rulle rulle på OBD'en her til aften - det knækker, knaser og brager så dejligt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
- De tider kunne jo tyde på at højere lvl er godt for mig,

Nu har jeg desværre endnu ikke læst hele din log igennem - men mener du at du plejer at køre højere eller lavere level? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg desværre endnu ikke læst hele din log igennem - men mener du at du plejer at køre højere eller lavere level? :smile:

Du er tilgivet. :tongue:

Jeg plejer ikke rigtig noget med C2'eren. Selvom jeg havde adgang til en imens jeg læste på DTU brugte jeg den meget sjældent.

Det er først her efter jeg startede i AK Thor jeg er begyndt at bruge den noget der ligner regelmæssigt.

Men jeg mener at jeg tidligere har kørt med cirka medium indstilling, 4-5 stykker, eller bare fuld gas på 10'eren.

De sidste par gange har jeg eksperimenteret lidt og prøver at finde sweetspotten.

Hvis jeg virkelig skal flå igennem, så har jeg på de medium indstillinger (4-5) meget svært ved at ro hurtigt nok til at blive totalt presset, fordi jeg nærmest letter fra sædet.

Ved højere indstilling øges tag-længden kan man sige, så rofrekvensen kan være lavere.

Det er et superondt apparat! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Spændende. Tror at jeg ligeledes vil begynde at eksperimentere, jeg har blot altid kørt på level 8 uden at tænke nærmere over fornuften i det. Og Concept2 i AK THOR, jeg troede ikke at der var andet end store sten og mjød :laugh: Kan man finde en oversigt, eller billeder, af hvad I har derude nogen steder? Det lyder lidt som om at det er værd at overveje.

Link to comment
Share on other sites

Spændende. Tror at jeg ligeledes vil begynde at eksperimentere, jeg har blot altid kørt på level 8 uden at tænke nærmere over fornuften i det. Og Concept2 i AK THOR, jeg troede ikke at der var andet end store sten og mjød :laugh: Kan man finde en oversigt, eller billeder, af hvad I har derude nogen steder? Det lyder lidt som om at det er værd at overveje.

Det kan være det er fordi jeg ikke er helt ægte medlem endnu med nøgle osv, men jeg har sgu ikke set lokalet med sten og mjød. :laugh:

Ak Thor er skam en rimelig veludstyret lille VL klub, delt op i to rum - et VL-rum, hvor der også lige står en bænkpres, og et "alt det andet rum".

Der er vel 5-6 gode eleiko-stænger, 6 løfteplatforme (der egentlig mere er huller i gulvet med gummimåtter på), rigeligt med skiver, et par squatracks, bænkpres, kettlebells 2x24 +1x16, en høj platform (92cm) der kan bruge til at hoppe op på, lave stem/opadstød eller dips :blink: fra. :bigsmile:

I det andet rum står C2'eren, cablecross, pulldown, håndvægte, mere bænkpres og diverse old-nordiske kabel/kædetræk-maskiner.

Næste gang jer er dernede skal jeg huske kameraet, så kan jeg lige knipse lidt og smide det i AK Thor tråden.

Link to comment
Share on other sites

Haurum> Så vidt jeg kan huske skrev du på et tidspunkt om at komme på besøg i Thor, hvor det ikke blev til noget. Men siden dengang, har vi foretaget lidt indkøb, som jeg har skrevet om i AK Thor-tråden, bla en C2 romaskine, et nyt træktårn og 3 kettlebells. I fremtiden vil vi bestræbe os på at investere lidt mere i udstyr end før i tiden.

Rummet med sten og mjød er det kun bestyrelsen, som har nøgle til :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Løb

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

Hva' tænker jeg dog på?

Jo, jeg tænkte at hvad hjælper det man er lidt stærk, eksplosiv og smidig, hvis man har minus kondi? Når civilisationen bryder sammen er man sgu' nok nødt til at kunne flytte sit korpus rimelig tjept igennem terrænet, selvom det da oftere vil være sjovest at blive stående og slagte sabeltigere, orker og mutanter i et væk. Håber naturligvis jeg er på samme side som Ironfist Guarden og The Transformer. :superman:

Eller også var det bare fordi det her i onsdags slog mig hvor ringe kondi jeg egentlig har. Jeg modtog tossekassen og fandt ud af fragtmanden ikke tog dankort. Så han gav et lift ned til nærmeste hæveautomat, fik sin betaling og spurgte så om jeg ville have et lift med tilbage. Det er næppe over 500m, så jeg takkede nej og tog den i fuld firspring. Men føj hvor blev jeg hurtigt forpustet. Tempoet var da også højt, men stadig var det lidt skræmmende.

