Chest-train video med Milos Sarcev


Tysker
 Share

Recommended Posts

Aloha,

fik linket af en kammerat og håber det virker hos jer os.

http://thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm

Noget af det han siger er lidt ude i hampen (indre og ydre muskelfibre - bullshit), men der er også noget der ikke lydder helt dumt synes jeg. Tænker specielt på udførelsen af alm. bænk.

Enjoy og på forhånd tak for svar der kan be- eller afkræfte hans teorier, før jeg begynder at droppe vægt i bænk for at ta' øvelsen som han siger. (Han er ikke helt lille jo)

Edited by Tysker
Link to comment
Share on other sites

well der er mange teorier osv. så kan da være noget korrekt i de ting han siger, vi er ikke bygget ens.

Hmm det med inder og ydre muskel Træning i bryst, så tror jeg egentlig godt han er klar over det med muskelopbygningen osv, men at han nærmere hentyder til det at lægge mere strees på det inderste end det yderste.

Men noget pjat det med at "squezze" vægten op :w00t::w00t:

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Spændende. Gad vide om det virker, eller det bare er noget han tror. Jeg forstår det ikke, da brystet slet ikke arbejder med den vægt som den kan, men kan da godt være det virker for ham :bigsmile:

Man kan også finde Frank Zane spille mundharmonika derinde :4thumbup: :w00t:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Der er sikkert noget om snakken med nogle af de ting han siger, men den med maskinerne hopper jeg ikke på. Fordi den er designet til at ramme lige præcis i patten så er den iiiiih-ååh så god.

Men vil da næste gang jeg er nede og træne eksperimenterer lidt med Bænken og se hvordan det føles, :bigsmile:

Læg mærke til ham gutten der lige skal have lidt berømmelse når de står og laver cable cross overs. Han skal lige have et hurtigt sæt leg raises. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der er sikkert noget om snakken med nogle af de ting han siger, men den med maskinerne hopper jeg ikke på. Fordi den er designet til at ramme lige præcis i patten så er den iiiiih-ååh så god.

Men vil da næste gang jeg er nede og træne eksperimenterer lidt med Bænken og se hvordan det føles,  :bigsmile:

Læg mærke til ham gutten der lige skal have lidt berømmelse når de står og laver cable cross overs. Han skal lige have et hurtigt sæt leg raises. :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe ja det!!.... Men tror nu at det er et center for alle så vel ikke så mærkeligt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Først, hvad er det for et ophugger center, de bruger alu-fælge som skiver :w00t::tongue:

well der er mange teorier osv. så kan da være noget korrekt i de ting han siger, vi er ikke bygget ens.

Hmm det med inder og ydre muskel Træning i bryst, så tror jeg egentlig godt han er klar over det med muskelopbygningen osv, men at han nærmere hentyder til det at lægge mere strees på det inderste end det yderste.

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg sgu ik han er...

Han har vist drukket af natpotten...

Bruge lats i bænk :tease: hvad fortæller han næste uge, at man bruger triceps i en DB curl :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det da en værre omgang ævl han står og fyre af, og så er jeg ligeglad om han er pro.

Hvornår er det lige jeg har set en som bænker 80kg være større end en som ligger med 200kg? Nårhhh ja, aldrig nogensinde. Lav bænkpres, brug KUN brystet, ja hallo, hvordan skulle man gøre det uden at bruge tricep/skuldre/lats? ÆVL.

Mind-muscle-connection er hemmeligheden :w00t::laugh::sleeping:

Squeeechhhhh it up :4thumbup: :4smartass:

Lette/nemme vægte gør dig stor, og med tunge vægte går udviklingen i stå :sleeping:

Lige så kedeligt som det interview med ronnie coleman hvor han snakkede om at han kørte mellem 8-12 reps og trænede bicep en dag, bryst en anden dag, ben en anden da........ :sleeping:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Bruge lats i bænk  hvad fortæller han næste uge, at man bruger triceps i en DB curl

Prøv at tage armene tilbage som hvis du ligger med stangen på brystet i bænkpressen. Prøv derefter at spænd op i lat's og du vil opdage at armene bevæger sig fremad.

Så Lat's bruger man rigtigt meget i et styrkeløfter bænkpres. :smile:

Ellers er jeg enige i de generelle betragtninger om at han får fyrer rigtigt meget vrøvl af :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Bruge lats i bænk  hvad fortæller han næste uge, at man bruger triceps i en DB curl

Prøv at tage armene tilbage som hvis du ligger med stangen på brystet i bænkpressen. Prøv derefter at spænd op i lat's og du vil opdage at armene bevæger sig fremad.

Så Lat's bruger man rigtigt meget i et styrkeløfter bænkpres. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:blink: det mener du ik seriøst vel :poking:

Aldrig nogen sinde vil latissimus dorsi kunne være med til at løfte noget i bænk, sagt ud fra ren og skær anatomi

Link to comment
Share on other sites

det mener du ik seriøst vel 

Aldrig nogen sinde vil latissimus dorsi kunne være med til at løfte noget i bænk, sagt ud fra ren og skær anatomi

Jo, det mener jeg seriøst :wink:

Du har ret i at Lattisimus Dorsi som vi har det med at forkort Lat's ikke bidrager direkte til presse bevægelsen, da den har primære funktionen for musklen er at adducere, ekstendere og medial rotere overarms knoglen, lidt ligesom et Crawl tag i svømning.

