MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det er specielt omkring hoften at jeg føler mig meget lidt smidig/flexibel

Ikke så underligt hvis du som mange andre tilbringer en stor del af din dag siddende på en stol.

Nu er haser, balder og ryg jo tæt forbundet, men det er stadig meget imponerende at dine stræk udelukkende for bentøjet har så stor effekt på din ryg.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så underligt hvis du som mange andre tilbringer en stor del af din dag siddende på en stol.

Nu er haser, balder og ryg jo tæt forbundet, men det er stadig meget imponerende at dine stræk udelukkende for bentøjet har så stor effekt på din ryg.

Når jeg strækker balle og haser kan jeg mærke strækket helt op i lænden hvor min scheuerman sidder :smile:

Har også tidligere haft problemer med mine iskiasnerver, sikkert en bieffekt af min scheuerman, men føler virkelig at udstrækning af hele understellet har stor positiv effekt på dette også!

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen andre stræk du mener jeg bør lave?

Det har jeg vist ikke meget basis for at kunne anbefale, særligt ikke på denne måde.

Men altså, moderat udstrækning er jo ikke verdens farligste aktivitet, så jeg synes bare du skal prøve dig lidt frem, f.eks. med de stræk fra yin yoga.

Link: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...mp;#entry907973

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg vist ikke meget basis for at kunne anbefale, særligt ikke på denne måde.

Men altså, moderat udstrækning er jo ikke verdens farligste aktivitet, så jeg synes bare du skal prøve dig lidt frem, f.eks. med de stræk fra yin yoga.

Link: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...mp;#entry907973

Cool tak for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Blandede bolcher

Håndstand m. sporadisk støtte

60 sek

2 x 30 sek

- lærerigt... Det er uden tvivl hårdt for skuldrene, men det var dog lidt overraskende at det var maven som havde de største vanskeligheder med udholdenheden. Spændet ryger ganske enkelt, så svajet i lænden bliver (for) stort.

Håndstand

En på 20 sek

En på 25-30 sek

og lidt småtterier.

- Ikke det mest stabile, men rimelig gode korrektioner, specielt fra underbalance (når der kommer overvægt på forsiden af kroppen).

Antistem frog (håndstand -> frog)

5 forsøg!

- det er ikke tit den lykkes og det er heller ikke meget jeg har lavet den, og nøøøj der ligger arbejde i at få styr på den.

Frog -> håndstand

1 x ynkeligt forsøg

5 x noget bedre

- Ved ikke lige hvad der gik galt (eller hvad der ikke gik galt) på første forsøg - i hvert fald nåede jeg slet ikke at få presset op, men sank bare sammen. Det gav så noget mere fokus på de næste. Ikke så meget teknik, men god Raw Power.

Leg med hovedstand

Almindelig (link)

Tripod (link)

Hænderne til siden (link)

Hænderne foran, håndflade op (link)

- God udfordring i de to sidste. Lavede et par af dem med indgang fra Downward dog hoppende til tripod og så videre med håndplacering. Landede kun lidt hårdt med skallen én gang :innocent:

Vinyasas

1 x 1

1 x 5 næsten B2B

- hmm, godt nok varierende overskud.

Link to comment
Share on other sites

Hvad bliver det til med den helikopter?! :cool:

Jeg ska' nok sige til! :laugh:

Troede også vi havde aftalt at du ikke måtte læse med, så du ikke bliver for fristet. :tongue:

Status er dog at jeg fik den nye servo til halen i onsdags, men havde travlt torsdag-lørdag og søndag var lidt for våd til at prøve noget. Den er sat på nu og der mangler kun lige et par småjusteringer. Dog tror jeg ikke problemet med halen er endelig løst, så jeg ville jo helst have en erfaren mand til at kigge den efter i sømmene og få den grov-trimmet.

Link to comment
Share on other sites

VL @ Ak Thor

Arbejdet trak lige lidt ud, så jeg blev små 3 kvarter forsinket. :blush: Fik dog stadig en masse gode tips fra Krebsen.

