Danmarks Største Bakker


Cyclingspinner
 Share

Recommended Posts

Men indrømmer, at jeg var nede på den mindste klinge foran (der var 3 klinger foran på Club La Santas lånecykler). :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Æv, da jeg kørte havde vi lånt nogle blå cannondale fra club la santa med kun almindelig tempogearing, dvs. kun to klinger foran.. (det må have været 39 den lille foran)

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Æv, da jeg kørte havde vi lånt nogle blå cannondale fra club la santa med kun almindelig tempogearing, dvs. kun to klinger foran.. (det må have været 39 den lille foran)

<{POST_SNAPBACK}>

De havde også lige fået nye cykler. Aner ikke hvilken model af af cannondale det var, men de var grå...

Skal ikke kunne sige, hvor mange tænder den lille klinge havde. For dengang jeg kørte dernede, havde jeg aldrig siddet på en racer før, så dét der med udstyret vidste jeg ikke en dyt om... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg nakket Purhøj! Dog fra den forkerte side...

Jeg havde lavet en god tur, og ville slutte ved Purhøj, men jeg havde ikke lige luret man kunne komme til den fra den anden side... Den er nu også led fra den anden side, som kan ses herunder på pulskurven. Den starter med 1000m med 5,6% stigning, så går den over i ca. 800meter stigning (bare ca. 2%), hvor de 700m er på grus.

post-148-1121978762_thumb.jpg

post-148-1121978770_thumb.jpg

Fy for pokker... Jeg forstår godt bjergryttere typisk vejer 60-65kilo... :laugh:

Da jeg så kørte ned af den "rigtige" side af Purhøj (det var klamt, det var lige før mine bremser ikke kunne holde mig), holdt jeg lige 2 min - og vendte om og prøvede at køre op. Men efter omkring 150 meter kunne jeg ikke mere, og det er de sidste 150 meter der er de værste (stort set lodret - sådan ser det ud).

Så den må jeg prøve en anden dag, jeg havde ikke mere at skyde med idag.

Og så punkterede jeg naturligvis 2 min senere...

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Hehe, sjællænderne klare den ikke - sorry to say, men det er de færreste Djævleøboere, der er vant til de stigninger  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er vist en eller anden ude i Tølløse, der har en chance... :wink:

Sindbad

<{POST_SNAPBACK}>

Nice touch dér, Sindbad. Omkring Tølløse ligger i øvrigt nogle af de "værste" knolde på Sjælland, så dem har Kyllingen nok leget i som helt ung.

Den værste knold jeg har kørt væddeløb på herhjemme er uden tvivl Lyngvej syd for Skanderborg. Den er garanteret hverken stejlere eller længere, end så mange andre knolde, men i guder hvor har jeg svært ved at få min røv hen over den. Så hellere 3 gange over Pøt Mølle, Yding Skovhøj og Ejer Bavnehøj :blink:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Her er lige et billede af Chr. Winthersvej i Vejle... Set nedefra. Det kan måske godt være svært at få et indtryk af, hvor stejl den er, men så læg mærke til trapperne i venstre side, og kig på muren i højre side, som har mange "niveauer", eller hvad man skal kalde det... :devil:

Beklager den lidt slørede kvalitet - det er taget med et mobiltelefonkamera..

post-2906-1122803949_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nogle som kender noget, som bare ligner bakker, ligge imellem køge og københavn  :bigsmile: .., har ikke lige løst til at cykle 50km frem og tilbage for en bakke  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke lige et klatreparadis, du har bosat dig i :dry: men lidt knolde er der lidt inde i landet omkring Viby, Borup og Lejre. Bor du lige omkring Køge kan du køre sydpå mod Haslev og Rønnede og finde masser af bakker.

Z

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok oz have foreslået Vejle-området, eller Gudhjem, som flere andre har nævnt, men også de Vestjyske alper ved Lemvig er ret seriøse, selv om de ikke er vildt lange. Som 9-årig (i 86) snuppede jeg nogle af dem på en trehjulet handicap-cykel (som var NOGET sejere at træde end en moderne racer). Det indbragte mig en vandre-pokal for mest bemærkelsesværdige indsats i det pågældende løb. Min mor græd af glæde, da jeg kom hjem.

Jeg dyrker desværre ikke gade-cykling mere, men nøjes med en stationær cykel. Såfremt jeg havde en "rigtig" cykel, ville jeg nok snuppe et par ture op ad Nørrebrogade (Århus) til at starte med. Bakker er der nok af i Århus.

Link to comment
Share on other sites

Vil aldrig glemme mit første møde med Femes på Lanzarote. Jeg har ikke noget data på den gennemsnitlige stigningsprocent, men det stejleste sted er den 22%

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, den har jeg også prøvet - den var god :bigsmile: Jeg var dog heldig - der var ingen, der kørte ræs med mig på vejen derhen (de andre i gruppen lå og hyggede sig, så jeg kørte bare fra dem og tog bjerget alene) - men intet ræs, og vi havde vist medvind (Fik jeg at vide af Tayeb Braikia, som var med i gruppen den dag). Og det er jo ingen sag at køre op bare for at køre op. Især ikke, når der venter madpakker og kold cola på toppen. :4mewantfood:

Men indrømmer, at jeg var nede på den mindste klinge foran (der var 3 klinger foran på Club La Santas lånecykler). :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Uha femes er hård, men jeg mener Mirador Del Haria (?) er hårdere på Lanzarote .. :)

Link to comment
Share on other sites

Det stjeleste herhjemme jeg har prøvet var en kort men ond stigning i Svendborg som vi kørte over i Fyen Rundt. Jeg ved ikke om det var Bregnedalsvej på 333 meter og et snit på 10,5%, men det passer med beskrivelsen. Der kørte jeg vel en 10-11 km/t opad  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja den er ikke sjov. Var så stresset da vi ramte den i Fyn rundt at jeg "kom til" at tage den på stor klinge. Fik godt nok også ondt i benene bagefter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share