Men det er altså også en meget vigtig stabiliserende muskel i bænkpressen efter min mening og mange andre :wink: . Bla. Louis Simmons. Måske ikke så vigtig når man bænker i trøje, da det jo stort set kun det lille stykke i bunden den hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Spændende. Gad vide om det virker, eller det bare er noget han tror. Jeg forstår det ikke, da brystet slet ikke arbejder med den vægt som den kan, men kan da godt være det virker for ham  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Grunden til det "virker for ham" har nok mere med et massivt AS forbrug at gøre end måden han træner på. Jeg hverken for eller imod AS, men det er simpelthen der forklaringen ligger.

Lige en tanke......

Du har 2 identiske fyre. Den ene beder man om at holde sig til at bænke med 80kg de næste 10 år, aldrig gå over denne vægt. Han sqeeeeeshhher vægten og bruger mind/muscle connection. Den anden træner for styrke, både med høje og lave reps, fokus er bare på at der er fremgang. Begge spiser for at blive større. Den sidste kommer efter 10 års træning op og bænker 200kg for reps, mens den første gut stadig ligger og køre 80kg for reps.

Hvem er mon størst af disse 2 efter 10år? It's a no-brainer svar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spændende. Gad vide om det virker, eller det bare er noget han tror. Jeg forstår det ikke, da brystet slet ikke arbejder med den vægt som den kan, men kan da godt være det virker for ham  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Grunden til det "virker for ham" har nok mere med et massivt AS forbrug at gøre end måden han træner på. Jeg hverken for eller imod AS, men det er simpelthen der forklaringen ligger.

Lige en tanke......

Du har 2 identiske fyre. Den ene beder man om at holde sig til at bænke med 80kg de næste 10 år, aldrig gå over denne vægt. Han sqeeeeeshhher vægten og bruger mind/muscle connection. Den anden træner for styrke, både med høje og lave reps, fokus er bare på at der er fremgang. Begge spiser for at blive større. Den sidste kommer efter 10 års træning op og bænker 200kg for reps, mens den første gut stadig ligger og køre 80kg for reps.

Hvem er mon størst af disse 2 efter 10år? It's a no-brainer svar :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ja hvis du skal tro den pro BB'er fra filmen så er det ham med de 80kg *lol* :w00t::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

At meget af det han lukker ud er lort var der ingen tvivl om. Og at han bruger ekstra rocketfuel var også sådan lidt klart. (Pro BB).

Jeg tror bare jeg vil prøve det med at holde armene højere oppe og komme lidt ud med chested. I sidste ende har han jo ret i, at man skal fokusere på den muskel man vil ha' bliver større.

Forresten har Arnold også sagt noget om det med at koncentrere sig på musklen man vil ramme i Pumping Iron.

Og anyway...det at squeeezzee patter er rart. Det skal bare ikke være ens egne. :4thumbup:

Edited by Tysker
Link to comment
Share on other sites

det mener du ik seriøst vel 

Aldrig nogen sinde vil latissimus dorsi kunne være med til at løfte noget i bænk, sagt ud fra ren og skær anatomi

Jo, det mener jeg seriøst :wink:

Du har ret i at Lattisimus Dorsi som vi har det med at forkort Lat's ikke bidrager direkte til presse bevægelsen, da den har primære funktionen for musklen er at adducere, ekstendere og medial rotere overarms knoglen, lidt ligesom et Crawl tag i svømning.

Men det er altså også en meget vigtig stabiliserende muskel i bænkpressen efter min mening og mange andre :wink: . Bla. Louis Simmons. Måske ikke så vigtig når man bænker i trøje, da det jo stort set kun det lille stykke i bunden den hjælper.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du iøvrigt prøvet tricket med at presse armene tilbage som i en bundposition i bænkpres og spænde op i lats'ne. Hvis dine arme ikke presses fremad skulle du måske til at træne lats :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan kan du sige ja og så give mig ret :wink: lat's er ikke agonist i bænkpres, og så er det egentlig på plads :innocent:

Til tricket, det giver ingen mening. Hvis du spænder dine lats (læs hæfte nærmer sig udspring) kan bevægelse ikke gå fremad... det svarer til en bil der kører fremad i baggear :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Frit citeret efter hukommelsen:

On the topic of chest fly: "Make a hard peak contraction not just a contraction" Altså squezer man brystmusklen i toppen af bevægelsen "for that hard contraction not just a contraction" så behøver man kun køre med den halve vægt eller hvad det nu er han fortæller os :blink:

Det ene øjeblik taler han varmt om maskinerne der er bedre end frivægte. I næste øjeblik er maskiner og frivægte "equal" :blink:

Hvad sker der lige ved brystpres maskinen når han kommer ind på emnet om hvilket tempo man skal løfte i. Advokerer han ligefrem at presse vægten op langsomt og vægten hurtigt tilbage eller hvad er det han prøver at fortælle?

