MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

ARGH - Heli er flyveklar og vejret er bare regn og blæst!!! :nonono::nonono::nonono:

Hele kroppen skulle splittes ad for at få den nye dims ind på plads, men det gik overraskende let heldigvis.

Det kunne dog ikke forhindre mig i at smutte ned på græsplænen imens det kun smådryppede og give den lidt luft under vingerne. :w00t:

Det blev til ca 8 minutters hoppen rundt på græsset uden uheld - og det var altså ikke fordi jeg så crashede efter 8:10. :tongue:

Græsset er lidt tungt at starte fra her hvor jeg primært skal have trimmet den ind og selvom jeg var pænt omgivet af hæk, så var der meget vind.

Hvis regnen stopper her senere på dagen vil jeg tage et smut over på en grusbane og se om det er bedre. :superman:

Og ganske urelateret - men sjovt:

stringtherry.jpg

99-100-kitteh-pushupz-maikz-kitteh-musselz.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det egentlig med den frie håndstand? :smile: Laver du dem stadig op ad en væg, eller kører du helt frit i god stil? :wink:

Når jeg laver dem hjemme så er det næsten altid i en dørkam med åben dør, hvor jeg så lige kan skubbe fra med fødderne så jeg står frit.

Jeg arbejder på at have nok kontrol til ikke at skulle bruge væggen i starten, men jeg forsøger sjældent at lave dem sådan helt frit i rummet pga den lidt sparsomme plads.

Så når jeg noterer håndstand i loggen og skriver f.eks. 10-20 sekunder, så er det frit og uden støtte (men tæt på støtte). Hand stand pushups er stadig op af væg. :wink:

In other news:

Jeg har modtaget min journal fra hospitalet inkl en cd med CT-skanningen på. Der er jo lidt rigeligt med tekniske betegnelser, men det er ret underholdende læsning - hvis man er til den slags naturligvis. :laugh:

Billederne på cd'en bliver præsenteret i et program, hvor man kan bladre frem og tilbage i røntgen-skiverne, se dem i forskellige snit og 3D-udgaven er også vist i forskellige vinkler. Kan desværre ikke se man kan flytte frit rundt på modellen dog. Super sejt. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vejret klarede op og jeg kom en tur mere ud og flyve med den bette.

Denne gang var der rent faktisk et par "hop" som godt kunne kaldes flyvning. :superman:

Det lykkedes dog aldrig rigtig helt at få halen til at stå stabilt og det burde den! :sneaky2:

Jeg mistænker at haleroret ikke har nok udslag i den retning, men det er ikke helt afklaret endnu.

Da jeg så stoppede efter små 10 min opdagede/lærte jeg flere ting:

- Sådan noget grus er faktisk temmelig hårdt ved helien, selvom jeg ikke styrtede eller noget. Haleroret bliver godt slidt og hovedrotorne har fået lidt hakker. :blush: Måske var grus ikke så godt et underlag alligevel.

- En dims jeg faktisk godt vidste ikke var skruet på var faldet af og jeg kunne ikke finde den. :cry: Den lå heldigvis i græsset hvor jeg havde fløjet tidligere i dag. :innocent:

- Man skal huske locktite. Det er vigtigt alle de steder hvor skruer møder metal, og bruges til at holde skruerne fast - sådan en lidt speciel form for lim. Det havde jeg vist glemt det vigtigste sted overhovedet, nemlig på den dut der holder det lille tandhjul på motoren fast. Jeg kan ikke helt lure om tandhjulet faktisk stadig sidder fast uden, men det burde det ikke - den er bare pist væk og ingen reserve, så jeg kan vist næppe få flyvetilladelse inden jeg får en ny.

Men hold da fast hvor er det spas at have sådan en satan hængende i luften, en maskine man selv har bygget. :w00t:

Ja, og så er det vist efterhånden slået fast at jeg aldrig lærer det dér med at starte roligt op. Mine stænger er fuldstændig kvæstede efter pistols i går - pattøj og erector er kun lettere mærket. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Man er da vist nødt til at være lidt kuk-kuk hvis man står op kl 5.30 i sin ferie for at træne. :blush:

YES SIR :w00t:

Jeg "fik lyst til" :innocent: at være grundig i dag (læs: langsom), så det var med gennemspringning mellem hver side og nogle gode lange stræk. Alligevel tog fuld serie kun 1:40. :blink:

Jeg har fået godt styr på fremspringet igen, da jeg opdagede hvor essentielt fokuspunktet er. Jeg har i noget tid nok kommet til at kigge for meget ned mellem hænderne med det resultat at jeg ikke kommer ordentligt igennem, men når fokuspunktet er fremaf svæver jeg fint frem og kan lande i L-sit.

