Michael Rasmussen Tråden


LaMotta
 Share

Recommended Posts

I dagens anledning oprettes denne tråd for at hylde Michael Rasmussen som er på vej til at vinde dagens etape i fornem stil efter et udbrud der har varet hele dagen. :4thumbup:

Bjergtrøjen har han sat en tyk streg under på at den tilhører ham.

Hvilken stor dag! :bigsmile:

Så er spørgsmålet om klassementet er noget for ham?

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jeg bare han følger farvoritterne og så forsøger en bjergspurterne de sidste 2-300 m når muligheden byder sig.

Tror seriøst på hans klassementchancer nu - han kører stadig primært efter den prikkede trøje, men kan du forsvare den "deffensivt", hvilket betyder vildt meget for klassementschancerne.

Endenlig stilling? Hvis han kører efter klassementet (samtidigt med han primært kører efter den prikkede trøje), så vil jeg sige en 5.-6. plads samlet. :bigsmile:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Rolf Sørensen mener at en op 5 ikke er urealistisk nu..

Jeg sýntes at det var rigtig flot kørt af ham.. Men syntes personligt at det er tidligt at snakke om klassementet.. 3 minutter på en enkeltstart.. Det er vidst optimistisk.. Der er en 55 km enkeltstart og han tabte over 3 minutter på sølle 19 km.. Måske kørte han ikke sig ud.. Men stadig... Tror han skal køre over evne for at minimere det til bare 4 minutter.. ser stadig frem til at se ryttere som Heras folde sig ud.. Vil gerne se om han kan være med når de store ryttere kommer frem og øger tempoet... Jeg håber naturligvis det bedste for ham, men mener det er urealistisk at se ham i top 5(håber jeg tager fejl).. Som jeg ser det skal han altså køre væsentligt fra Vino, Lance, Basso, Heras(som var 1 minut hurtigere på ITT), Ullrich, Kløden(som virker i form).. Ryttere som jeg næppe tror han kan tage... Så tror ikke på en top 5..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det lige han bliver kaldt kyllingen?

Synes også at det er et ærgeligt kælenavn, men med lidt god vilje har han måske et eller andet kyllingeagtigt over sine ansigtstræk.

Bjerggeden fra Tølløse holder mere

Er ellers enig i Xzebetz analyse. MR har endnu ikke været oppe mod de helt store kanoner. Jeg udelukker ikke at han kan køre lige op med dem i bjergene, men det er for tidligt at sige endnu. Den eneste af de store, der har kørt stærkt opad endnu har været Klöden og der så vi ikke hvad MR kunne!

Q

Link to comment
Share on other sites

Er ellers enig i Xzebetz analyse. MR har endnu ikke været oppe mod de helt store kanoner. Jeg udelukker ikke at han kan køre lige op med dem i bjergene, men det er for tidligt at sige endnu. Den eneste af de store, der har kørt stærkt opad endnu har været Klöden og der så vi ikke hvad MR kunne!

Jeg er også overbevist om at ham tildels kan følge med favoritterne op af.. Men vil gerne se ham ligefrem tage minutter fra dem op af.. Det tror jeg ikke på.. De vil sidde på ham som lim.. Derudover er han direkte dårlig på en enkeltstart.. Og top 5 vil bestå af gode ITT ryttere og forhåbentlig Heras :wink: ... Og jeg tror han ihvertfald vil tabe 5-6 minutter på den næste enkeltstart.. Der er for mange om buddet i år til en top 5.. mener det er svært nok med en top 10 taget hans svage ITT i betragtning..

Link to comment
Share on other sites

Rasmussen var ved at komme for sent til flyveren mo Alperne fordi han ikke kunne aflevere en urin prøve, og sad derfor 2 timer efter etapen var slut i løbsledelsens telt. :laugh:

Men den med klassementet er sgu svær, men hold kæft hvor er det lækkert at Danmark endelig har noget at juble af i Juli måned.

Link to comment
Share on other sites

Men tirsdag bliver godt nok spændende.

Angriber T-mobil eller CSC allerede på Cormet de Roselend og dermed åbner løbet helt vildt (det går nedaf hele vejen til næste - og sidste - bjerg, så et udbrud vil ikke rigtigt kunne køres flad på ligeud vej).

Eller holder farvoritterne sig sammen til sidste bjerg? UHA!

