AO (Anonyme overtrænere)


Pumba
 Share

Recommended Posts

Hej jeg hedder Pumba og jeg er overtræner.

Det er ikke noget som er kommet fra den ene dag til den anden, men noget som langsomt har udviklet sig. Det startede med at jeg lige skulle ha et sæt mere og efterhånden udviklede det sig. Jeg følte selv jeg havde styr på tingene, og at alle dem der kun trænede 45 min ikke var seriøse. Jeg fik stadig rimelige gains men jeg var inde i en ond cirkel hvor jeg ikke følte at jeg havde trænet ordentligt igennem hvis jeg ikke havde været der minimum 1½ time. Jeg fandt langsomt ud af at der var noget galt da jeg var oppe på at køre følgende brystprogram:

3 sæt flad bænk

3 sæt skrå håndvægtspress

3 sæt flyers

3 sæt pullover

3 sæt "en eller anden øvelse til lige at slutte af med"

Jeg skar langsomt ned da jeg vidste at jeg ikke kunne tage en kold tyrker og er nu ikke-overtrænende overtræner. Både min vægt og styrke er nu gået godt fremad igen, og jeg er ikke mere fuldstændig smadret når jeg kommer hjem.  Jeg kan stadig stadig få tilbagefald når jeg er færdig og ser på alle de trænende personer omkring mig, og det sker da også at det bliver til et par ekstra sæt, men jeg skal ikke......jeg skal faktisk ikke.

Link to comment
Share on other sites

>Pumba

Jeg er begejstret for dit indlæg, det er meget sigende om mange folks måde at træne på. Dog er mængden af sæt du har noteret vand i forhold til nogle af dem jeg kender. Godt nok er de på AS, og som de siger "Man kan ikke overtræne på AS". Det er selvfølgelig løgn, men man restituerer dog hurtigere alligvel. Men de kan finde på at køre 30 sæt til en enkelt muskelgruppe, det er jo totalt sindsygt.

En anden ting jeg vil påpege er at antallet af sæt alene kan ikke fortælle om du overtræner, antallet af reps og intensiteten skal også tages i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man overtræne???

Jeg plejer at få af vide at jeg træner alt for lidt og at det er derfor jeg ikke vokser. Så nu tænker jeg på at starte på et nyt program, hvor jeg skal træne ca. 2 timer 2 gange om dagen 6 gange i ugen. Det lyder af meget, men hvis det er det som skal til, før at jeg vokser, så må jeg jo bare tage mig sammen. De andre store drenge i form og fitness siger at dette er der minimale man skal træne, hvis man vil have noget ud af styrketræningen. Jeg synes dog, at det lyder af meget, hva mener I?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share