Nå anyways, ofte siger man jo at den aktivitet man har mindst lyst til, måske ligefrem hader, er det man trænger til mest.

Hvad så med det man rent faktisk har mest lyst til? Hmmm. :unsure:

Det er 10 mdr og to dage siden jeg sidst har logført løb i min bette offline-log - eremitagen 2006. Det kan næsten ikke passe, men ingen tvivl om at det er længe siden. :freaked:

Dato: 10-08-2007

Distance: 4,12km

Tid: 21:22

Hastighed: 11,6 km/t - 5:11 min/km

Gns. puls: 174 (82%)

Max puls: 188 (89%)

Det skal lige noteres der var indlagt fornuftspause præcis halvvejs, hvor jeg alligevel var ud for den midterste gangbro til amager strandpark, så jeg gik en tur ud til midten af broen og tilbaws. :innocent:

post-1845-1186763986_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fedt med lidt løb i ny og næ, og tiden ser da slet ikke værst ud taget i betragtning at det er længe siden. Hvis du ikke gider for meget løb kan du da rive noget mere i C2eren der er fremragende til at komme i form med. Når det en dag går op for dig at du både vil have styrke, udholdenhed og kondi så lad os træne noget Crossfit :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bonus:

Onkel Bent Press

1 x 5+5 @ 24kg

3 x 1+1 @ 32kg

- lette 24'ere. skulle lige finde den rigtige groove, før 32'eren kørte fornuftigt

Tohånds hvordan som helst

3 x 1+1 @ 32+24kg

- hujaa.

Superfed fornemmelse at trykke den op fra hullet og det river så dejligt i madkassen. :devil:

Fedt med lidt løb i ny og næ, og tiden ser da slet ikke værst ud taget i betragtning at det er længe siden. Hvis du ikke gider for meget løb kan du da rive noget mere i C2eren der er fremragende til at komme i form med. Når det en dag går op for dig at du både vil have styrke, udholdenhed og kondi så lad os træne noget Crossfit :tongue:

Ja, tempoet var jeg helt tilfreds med - også taget i betragtning af at det var 2x10min. Men fuck det var hårdt - jeg synes jeg sneglede mig afsted.

Da jeg var på toppen løbemæssigt lavede jeg en 12'er på præcis en time og en cooper på 29xx. Bestemt ikke noget særligt, men som skrevet tidligere er løb bare ikke noget der ligger til min krop. Sådan føles det i hvert fald.

Turene på C2'eren er skam også tænkt til at give lidt kondi-effekt.

Hvis man bare har fulgt lidt med i min log er det da tydeligt jeg vil lidt af det hele. I perioder får nogle aktiviteter mere fokus end andre, men jeg har efterhånden været lidt rundt. Og har da tænkt mig at fortsætte i alle retninger. :superman:

Jeg lader mig inspirere at crossfit jævnligt og det passer mig udmærket pt.

Hvad med om du gjorde alvor af dine trusler og fik flyttet kadaveret til AK Thor? Vi giver den gas i morgen formiddag fra ca kl 10. Og lørdag er "fri leg"-dag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad med om du gjorde alvor af dine trusler og fik flyttet kadaveret til AK Thor? Vi giver den gas i morgen formiddag fra ca kl 10. Og lørdag er "fri leg"-dag w00t.gif

Det lyder tiltalende - jeg er dog i Jylland nu og frem til mandag morgen, men vil komme forbi snarest muligt derefter. Prisen er så lav at jeg gerne vil være medlem under alle omstændigheder, men det fede kunne være hvis jeres klub viste sig at egne sig til mine Crossfit træninger - herunder f.eks. mulighed for og lov til at hænge ringe op i f.eks. chin-up stativer under træning osv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

VL @ Ak Thor

Featuring Chris27, krebsen og lidt senere en yderst veloplagt thyge.

Burgener warmup

20kg

Opadstød

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

3 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 80kg (miss på nr 3 - træt)

3 x 3 @ 70kg

- et par af de sidste sæt for kameraet. Vi havde en god lang diskussion om hvor højt man rent faktisk får flyttet vægten på opadstødet og bedste måde at måle dette på. Jeg må sige jeg blev ikke voldsomt klogere af den video. :laugh:

Opadstød balance

1 x 3 @ 20kg

1 x 3 @ 30kg

3 x 3 @ 40kg

1 x 3 @ 50kg

- Idéen her er at få lavet en godt dybt udfald så knæet på bagerste ben lige kan komme ned og røre gulvet, og derefter op med 2 tilbage og 1 frem.

