ME squat/dødløft


Søren W
 Share

Recommended Posts

Inspireret af artiklen om ME øvelser til rå bænkpres, der også er blevet nævnt herinde, er jeg for en måneds tid siden gået igang med at træne WSB igen. Jeg har dog spekuleret en del over valg af ME øvelser til squatten og dødløften. Indtil videre er det blevet til box squat, front squat og Manta Ray box squat, boxen kører jeg ikke med den helt brede stand, da jeg står ret smalt når jeg squatter. Til bænkpres synes jeg det er ret nemt at vælge øvelser, da man for det meste bare skal holde sig til øvelser "lavt" i forhold til brystet, altså ingen 6" board presses osv., men jeg synes straks det er lidt sværere til sq/dl, eller også er det ret nemt; at der ikke er forskel på øvelsesvalget ift. løft i udstyr. Hvad siger folk, har I læst noget klogt ét eller andet sted, eller har I nogle personlige erfaringer eller lignende I vil dele med mig, og de andre der kigger i tråden?

Link to comment
Share on other sites

Der gælder vel lidt af de samme regler som for bænken. Hold dig til øvelser med forholdsvis lang ROM, så som front squat og squat til lav box. :smile:

Hvad er iøvrigt dine erfaringer med Manta Rayen? Jeg overvejer selv at investerer i en. :smile:

Til dødløft skal du jo bare finde nogle variationer der passer til dit sticking-point. Personligt kan jeg godt lide DL variationer, hvor man står på en forhøjning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share