Med en hæderlig indsats har jeg åbenbart styrken til 200(+) i to-kamp. :w00t:

Opvarmning

Lidt varme til håndleddene.

OH squat med kosteskaft, 20kg.

Hop til platform, 5 med frie arme, 5 med armene over kors.

Frivend 40kg.

Hugvend

6+ x 3-4 @ 55kg

- De fleste fra død på første rep og derefter fra lige under knæet.

God instruktion fra the krebs.

Military

1 x 8 @ 55kg

1 x 6 @ 55kg

1 x 4 @ 55kg

- så var citronen også presset

OH squat

1 x 8 @ 55kg

1 x 6 @ 55kg

1 x 4 @ 55kg

pause

1 x 15 @ 50kg :devil:

1 x 8 @ 50kg

1 x 7 @ 50kg

- Balancen svigtede på andet bonus-sæt (de 8x50), der skulle også have været til 15. Det kræver bare 100% fokus på balancen i skulderpartiet for at den kan holdes deroppe, og når jeg så i øvrigt gør det er squattet superlet.

Jeg må vist hellere få meldt mig ind, ikke mindst så jeg kan få en nøgle. Så vil tiden vise hvilken indflydelse det har på mine øvrige aktiviteter, særligt yogaen. :cool:

VL er faktisk ret fedt.

edit:

Glemte for øvrigt helt at nævne at OH squatten foregik i VL-sko - min første gang. Damn, en stor forskel det gør - noget større end jeg troede. :w00t:

Det var "begyndersko" med temmelig meget hæl, måske også mere end jeg har brug for. Jeg skulle lige vænne mig til at vægten sad lidt anderledes, men det kom hurtigt og føltes rigtig godt.

Video af OH-squatten:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Jeg var en smule bekymret for om VL'en havde kostet styrke på vinyasas, så den fik lidt ekstra fokus i dag. Som det er sket flere gange før opdager jeg så ting der kan forbedres, ting jeg egentlig godt vidste. :blush: Denne gang var det især vægtforskydningen fremefter. Mit eget lille billede på det er at på den forkerte måde forsøger man at flytte en kugle (kroppen) der med toppen sidder fast i stativet (armene), og den rigtige måde svarer til at stativet går igennem centrum af kuglen der blot skal dreje ca 90 grader om sin egen akse. Hvis man ellers kan forestille sig det, så er det tydeligt at det er en verden til forskel i indsats. :bigsmile:

No6bach -> det er uden tvivl yogaens skyld. :w00t: hvordan udtaler man dit nick for øvrigt? har ofte undret mig :laugh:

Hebnes -> jæs sirs :superman:

Link to comment
Share on other sites

No6bach -> hvordan udtaler man dit nick for øvrigt?

N O 6 Bach, vil jeg tro. Har faktisk aldrig tænkt over hvordan det skulle udtales :smile:

Det kommer sig af mit faste rygnummer i fodbold. Mine to brødre hedder så deres.

Det var min storebror, der begyndte og jeg har som sagt aldrig rigtig tænkt

nærmere over det..

Link to comment
Share on other sites

Hej Max P, for ikke at skrive løs i Haarums log. Læste godt om dine udfoldelser ved evolutionrace sidste gang. Faktisk gennem din log at jeg besluttede mig for at prøve kræfter med det løb. Hva var din egen 10 km tid ca inden løbet?? Har hørt man stiller op efter hvor hurtig man løber de 10 km. Løber du det igen i år?

Mvh

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej Max P, for ikke at skrive løs i Haarums log. Læste godt om dine udfoldelser ved evolutionrace sidste gang. Faktisk gennem din log at jeg besluttede mig for at prøve kræfter med det løb. Hva var din egen 10 km tid ca inden løbet?? Har hørt man stiller op efter hvor hurtig man løber de 10 km. Løber du det igen i år?