Hvor stærk er Armstrong - og specielt hans hold i år?

Hvad har Vino og Jan at køre med - og smækker de Klöden ud tidligt?

Er Basso hvor han skal være?

Er Sastre stærkere end nogensinde før - og angriber han mens Basso holder hjul på Armstrong?

Hvor god er Bobby - god nok til top 10 i år - og han første raket fra CSC?

Hvad med Jens - overlever han en roligt kørt første bjerg - hvor langt kan han så følge med på sidste bjerg?

Hvad med kyllingen - angriber han i et soloudbrud eller følger han farvoritterne - og i så fald hvor lige op med dem kører han, når der med sikkerhed bliver lukket op for sluserne på sidste bjerg?

Hvad med Zubeldia - er han klar eller er Bakserholdet ikke så stærkt i år?

Hvad med Heras - han er ikke katastrofalt bagud inden bjergene i år - er det året hvor han viser hvor en ekstremt god bjergrytter han er?

Spørgsmålene er uendelige - og tirsdag vil afsløre meget om, hvordan årets tour ender. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det lige han bliver kaldt kyllingen?

<{POST_SNAPBACK}>

Den historie kan Squatfather, og jeg kan ikke huske den i detaljer. Men han er gået i tilflugt i et sommerhus somewhere for at undgå de ydmygelser, jeg vil udsætte ham for i tourmanageren... Så i helt korte træk:

Men det var et tidspunkt hvor de var en flok danskere som pjattede med at en af dem blev kaldt Bamse. Så mente de at der skulle også være en kylling. I samme øjeblik kom Michael Rasmussen så ind i rummet - og sådan kom han til at hedde Kyllingen....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor beholde CSC ham ikke på holdet, Bjarne Riis må ave sig gul og grøn

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror ikke at de to ville kunne arbejde sammen... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Michael Rasmussen passer ikke ind i Riis's filosofi omkring team-spirit og sammenhold. MR er en ener der kun har sig selv som chef, hvilket hans ene træning optil Touren tydeligt viser.

Desuden kan en Ørn og en kylling ikke arbejde sammen! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor beholde CSC ham ikke på holdet, Bjarne Riis må ave sig gul og grøn

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror ikke at de to ville kunne arbejde sammen... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Michael Rasmussen passer ikke ind i Riis's filosofi omkring team-spirit og sammenhold. MR er en ener der kun har sig selv som chef, hvilket hans ene træning optil Touren tydeligt viser.

Desuden kan en Ørn og en kylling ikke arbejde sammen! :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er rigtigt, at Michael Rasmussen holder meget på selv at køre sin helt egen forberedelse til konkurrencer. Fx har han selvtrænet i Mexico op til Tour de France uden at Rabobank har været involveret. Det tror jeg ikke ville passe hr. Riis specielt godt.

Desuden havde CSC på det tidspunkt ikke råd til at honorere MR's lønkrav. Da han skiftede til Rabobank steg han 200% i løn :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare ikke at Bjarne Riis er dygtig nok rent ledelsesmæssigt til at kunne håndtere en ener som MR. Fleksibilitet er nok ikke Riis´es mest anvendte buzz-word.

Tror nu fint at Riis vil kunne håndtere det... Men han havde som de andre nævner ikke råd til at indfri hans lønkrav.. Eller vurderede måske ikke på det tidspunkt at han var pengene værd.. Mht. fleksibilitet syntes jeg da at CSC er et af de mest fleksible og omskiftelige hold.. De er med på ITT, TTT, kan angribe på de flade, kuperede og bjerg etaper.. Det må man da sige er fleksibelt...

Rent taktisk kan man måske undrer sig over måden de kører på.. Men har en lille mistanke til at grunden til at de alligevel ikke satser 100% på Basso(angriber meget) er måske deres sponsor situation.. De skal simpelthen vise at de er værd at sponsorere.. Nu i år har de haft den gule 2 gange og vundet en etape..

Måske var årsagen til at Voigt fik lov til at gå i udbrud igår at få den gule igen og dermed endnu mere omtale og medie eksponering.. Hvis de nu udelukkende havde satset på Basse ved at køre roligt indtil bjergene og han faldt igennem ved ikke at kunne præstere godt nok, så ville de nok i sidste ende have tabt mere end de kan gøre ved at køre aggressivt og dermed bruge kræfter som de kunne have brugt på Basso...

