Slidsår ved cykling


Roadrunner
 Share

Recommended Posts

Hvad kan man gøre for at forebygge (og også behandle...) slidsår/gnavsår i forbindelse med cykling? Jeg skriver indlægget da min kone, som ellers er en rimelig stabil spinner, er begyndt at cykle ude i den virkelige verden og oplever et stort slid... nå ja, i shortsene. Nogen cowboytricks? Hun bruger selvfølgelig cykelshorts, og vaseline er forsøgt...

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan man gøre for at forebygge (og også behandle...) slidsår/gnavsår i forbindelse med cykling? Jeg skriver indlægget da min kone, som ellers er en rimelig stabil spinner, er begyndt at cykle ude i den virkelige verden og oplever et stort slid... nå ja, i shortsene. Nogen cowboytricks? Hun bruger selvfølgelig  cykelshorts, og vaseline er forsøgt...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Man kan købe specielcreme i cykelforretninger som forebygger gnavsår. Har man først fået det er det svært at slippe af med igen. En lille pause kan blive nødvendig for at få det til at hele helt op. Hun skal selvfølgelig heller ikke bruge trusser når hun cykler.

Hilsen Per

Link to comment
Share on other sites

+ racersaddel, - trusser ... Det er ikke sådan at en tur gi'r sår, men der er et voldsomt slid. Læste på et tidspunkt at starten af sæssonen for cykelryttere altid går med "saddeltilvænning", dvs. ømme numser... Skal det bare holdes ud?

Ondt i røven kommer man nok ikke uden om lige i starten.. Men efter nogle ture vænner man sig til det.. Men slidsår.. Har cyklet de sidste 5-6 år og har aldrig haft slidsår... Kun en gang på min aller første tur.. Der havde jeg underbukser indenunder mine cykelshorts.. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at lægge et indlæg ind på Feltet. Der er lidt flere der har erfaring med cykler der rent faktisk bevæger sig :tongue: Der er en del piger der følger debatten derinde så der er også lidt flere at udveksle erfaring med.

Men derudover så tjek lige hendes saddel at den har en vinkel der gør at den ikke trykker fortil. Reglen siger sadlen skal være vandret men det kommer lidt an på sadlens form hvordan det skal måles. Så muligvis skal du prøve at tippe den lidt forover, hvis det er foran der sliddes....

mvh

Lars

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Prøv at lægge et indlæg ind på  Feltet. Der er lidt flere der har erfaring med cykler der rent faktisk bevæger sig  :tongue:  Der er en del piger der følger debatten derinde så der er også lidt flere at udveksle erfaring med.

Men derudover så tjek lige hendes saddel at den har en vinkel der gør at den ikke trykker fortil. Reglen siger sadlen skal være vandret men det kommer lidt an på sadlens form hvordan det skal måles. Så muligvis skal du prøve at tippe den lidt forover, hvis det er foran der sliddes....

mvh

Lars

<{POST_SNAPBACK}>

Det er måske et dumt spørgsmål, men nu er det vel en dame-model i cykelshorts, hun bruger? Ligesom der er forskelle mellem de to køns nedre anatomi, er der nemlig også forskel på, hvordan polstringen er placeret i cykelshorts til herrer og damer

Link to comment
Share on other sites

Anede ikke at der var så mange forhold omkring en cykeltur!!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Der' fler' endnu. Hvis sadlen sidder bare en smule for højt, så trykkes der mere end godt er på de steder, hvor der helst ikke skal trykkes for meget :dry:

Ziggymund :bike:

PS. Nettos kopattesalve til en 10'er med klorhexedin funker lige så godt som en tilsvarende bøtte fra Assos til en hund

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share