"Hans" måde at udføre bænkpres på er der intet revolutionerende nyt i. Den adskiller sig netop ikke fra det man ser rundt omkring i centrene hvor folk bænker 80 kilo. Dem der bænker over 80 kilo efter Milo's metode med elbows out findes ikke, de får nemlig skulderskader.

Mest pinlig er den med at smal fatning træner indersiden af bryst og vice versa.

Tydeligvis resultatet af årelangt steroidemisbrug og en mand der ingen clue har om hvad det er han foretager sig. Han er dog et levende bevis på at med regelmæssighed i træningen og en god dosis steroider der kan man komme langt.

:4slap:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo også lidt spild af tid at smide et BB link et på et forum der snart udelukkende består af styrkeløftere og deslige....

I øvrigt ved vi jo også alle, at styrkeløftere under INGEN omstændigheder rører AAS!

Så det er nok dér forskellen ligger! :wink:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Nu er det jo også lidt spild af tid at smide et BB link et på et forum der snart udelukkende består af styrkeløftere og deslige....
Tjae de fleste af os har ikke styrkeløfter licens.
I øvrigt ved vi jo også alle, at styrkeløftere under INGEN omstændigheder rører AAS!

Så det er nok dér forskellen ligger!

Forskellen, hvad for en forskel? Kan se en smiley??

Fakta er at indtag af steroider øger din træningstolerance betydeligt og indtages rigelige doser kompenserer det mere end rigeligt for manglende viden om træning HVIS og kun HVIS det kombineres med regelmæssig og dedikeret balls to the walls træning kombineret med en krop der tåle at blive kørt ud i gearene.

Ikke pga men på trods af.

Det er til at få knopper af når man på Bodyhouse læser om en steroide fyr der vidergiver råd om af træning af ben til en stakkels fyr. Programmet var så effektivt at steroidefyren der xx år efter han stoppede med træning af ben stadig havde store ben. Var det så virkelig træningen der var effektiv? Eller de daglige injektioner?

:smile:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du sige ja og så give mig ret  lat's er ikke agonist i bænkpres, og så er det egentlig på plads 

Til tricket, det giver ingen mening. Hvis du spænder dine lats (læs hæfte nærmer sig udspring) kan bevægelse ikke gå fremad... det svarer til en bil der kører fremad i baggear 

Ikke når man kigger på presse øvelsen isoleret men JO, Lattisimus Dorsi virker ved isometrisk kontraktion til at presse vægten op. Det burde det ihvertfald hvis man vil løfte mest muligt i bænkpres :wink:

Manden siger i videoen at nogle folk bruger deres Lat for meget i bænkpressen og snyder sig selv for brysttræningen.

Nu er det jo også lidt spild af tid at smide et BB link et på et forum der snart udelukkende består af styrkeløftere og deslige....

I øvrigt ved vi jo også alle, at styrkeløftere under INGEN omstændigheder rører AAS!

Så det er nok dér forskellen ligger!

Plat kommentar :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

PS Lagde i mærke til Milo's trøje Powerlifter :wink: PPS Der bliver tilmed brugt bælte til bænkpres :wink:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo også lidt spild af tid at smide et BB link et på et forum der snart udelukkende består af styrkeløftere og deslige....

I øvrigt ved vi jo også alle, at styrkeløftere under INGEN omstændigheder rører AAS!

Så det er nok dér forskellen ligger!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er også mange der er løbere, en del basket-ål etc..

Mht lats i bænk:

De har en vigtig stabiliserende funktion. Stabilitet med tunge vægte handler ikke kun om rotator cuff og serratus og andre små pismuskler..

Latissimus har også accesoriske insertionssnipper på den laterale del af scapula. Dette betyder at latissimus kan trække scapula nedaf og indafrotere scapula. I og med man presser nedefter i en strkeløfter patpres (med et godt opspænd) resulterer det i stabilisering og en smule fremdrift at spænde op i lats.

En anden faktor er det punkt at en godt spændt ryg faktisk gør det ganske vanskeligt at få en let vægt til brystet. Det i sig selv hjælper i bunden af patpressen. Om ikke andet indirekte :smile:

Svært at forklare, meget let at mærke når man bruger ryggen korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Min kommentar betød ganske enkelt ingenting.

Jeg hentydede blot til, at hver gang der bliver talt om træningsmetoder der ikke er underbygget af Charles Poliquin, så afvises det gerne som nonsens.

At en fyr der træner med tungere vægte godt kan være mindre end en fyr der træner med lettere vægte kan på ingen måde afvises eller blot forklares med, at han bruger AAS.

Bortset fra Milos snak og fokusering på inner og outer pecs, så synes jeg hans råd i videoen er ganske fornuftige for en BODYBUILDER der er bedøvende med, hvor mange kilo han kan løfte!

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share