Drastisk styrkefald efter ét sæt!


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Jeg var nede og bænke her den anden dag (den eneste øvelse, hvor jeg synes fgl. er meget udtalt), og efter warm-up og det, så tog jeg 12x71kg i netop bænk, hvilket er meget for mig - kunne måske have taget EN til, men så heller ikke mere. Jeg lagde mærke til, at min styrke i alle de efterfgl. sæt ikke bare var lidt men MEGET ringere efter min målestok, hvilket jeg egentlig kun synes sker i bænk. Synes heller ikke det var så tydeligt, dengang jeg kørte 5x5.

Så tænkte jeg på, om det kan have noget med at gøre, at ATP-ressourcerne (eller hvad det nu hedder) bliver sat kraftigt på prøve ved et sådan tungt forholdsvis high-rep sæt eller hvad? Jeg synes nemlig pauyserne til de næste sæt var helt fine store, men staidg kunne jeg mærke et stort fald i styrke... Altså måske til 8 og så 6 reps i sættene efter.

Er det simpelthen fordi, sådan nogle sæt er meget tunge for en, eller hvordan??

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tager de tunge sæt i bænkpres holder jeg en ordenlig pause indtil jeg føler mig klar igen. Jeg tar' ikke tid, men det kommer vel op på 4 minutter, nogle gange 5. Med sådan en pause kan man løfte næsten ligeså intensivt som sættet før. Så måske er længere pauser noget du kan forsøge dig med.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hm... Det er da muligt, at jeg bare skal vente noget længere... Omvendt synes jeg bænk nok er en af de øvelser, hvor jeg tillader mig selv de længste pauser, men alligevel laver jeg det vægt-stunt der :(

<{POST_SNAPBACK}>

Vi er jo alle forskellige, at du så i dit tilfælde har svært ved at klare dig i dit bænkpress :smile:

Link to comment
Share on other sites

thomas J : hvad vil du så sige er bedst ? at køre til failure eller stoppe et bar sæt før så man har mer og gi a til næste gang?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du havde læst lidt her og på andre sider ville dit spørgsmål være overflødigt... At stoppe nogle rep før failure selvfølgelig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share