Lænden var rigtig flink og medgørlig, så Upward Dog var en hel fornøjelse og Bridge ligeså. Jeg smed to gange håndstand ind før broen som også gik super - holdt dem cirka 10 åndedræt hver.

Vildt lækker træning. :w00t:

Stængerne har stadig (surprise) baseball-DOMS, fordi det føles som om lårbasserne har fået tæsk med et baseball bat. :laugh:

Jeg tager naturligvis på besøg i AK Thor alligevel. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning - med vægte!!!

Jow jow - jeg var skam på besøg i den hæderkronede VL-klub AK Thor for at løfte lidt jern.

Chris27 var naturligvis på plads, et par gamle nisser (den berygtede krebs og batman) og en håndfuld andre der kom dryssede. Det var åbenbart overvældende fremmøde - ikke mindst her i sommertiden.

Overhead squat

noget opvarmning både OH-SQ og ben foran med stang, 40kg

5 x 5 @ 50kg

- Kørte ganske fint, og rimelig overkommeligt at råtrække den derop.

BB rows

3 x 8 @ 50kg

- meget stille og roligt

Spring til platform m. samlede ben.

nogle gange @ ukendt højde :tongue:

- den har chris27 måske styr på?

Powerclean

2-3 sæt á ca 5 @ 50kg

Military

2 x 5 @ 50kg

Overhead squat

2 x 1 @ 60kg

1 x 2 @ 70kg

- De 60 kunne jeg stadig råtrække op, men den var tung. På andet sæt blev det så i stedet powerclean & pushpress, sænket til nakken, bredt greb og pushpress op igen. Sammen teknik på de 70. Lidt omstændigt men virker glimrende.

Krebsen havde været ved at klæde om og stak lige hovedet ind imens jeg stod med de 70 over hovedet og spurgte så: Hvordan fanden har du fået dén derop? :laugh:

Lidt kettlebells

Swings, snatches @ 16kg

Bottom up press @ 24kg - begge sider gik

Forsøg på double bottom up press @ 24kg - gik næsten i første forsøg, derefter udsolgt.

Ja, der gik ikke længe før jeg da bestemt skulle være VL'er ifølge krebsen og batman, og jeg indrømmer gerne at det bestemt er en fornøjelse af kaste sådan rundt med jern. Overhead squat virker også bare som en meget naturlig bevægelse for mig. :crazy_pilot:

Man er ikke i tvivl om at mange mænd har svedt rigtig meget i de lokaler gennem tidens løb - det må sidde i væggene. Forhåbentlig er det noget man hurtigt vænner sig til. Bestemt ikke sidste gang, men nu må jeg lige se hvordan det ser ud når hverdagen rammer mig igen.

Jeg fik i øvrigt mange rosende ord om min smidighed. :laugh:

Mit højre kraveben er fint rødt nu og domsen i stænger er der stadig, men den var sjovt nok nærmest ikke-eksisterende da jeg først var igang. Den ville nok kune have væsentlig betydning, hvis jeg sådan rigtig blev presset.

Link to comment
Share on other sites

Træning - med vægte!!!

Jow jow - jeg var skam på besøg i den hæderkronede VL-klub AK Thor for at løfte lidt jern.

Chris27 var naturligvis på plads, et par gamle nisser (den berygtede krebs og batman) og en håndfuld andre der kom dryssede. Det var åbenbart overvældende fremmøde - ikke mindst her i sommertiden.

Overhead squat

noget opvarmning både OH-SQ og ben foran med stang, 40kg

5 x 5 @ 50kg

- Kørte ganske fint, og rimelig overkommeligt at råtrække den derop.

BB rows

3 x 8 @ 50kg

- meget stille og roligt

Spring til platform m. samlede ben.

nogle gange @ ukendt højde :tongue:

- den har chris27 måske styr på?