Virkede rigtig fornuftigt.

OH squat

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg - ups, tabte den

1 x 5 @ 80kg Rep PR :devil: - gammel var 8x70

2 x 0 @ 90kg :blush: - blev overmodig.

3 x 3 @ 70kg m. pause i bunden :superman:

- Pudsig runde. Tabte de 70 foran på manglende koncentration. Så laver jeg Rep PR på 80, hvor jeg aldrig har reppet med over 70kg. Så sku' den ha' på de 90. Første forsøg står jeg 5-10 sek med den på strakte arme, og prøver at få styr på skidtet - uden held og må smide den. Andet forsøg markant bedre, kommer stort set i bund med den kontrolleret, men balancen sidder for langt fremme.

Jeg ordinerer mange sæt på 70-80 stykker til mig selv, evt. lidt højere reps med lavere vægt ind i mellem.

Her de sidste 3x70 - bemærk den elegante kameraføring til sidst. :innocent:

Og nej, jeg har ingen undskyldning for at radioen står på P1 :blink: - det må have været derfor jeg missede de 90.

Fri Leg

Blandet bent press og 2h anyhow, lidt kun med kugler, lidt med barbell + kugle.

Fik lavet en 2h anyhow på 35kg barbell + 24kg kb. 40kg var for tung i bentpress.

Pænt besværlig når man så står der med en stang og en kb på strakte arme... Hvordan fa'en får man lortet pænt ned igen? :laugh: Jeg gav kuglen til thyge og fik selv klaret at få stangen ned.

C2

3 x 500m @ lvl 5, tid under 1:50:0/500m, 1 min pause

- Med pulsur i dag, pauserne ikke talt med. Jeg glemte at få stoppet uret efter sidste tur, så der kom et minuts "afkøling" med. Snittet blev 77% og max 89%. Det reelle snit må være noget højere, for det føles markant hårdere end løberiet - ikke mindst når jeg leger damplokomotiv med vejrtrækningen efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

HELIKOPTER!!!

Jow jow - den er skam ikke crashet endnu (ud over de tidligere beskrevede småuheld).

Det er også svært at crashe den når den ikke kommer i luften, hvilket jo har været tilfældet, fordi jeg ikke kunne få halen til at lystre.

Igår var jeg så ude og besøge min heli-guru, for at se om han kunne få fikset hvad problemet nu måtte være og forhåbentlig også få fløjet bare en smule.

Det blev til en masse rumsteren og rykken rundt på sagerne omme på halen og det havde tydeligvis en positiv effekt. :w00t:

Den kan rent faktisk gå i luften nu uden at gå i crazy-psyko-spin.

Jeg har næppe drænet batteriet mere end halvdelen og det var meget forsigtig flyvning (læs: mere på jorden end i luften) - men rigeligt til min koncentration. :laugh:

Fly-baren, der er en ret vigtig del af styringen, blev dømt for let, hvilket betyder at den ikke er særlig responsiv og den er sværere at styre. Der mangler :blink: åbenbart ekstravægt på fly-baren eller også er det bare udeladt på den billige kopi af T-rex'en jeg har købt. Bestilling er sendt :innocent:

En anden ting som også gør starten her svært er begynder-landingsstellet. Det er rigtig fint til at forhindre heli'en i at vippe om på siden og crashe men når man kun lige er på grænsen til at lette så giver den en del friktion hvilket kan drille styringen. En flad omgang asfalt eller måske en kunststofbane ville være klart bedre, men måske lidt hårdt i tilfælde af nødlandinger.

Guru har selv fået købt en ny heli i samme størrelse efter at have "slidt" den gamle op. En Trex 450SE til 2k for selve heli'en - alle stumper, servo'er, motor, regulator og gyro er genbrug. DAMN, den flyver nice, og han har også ganske god kontrol på det lille bæst. Han mangler dog stadig at turde 100% nose-in flyvning. :wink:

Nu gør jeg hvad jeg kan for at få min en smule mere flyvbar med og så skal den ellers bare flyves i sænk. :blush: Så får jeg på et tidspunkt sikkert lov til en lille upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share