Brysttræning med håndvægte


Odin
 Share

Recommended Posts

Hej.

Hvordan træner jeg dumbell press og flyers med håndvægte, som beskrevet i øvelsesbiblioteket, uden brug af en bænk? Jeg tænker specielt på om der er nogen resultatmæssige ulemper ved at lave øvelserne liggende på gulvet og i givet fald hvordan brystmusklerne fornuftigt kan trænes kun med brug af håndvægte og evt. en skammel? Eller kropsvægt?

Mvh. rhj

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt få trænet dit bryst uden en bænk, men så er der hellere ikke fuldt udsving på øvelsen, og derved er effektiviteten af øvelsen ikke særlig høj.

Jeg kunne forestille mig at man kunne lave øvelsen ved kanten af en seng/madras og så køre en side af gangen. Det giver måske så bare nogle balanceproblemer.

Du kan også træne bryst på den gode gammeldags måde via armbøjninger. Så skal man bare finde en måde at tilføje ekstra belastning på, når det bliver nødvendigt, måske noget tungt på ryggen men det er måske for risikabelt.

Du kan også køre siddende dips, hvis du anskaffer dig nogle flere skamler, eller andet brugbart  af samme højde...

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt træne Flyers liggende på Gulvet. Det har jeg selv gjort til at starte med. i Starten er det fint hvis du ikke har trænet før. men nej du kan ikke undgå at øvelsen bliver noget ringere end på en bænk.

Mht til at køre øvelsen på en seng, så har jeg prøvet, det er stort set umuligt pga balancen. Især hvis man skal have noget vægt på. feks 25kg så kan det stort set ikke lade sig gøre. Efter som man også tit synger i den side hvor vægten ligger, da sengen jo er blød.

Armbøjninger er også rigtig godt. men et godt råd. Kør den på stole. Dvs en stol til hver arm, og en til benene. Så kan du komme noget længere ned, og det giver godt. Den øvelse har jeg også selv kørt indtil for 1 måned siden. Lad vær med at ligge vægt på ryggen, det er ikke rart, og næsten umuligt. men tro mig helt ned mellem to stole, og helt op igen, er egentlig også rigelig hårdt.

Dips kan du gøre på samme måde. to stole og en skammel. og så smække alle dine vægte på en stang. og så hold den mellem benene. Med en skive på hver side af dine lår, så har du stangen i mellem. Så løber den ingen steder. Den virker også fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share