Triceps træning


Guest Infestedass
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

I nogle øvelser som Fransk pres er det at når jeg sænker stangen ned og løfter op, kan jeg mærke at der er en høj spænding i albuen, er det OKAY eller er det på grund af for høj vægt???

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også Franskpres, og oplever fra tid til anden samme smerte. jeg har trænet nogle år efterhånden og har aldrig haft skader. Dog siger sund fornuft at hvis du synes det gør for ondt, eller er meget ubehageligt, så stop, og prøv igen lidt senere, hvis smerten ikke er væk, så vent til næsten gang. Ellers så må du prøve at holde armen i en anden vinkel.

Bare lidt input.

Selv om jeg måske ikke er lige så SEJ som dig, håber jeg du kan bruge mit råd super mand.

Jeg har jo trods alt kun trænet sølle 3 år uden doping.

Så hvad ved jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes liggende fransk pres er én af de øvelser, der kræver ekstrem koncentration. (Det gør de alle, men den her i særdeleshed, don't ask why!)

Jeg tror ofte folk belaster albuen unødigt ved at holde overarmen vinkelret i forhold til kroppen. Ved at bevæge overarmen længere bagud (altså forøge vinklen mellem overarm og krop til over 90 grader) bliver belastningen flyttet mere over på triceps. Ved samtidig at samle dine albuer, så de peger direkte mod loftet, isoleres triceps endnu mere. Albuerne skal selvfølgelig holdes HELT stille gennem hele øvelsen!

Ved at være meget striks med disse retningslinier, synes jeg faktisk det er svært at køre med for meget vægt, og derved belaste albuen unødigt.

Det skal lige siges, at jeg selv før i tiden havde problemer med mine albuer i forbindelse med liggende fransk pres, men ved virkelig at være koncentreret om ovenstående hører det heldigvis fortiden til. :-)

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share