De har ikke et sikkert sponsor grundlag år efter år som Rabobank, T-mobil og de andre hold med de løn tunge ryttere.. Det ville ihvertfald være lettere at satse udelukkende på en så..

Men tror nu sagtens de kan håndtere en ener.. Men om de gider det når nu deres motto er team spirit og sammenhold tror jeg ikke..

Link to comment
Share on other sites

Men tror nu sagtens de kan håndtere en ener.. Men om de gider det når nu deres motto er team spirit og sammenhold tror jeg ikke..

En ting er hvad de vil, det skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men, en rigtig dygtig leder ville både kunne skabe team spirit og samtidig give plads til den helt unikke ener, uden at det ødelagde holdånden. Det kan jeg umuligt forestille mig Bjarne Riis er i stand til. Needless to say, så er han nok ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Link to comment
Share on other sites

Men tror nu sagtens de kan håndtere en ener.. Men om de gider det når nu deres motto er team spirit og sammenhold tror jeg ikke..

En ting er hvad de vil, det skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men, en rigtig dygtig leder ville både kunne skabe team spirit og samtidig give plads til den helt unikke ener, uden at det ødelagde holdånden. Det kan jeg umuligt forestille mig Bjarne Riis er i stand til. Needless to say, så er han nok ikke den skarpeste kniv i skuffen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det synes jeg nu er hårde ord. Men når det er sagt, så er der ingen tvivl om at Bjarne Riis nok ikke er den fødte leder for en stor organisation. Tilgengæld har han meget store evner for den mere intime coaching af sine ryttere. I rollen som mentor er Riis virkeligt i sit es og han formår på meget dygtig vis at rådgive, guide og motivere sine ryttere.

Link to comment
Share on other sites

Men tror nu sagtens de kan håndtere en ener.. Men om de gider det når nu deres motto er team spirit og sammenhold tror jeg ikke..

En ting er hvad de vil, det skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men, en rigtig dygtig leder ville både kunne skabe team spirit og samtidig give plads til den helt unikke ener, uden at det ødelagde holdånden. Det kan jeg umuligt forestille mig Bjarne Riis er i stand til. Needless to say, så er han nok ikke den skarpeste kniv i skuffen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det synes jeg nu er hårde ord. Men når det er sagt, så er der ingen tvivl om at Bjarne Riis nok ikke er den fødte leder for en stor organisation. Tilgengæld har han meget store evner for den mere intime coaching af sine ryttere. I rollen som mentor er Riis virkeligt i sit es og han formår på meget dygtig vis at rådgive, guide og motivere sine ryttere.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, helt klart. BR har da uden tvivl gjort et flot stykke arbejde.

Men i forhold til at udvise fleksibilitet, i dette tilfælde at kunne integrere MR på holdet er det jeg sætter spørgsmålstegn ved.

Link to comment
Share on other sites

En ting er hvad de vil, det skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men, en rigtig dygtig leder ville både kunne skabe team spirit og samtidig give plads til den helt unikke ener, uden at det ødelagde holdånden. Det kan jeg umuligt forestille mig Bjarne Riis er i stand til. Needless to say, så er han nok ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Skarpeste kniv i skuffen? Nu er der flere forskellige måder at tolke intelligens på.. Men jeg mener nu ikke der er nogen der er lige så god til både at finde talenter og træne, motivere og få ryttere til at blomstre op.. Det er der jo flere eksempler på.. Han har en utrolig viden angående anatomi, træning, kost som få har..

En stor leder er han nu ikke.. Men hans rolle er heller ikke at styre en stor virksomhed, men at tage hånd om ryttere og finde nye..

Der må jo være en grund til at ryttere som Jalabert, julich, Tyler, Jackse, Basso(her tænker især han ITT) pludselige bliver så meget bedre.. Og jeg er overbevist om at hvis Ulle havde kørt for Riis så ville han have vundet touren år tilbage.. Han er taktisk klog og har fundet et koncept der virker... Og jeg er overbevist om at hvis han ville kunne han integrere Rasmussen på holdet.. Men hvis kravet var en lønstigning på 200% samt en mere besværlig integrering i forhold til en rytter der passede bedre ind er det forståeligt med valget..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share