Muskelseparation.


michael
 Share

Recommended Posts

Muskelseperation har intet med streger i musklerne at gøre. Streger i musklerne er definition. Muskelseperation har noget at gøre med om de enkelte musklergrupper er sepereret fra hinanden. Heraf navnet muskelseperation. Et eksempel kan være om biceps og brachialis ses adskilt når bodybuilderen poserer eller om de "flyder" sammen. Det kunne også være om grænsen mellem deltoideus og pectoralis er tydelig, eller om musklerne "flyder" sammen. Eller hvor godt vastus medialis (tear-drop musklen), træder frem i quadriceps. Jo mere muskelgrupperne har flydende overgange, jo dårligere seperation er der, jo tydligere det er at hver enkelt muskelgruppe er en særskilt muskel, jo bedre seperation har man. Streger har med definition at gøre.

Og nej, det kan ikke optrænes. Det er udelukkende et spørgsmål om lav fedtprocent.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

"Og nej, det kan ikke optrænes. Det er udelukkende et spørgsmål om lav fedtprocent"

Det er vel også i høj grad hvor stor musklen er!

Hvis man har en tilstrækkelig stor muskelmasse, så kan man vel også klare noget mere subcutant væv og stadig ha en hvis afgrænsning af musklerne.

Men at fedtprocenten er af afgørende betydning er jeg da helt klart enig i :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg mener separation, som Thomas J forklarer det.

Det, der undrer mig er at mine arme og skuldre nærmest går ud i et, på trods af at jeg er mager og muskuløs. Før vægttræningen lignede mine arme wienerpølser, nu ligner de medister. Jeg har på fornemmelsen at hvis jeg træner røven ud af bukserne, så ender jeg bare med spegepølser.

Efter at have set Camerouns landshold i tanktoppe, så tror sgu alligevel at generne spiller ind her. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan jeg skal kunne miste underhudsfedt fra arme og skuldre. Anyways, det er ikke noget der holder mig søvnløs, men hvis man ikke spørger, så bliver man jo ikke klogere.

Link to comment
Share on other sites

Før vægttræningen lignede mine arme wienerpølser, nu ligner de medister. Jeg har på fornemmelsen at hvis jeg træner røven ud af bukserne, så ender jeg bare med spegepølser.
he he he tro på det... :biggrin2:

men sådan har jeg det osse, ang skulderen osv... men det er dels pga af en fedt % på ca 10, men kan det muligvis ikk osse være pga, af en stor triceps ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share