Mvh

Junker

Helt i orden. :bigsmile:

Det glæder mig at min log har inspireret dig til den slags hjerneblødninger :tongue: - det er et af de primære formål med den.

Forbered dig på den hårdeste time i dit liv. :devil:

Ved indskrivning skulle vi bare sige en cirkatid for 10km, og så blev de hurtigste sendt afsted først, for at få færrest mulige overhalinger. Mere var der såmænd ikke i det.

Min 10km tid lå vel på godt 50 stykker. Mit bedste løb på 10+ km var "Rømø rundt" (næsten), 12km på 1 time præcist, men den er så også flad som en pandekage. Eremitageløbet (13,3) løb jeg sidste år med 11km/t. Jeg synes jeg har gjort et hæderligt forsøg, men jeg er nok bare ikke bygget til løb, og det har aldrig rigtig fanget. Løb og rebklatring (vandret) var uden tvivl det jeg faldt igennem på sidste år. Ikke fordi resten var let jo, men det var overkommeligt.

Efter turen sidste år havde jeg helt sikkert i tankerne at vende tilbage og gøre det bedre. Men når jeg i bund og grund ikke gider løb, så synes jeg det ville være meningsløst. Jeg ville næsten ønske jeg var gladere for løb, så min træning af sig selv stemte bedre overens med de krav Evo-race stiller. Så havde jeg uden tvivl været klar. Det dur bare ikke kun at træne til en konkurrence, hvis man i bund og grund synes træningen stinker. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

MaxP's fucked up ryg

Meistro Kauf plus yndig assistent fik æren af at rive min rygsøjle godt og grundigt rundt.

Eller det var nok mig der fik æren af at blive revet rundt. :laugh:

Han fandt en masse sjove ting, som han selv kan forklare meget bedre, men jeg prøver:

  • Noget låsning af Sacrums højre side med bonus tilt/drejning til højre
  • Skæv rygsøjle, så hvirvlerne både peger lidt imod højre og let flekteret over mod højre (når jeg tror jeg står lige)
  • L5-6-7 stykker temmelig godt låst (den ene af den dog mere mobil end normalt), begrænset bevægelighed ved extension og fleksion til højre.

Og så blev der ellers trykket, løsnet, hevet og gjort ved, det bedste Kauf havde lært er jeg sikker på. :devil:

Det virkede rigtig godt løsnet bagefter og en smule ømt. Nu er jeg spændt på om det holder, eller om det er ved at snige sig tilbage til det gamle. Det vil vise sig.

Link to comment
Share on other sites

Træning til verdens undergang

Top træning på Svanemøllen kasserne featuring Musashi, Kauf, Cat og Troels

Der var sandsække og kettlebells overalt, krydret med lidt reb og nogle ringe jeg ikke fik brugt.

Program var der ikke noget af så vi lavede lidt blandede cirkler og tog ellers bare for os af retterne efter forgodtbefindende (er det kun ét ord? :unsure:).

Frit fra huskeren fik jeg lavet cirka følgende:

Noget opvarmning:

primært swings

2 runder af:

Snatch 10+10 @ 24

Sandsæk Clean & press 10 @ medium tung sæk

Sandsæk løb (sæk på skulderen) 1 runde i salen med nasty tung sæk

Diverse:

Kravlegang til enden, rebklatring, kravlegang retur - fuck den var ond.

KB Clean & press 2x24kg - holdt ikke styr på sæt/reps

Rebklatring - nogle halve ture. trækkestyrken sutter bagdel

Bent press - under kyndig vejledning af Musashi, op til 32kg

2 hands anyhow - udvidelsen til bent press. Toppede med en solid 32+24 :devil: og blev belønnet med et godt endorfinrush. :w00t:

KB overhead walk - 2x24kg, tur/retur med lille pause for enden

Sandsæk spurt nogle gange frem og tilbage med sækken på nakken, medium tung

Så fandt Der kauf på en sjov lille tur der bestod af:

Overhead walk med nasty tung sandsæk til enden.