Powerclean

2-3 sæt á ca 5 @ 50kg

Military

2 x 5 @ 50kg

Overhead squat

2 x 1 @ 60kg

1 x 2 @ 70kg

- De 60 kunne jeg stadig råtrække op, men den var tung. På andet sæt blev det så i stedet powerclean & pushpress, sænket til nakken, bredt greb og pushpress op igen. Sammen teknik på de 70. Lidt omstændigt men virker glimrende.

Krebsen havde været ved at klæde om og stak lige hovedet ind imens jeg stod med de 70 over hovedet og spurgte så: Hvordan fanden har du fået dén derop? :laugh:

Lidt kettlebells

Swings, snatches @ 16kg

Bottom up press @ 24kg - begge sider gik

Forsøg på double bottom up press @ 24kg - gik næsten i første forsøg, derefter udsolgt.

Ja, der gik ikke længe før jeg da bestemt skulle være VL'er ifølge krebsen og batman, og jeg indrømmer gerne at det bestemt er en fornøjelse af kaste sådan rundt med jern. Overhead squat virker også bare som en meget naturlig bevægelse for mig. :crazy_pilot:

Man er ikke i tvivl om at mange mænd har svedt rigtig meget i de lokaler gennem tidens løb - det må sidde i væggene. Forhåbentlig er det noget man hurtigt vænner sig til. Bestemt ikke sidste gang, men nu må jeg lige se hvordan det ser ud når hverdagen rammer mig igen.

Jeg fik i øvrigt mange rosende ord om min smidighed. :laugh:

Mit højre kraveben er fint rødt nu og domsen i stænger er der stadig, men den var sjovt nok nærmest ikke-eksisterende da jeg først var igang. Den ville nok kune have væsentlig betydning, hvis jeg sådan rigtig blev presset.

Lækker omgang træning.

Jeg vil også ned og vægtløfte.

Må hellere få fat i heffehurtig. Har en aftale med ham :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lækker omgang træning.

Jeg vil også ned og vægtløfte.

Må hellere få fat i heffehurtig. Har en aftale med ham :smile:

Så skulle du nok have været lidt hurtigere, for han er lige flyttet til Sverige. Men du kan da stadig komme forbi.

Max> Jeg kender ikke højden præcist, men jeg vil tro at bordene er 85-90cm.

Link to comment
Share on other sites

Guarden -> Ja, du ska' da med. Hvem når først 15x BW? :superman:

Chris27 -> Jeg tager noget målevæsen med næste gang. :bigsmile: Og mon ikke den snart kan komme op på 100cm. Er det godt?

tjr -> jo tak og i lige måde, også meget fine OHSQ du fik kørt der til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Imponerende hurtig træning, imponerende lidt power :unhappy: (den var nok blevet brugt i går).

I går aftes bemærkede jeg noget fest i blokken overfor (sikkert noget studenter-tamtam). De var stadig igang lidt i 7 da jeg daffede til yoga og still-going-strong her kl 9. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror min træningsfremtid ligger fast nu:

Jeg skal være golfspillende vægtløfter-akrobat-yogi :superman:

De to første fordi jeg tydeligvis har talent :tongue: , akrobat fordi det er fedt og yoga fordi det er godt.

Var ude og golfe med det meste af familien og gik en 9 hullers par 3 bane på 6 over par. På driving range slog jeg ofte 150+ meter og lavede et par stykker omkring 200. :devil:

Der er ikke langt til pro-touren...

Link to comment
Share on other sites

LOG-aktivitet :superman:

Jeg trængte til at gå en tur omkring søerne ved sønderport. Det eneste der var planlagt var at det skulle foregå i mine sjove sko. :walking:

Første tur rundt var små 3km og på den sidste del røg der 2x5 trappespurter ind, vel 5-6 højdemeter eller hvor meget den vold nu er og 5 tunge chins til sidst. :innocent:

Anden tur omkring den vestlige stadsgrav blev til "spurt"-intervaller. Cirka halvt af hver distancemæssigt med intervaller i størrelsesordenen 50m og mange af dem. Intensiteten har nok været mere "hurtigt løb" end decideret spurt.

