svage undrarme i dødløft


jonG
 Share

Recommended Posts

Jeg har det irriterende problem at mine underarme ikke kan følge med i dødløft. Jeg har i længere tid forkuseret på teknik og kørt med relativt lette vægt og er nu begyndt igen at køre de store løft. Jeg kan køre et sæt af 10 reps. med 125 kg, hvis jeg hver gang får stangen ned på måtten og rejusterer mit greb. ellers kører jeg maks 5 gentagelser og så må jeg ned og bide i måtten og have fat igen.

er der nogle folk der dyrker styrkeløft der har nogle gode øvelser an kan suplere med for at øge styrken i underarmene.

Jeg har før kørt de konventionele øvelser som wrist curl og reverse barbell curl både med håndflade op og ned. Her oplever jeg dog hurtigt at jeg overanstrenger mine underarme ved tung vægt, og tør ikke køre længere ned end 8 rep pr. sæt af samme grund.

Any ideas?

Jon :smile:

Link to comment
Share on other sites

Statiske holds og magnesium carbonat...

Du kan vælge at lave statiske holds med vægtstang eller bare holde en skive mellem fingrene. Mange laver også rackpulls.

Nu er jeg ikke styrkeløfter, men jeg synes at magnesium carbonat burde ligge i alles træningstasker.

PS. hvis du poster i det forkerte emne så anmeld til moderater og spørg dem om de ikke lige vil flytte tråden, istedet for at oprette en ny tråd :smile:

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser da ikke noget problem i at du skal ned og re-grippe. Du kan eventuelt kører med færre gentagelser og så med mere vægt. 10 reps er meget i dødløft og jeg kører sjældent mere end 5-6 som maks antal gentagelser.

Men grippet kommer nok hen ad vejen. Havde selv i starten svært ved at holde fast, men kan trække 160kg, uden straps eller andet og har sjældent problemer med at den ryger ned på fingrene.

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share