Reb til toppen

Reb pushups, 5 reps (fat i den sidste stump reb, minder en del om ring-pushups)

Overhead walk med nasty tung sandsæk retur.

Kauf og Dennis lagde ud og fik det til at se meget hårdt ud, og det virker sjovt nok ikke voldsomt opmuntrende på mig, men man er vel mand. :innocent:

"Sååå, Jesper, så er det dig", kom det dejlig nasalt og næstvedsk fra Kauf (håber det var rigtig husket), og så måtte jeg jo afsted.

Min skulderfleksibilitet tog helt klart kegler der, for godt nok var den hård, men ikke så hård som de to andre hoveder fik den til at se ud. :tongue:

Og så kan jeg ikke huske mere lige nu :laugh:

Fårk, det er fed træning - med dejlige mennesker - uhmmm namme nam.

Jeg håber det flyder med Kettlebells og sandsække der skal flyttes efter verdens undergang, for så er jeg uden tvivl en tak mere klar nu. :superman:

Link to comment
Share on other sites

YEEEEAAHHH!!!!!!!!!!!!!

Det var verdens fedeste træning - lækkert gået med sandsækken :4thumbup: Og også godt gas med 2 hands anyhow - mr. strongman flexible shoulders :4thumbup: :king: :king:

Link to comment
Share on other sites

Kæææææft jeg er ristet i madkassen :laugh: og de fleste andre dele af torso.

Sov for længe til yoga.

Og har hverken tid eller overskud til VL senere på dagen. :blush:

Yoga bliver i morgen.

VL lørdag hvis det lader sig gøre - wink wink Chris27 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som Batman-syndromet det der: min krop er for træt, øm, slidt osv til at træne.

Men jeg regner også med at træne lørdag formiddag ved 10-tiden, hvis det passer dig der. Jeg ved endnu ikke med nisserne.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som Batman-syndromet det der: min krop er for træt, øm, slidt osv til at træne.

Slet ikke. Det er en helt nøgtern konstatering, at det ikke være vil gavnligt for mit korpus at være voldsomt aktiv i dag, og at jeg så i øvrigt også har den der lille tidsrøver kaldet arbejde, der skal passes, og man skal helst klokke sine timer hver uge hvis man vil have løn. :laugh:

Men jeg regner også med at træne lørdag formiddag ved 10-tiden, hvis det passer dig der. Jeg ved endnu ikke med nisserne.

Jeg er game

Link to comment
Share on other sites

Kæææææft jeg er ristet i madkassen :laugh: og de fleste andre dele af torso.

Sov for længe til yoga.

Og har hverken tid eller overskud til VL senere på dagen. :blush:

Yoga bliver i morgen.

VL lørdag hvis det lader sig gøre - wink wink Chris27 :wink:

Damn... jeg har kun en smule doms i ryggen efter mine OA Rows - fatter ikke hvad der sker :blink: Jeg havde ellers set frem til en dag i smertehelvede.. men niks.. til gengæld er jeg helt på din side med at kroppen ikke skal lave det vilde - og dødløft, squat el. lign. er fuldstændig udelukket, for heldigvis er der en del træthed at spore i hele korpusset :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Damn... jeg har kun en smule doms i ryggen efter mine OA Rows - fatter ikke hvad der sker :blink: Jeg havde ellers set frem til en dag i smertehelvede.. men niks.. til gengæld er jeg helt på din side med at kroppen ikke skal lave det vilde - og dødløft, squat el. lign. er fuldstændig udelukket, for heldigvis er der en del træthed at spore i hele korpusset :4thumbup:

Du kørte jo også kun medium intensitet

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik hoppet lidt rundt i går.

Håndstand

en bunke ture. Generelt rigtig godt og bedre kontrol i turen op og stod relativt ubesværet. For lidt mavestyrke/kontrol ved overbalance dog.

Onkel Bent (Pres)

24

32

- en del

2 hands anyhow

32+24

- et par stykker i hver side. Godt rush stadig. Der kom efterhånden rimelig pænt styr på den.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share