Dejlig tur, klarede hovedet og fik pulsen lidt op. Afsluttet med en kold lille belønning på ca 600g. :innocent:

Og lige her for lidt siden kom jeg så tilfældigvis til at lave følgende:

Bottom up TGU

24kg kuglen

Første forsøg kom fint op og stå, men ikke ned.

Så et par forsøg kun med turen ned indtil den var der.

Derefter 3x hele turen - alle med højre.

Venstre har nogle seriøse mangler på det punkt :sneaky2: , så det blev til lidt BU pres både stående og liggende.

Nå ja, måske jeg lige skulle kommentere på skoene. De er super lækre at gå i, og det er nu også ganske underholdende med de blikke der kommer når man går forbi. :laugh:

Til løb er de jo mildt sagt markant anerledes end løbesko, men det føles egentlig ok. Mine burde muligvis have været et nummer mindre, fordi det virkede som om de nogle gange ikke sad helt godt nok, især ved skarpe sving. Fusserne blev også rimelige lune på undersiden og det er tydeligt det kræver en smule tilvænning, sikkert også pga min ikke-eksisterende løbestil. Følelsen når man tager dem af er viiiildt sjov - sådan en mærkelig blanding af at man har meget bedre kontakt med gulvet men samtidig nærmest svæver. Uden tvivl fordi den giver et så markant anerledes tryk på fodsålen.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror min træningsfremtid ligger fast nu:

Jeg skal være golfspillende vægtløfter-akrobat-yogi :superman:

De to første fordi jeg tydeligvis har talent :tongue: , akrobat fordi det er fedt og yoga fordi det er godt.

Var ude og golfe med det meste af familien og gik en 9 hullers par 3 bane på 6 over par. På driving range slog jeg ofte 150+ meter og lavede et par stykker omkring 200. :devil:

Der er ikke langt til pro-touren...

Meget godt :4thumbup: Hvor ligger den par 3 bane henne i verden?

Giver det der yoga noget ?

Link to comment
Share on other sites

Meget godt :4thumbup: Hvor ligger den par 3 bane henne i verden?

Giver det der yoga noget ?

Smørum Golfcenter i Smørum :4smartass:

Jeg tror især yogaen hjælper til at undgå forstrækninger i haserne, når man skal bøje sig ned for at samle bolden op af hullet. :laugh:

Ellers kan jeg bare konstatere at jeg har prøvede golf en del gange for nogle år siden, holdt en pause (det blev bare ikke prioriteret), begyndte på yoga, og nu rammer jeg dem oftest lige i røven. :tongue: Det kan jo kun være pga yogaen så.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg tror du misforstod mig lidt.. Yogaen var ikke ment i sammenhæng med golf, men mere generelt. Hehe.

Det var måske lidt med vilje. :tongue:

Men alligevel et pudsigt sammentræf, ikke? :bigsmile:

Jeg forsøgte at give Guarden svar på cirka samme spørgsmål i hans log her for ganske nylig, men ellers må jeg sige, at man næsten er nødt til at prøve det på egen krop, fordi det er så markant anerledes ift. alle andre træningsformer jeg har prøvet. Indlæringskurven generelt og især på de hold der tilbydes i centre kan nok være en kende stejl, både fordi der måske ikke er tid til en supergrundig instruktion og fordi man gerne vil prøve det hele inden man er klar til det. Jeg ved det er meget at forlange, men jeg er overbevist om at de fleste, hvis ikke alle, vil få klart mest ud af nogle introtimer inden man hopper på en guidet time, altså hvor instruktøren tæller dig igennem stillingerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trængte til at gå en tur omkring søerne ved sønderport. Det eneste der var planlagt var at det skulle foregå i mine sjove sko. :walking:

Første tur rundt var små 3km og på den sidste del røg der 2x5 trappespurter ind, vel 5-6 højdemeter eller hvor meget den vold nu er og 5 tunge chins til sidst. :innocent:

Anden tur omkring den vestlige stadsgrav blev til "spurt"-intervaller. Cirka halvt af hver distancemæssigt med intervaller i størrelsesordenen 50m og mange af dem. Intensiteten har nok været mere "hurtigt løb" end decideret spurt.

Hov hallå ...Hvaffor sko er det??? er der noget der er gået min næse forbi....... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share