Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I dag fik jeg så brudt dødvandet mht. cykling.

25 km, med 22,8 i snit. Det er vist ganske ok.

På jobbet har jeg været lidt hårdt spændt for, og det kommer jeg antageligt til at være, indtil juleferien sætter ind. Men næsten hellere det end den evindelige mangel på opgaver, som jobbet tidligere har budt på.

Så kan jeg evt. oparbejde nogle overtimer til en forlænget weekend, når lejlighed byder sig.

Men jeg bliver ikke længe på MOL i aften, for jeg vil lige læse lidt inden sengetid. Som så ofte før kommer læsestoffet fra Jussi-drengens pen. Det er `Kvinden i Buret´, det gælder.

Link to comment
Share on other sites

Trods lidt træthed blev det til 16 km på cyklen i dag.

Det var såmænd ganske brugbart.

Har vist ikke meget andet at fortælle. For en gangs skyld er der rigeligt at lave på jobbet. Og som nogen sikkert kan rege ud, er jeg slem til at spæde buen lidt vel hårdt.

Nå, men det går vel!

I morgen skulle jeg gerne en tur ned at træne.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg nede og styrketræne lidt.

Med benene kneb det lidt, men jeg kom da op på 80 i leg extensions. Det kan jeg næsten altid tage.

Wristrolleren gik fint, og jeg klarede 20 kg, med en sådan lethed, at jeg måtte kigge en ekstra gang, for at være sikker på, at det var en 15´er kiks, der var nederst, og ikke bare en 10´er. 25 kg kan jeg nok ikke tage endnu. Men det kommer! Som jeg før har sagt: Jeg agter at blive god til det!

Pecdeck ligger stabilt omkring de 70 kg. 65 er i hvert fald rimeligt nemt.

DB skulderpres kører fint, men jeg tør ikke rigtig gå over de 14 kg.

I dag: 18 km cykling. Gennemsnitsfart: 23, lige ud.

Desuden lidt leg med COC´er. Jeg har lyst til at bestille 2,5´eren, men jeg venter lidt. Dette er ikke pga. økonomi, men fordi jeg anser det for klogest at komme derop, hvor jeg decideret kan reppe med 2´eren, inden jeg går videre.

En dels spastikere kunne sikkert have gavn af at dyrke grebsstyrketræning, men min erfaring (som deles af min fysioterapeut)er, at meget få gør det. Mange ville aldrig kunne nå op på at lukke nogen af COC´erne, men kunne de bare blive nogenlunde gode med en alm. gripper fra en sportsbutik, ville mange af dem være godt hjulpet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rimeligt stolt af mine wristrolls fra i dag:

Startede ud med 20 kg på loading pin´en. Vistnok 4 gange op og ned. Derefter vovede jeg at øge til 22,5 kg, og den fik 2 gange op og ned.

25 tør jeg endnu ikke helt forsøge mig med (man må vogte sig for inflammation i underarmene), men det skal nok komme!

To nye mål for 2011 ligger allerede fast:

1: 30 kg eller mere i wristrolls.

2: COC #2,5 PWNAGE! :devil: . DET vil i sandhed være noget at være stolt over. Om jeg nogen sinde når 3´eren er nok tvivlsomt. Men på den anden side kan man jo sige, som Dennis Rogers gjorde, da en fan spurgte: `Can anyone learn to perform these feats of strength?´ Dennis Rogers: `It´s entirely up to you!´

Mine rows var ligeledes solide i dag, og de 80 kg lod sig rimeligt nemt flytte.

Ellers ikke så meget at fortælle.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs: 18 km cykling.

I går: En rimelig omgang styrketræning, hvor især leg extensions var gode.

I dag: Fysioterapi, og derfor kan jeg ikke holde til at cykle.

Ville gerne fortælle noget mere, men jeg har ganske enkelt ikke noget interessant og log-egnet at bidrage med.

Kan ikke helt blive klog på, om jeg trænger til en lille trænings-pause eller hvad. Nu håber jeg, at jeg må få lov at sove som en sten i nat. Og så må vi se, hvad der sker.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det har været en lidt træls dag i dag, med job osv., og jeg har, som nævnt, sovet dårligt et par nætter.

Men jeg fik da snuppet 12 km pligt-cykling, mest for at holde såvel humøret som trænings-moralen oppe. Og hellere 12 km end ingenting.

Næsten uanset, hvor galt, det ellers kan stå til, så giver en cykel-etape (kort eller lang) næsten altid et lille `løft´. Det i sig selv er grund til nok, at kondicyklen har været pengene værd. Hvis man var kommet ind i en vane med at stive sit humør af med mindre heldige ting end motion, så kunne det hurtigt være gået ad Pommern til.

I morgen: Forhåbentlig styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er det tilsyneladende ved at gå bedre med nattesøvnen. Det var heller ikke et øjeblik for tidligt. Derfor er humøret også i bedring. Og til syvende og sidst kan denne verden jo nok stadig byde på oplevelser, der kan give stof til et par historier.

Det blev et langvarigt træningspas i dag, idet en god gym-buddy blev ved med at presse mig til liiiige at fortsætte lidt endnu. Det er ikke så ringe at have sådan en bro, til at piske én frem.

Wristrolls var ikke max tunge (kun 15 kg) i dag, da mine næver er lidt hærgede for tiden. Gudskelov, at man har Helosan til at pleje dem med.

Leg extensions var jævnt gode, omkring de 80 kg, og leg extensions lige så. Rows lå på 75/80.

Maveøvelserne går godt, og jeg fornemmer en styrkemæssig fremgang. Cable curls var jævnt gode, og der blev arbejdet en del med teknikken. Triceps pushdowns har altid været mit smertensbarn, men jeg kæmper videre med dem, fordi jeg kender vigtigheden af, at man ikke forsømmer triceps-træning.

Nu må vi se, hvad jeg skal lave, når weekend-klokken ringer.

COC 2´eren har jeg også haft lukket en enkelt gang i dag.

Link to comment
Share on other sites

I går lykkedes det omsider igen at få cyklet en rigtig god etape:

25 km! Det er da noget, der tæller i kilometer-regnskabet.

I øvrigt kan det ikke vare længe, for cykle runder de 14500 km. Der er under 100 km tilbage.

Kommer nok til at øske mig cykelshorts og en ny cykelsaddel til jul. Begge dele er ved at være godt slidt. Shortsene lider også under, at det er nødvendigt at vaske dem så hyppigt. Men hellere slide på shortsene end på huden. Det er overraskende, hvor smertefuldt, selv et lille slidsår kan være.

Nu skal der lige fyldes lidt energi på, og så kalder vægtene.

Link to comment
Share on other sites

Godt og langt træningspas i går.

Wristrolls var vel nærmest en PR, idet jeg var oppe på 25 kg. Højere tør jeg heller ikke gå i øjeblikket.

Leg extensions var lidt tunge i starten, men endte dog på 85 kg.

I cable curls var jeg igen oppe og lege med de 35 kg.

Desuden en masse maveøvelser, pecdeck, DB skulderpress og triceps pushdowns.

Link to comment
Share on other sites

Det gik nu ikke så galt ved fys i går, nok mest fordi jeg ikke var så øm/anspændt, som jeg før har været.

Så det var mest en standard-behandling, og en del snak med Nicolai. Han kender lidt til træning, og ved også, hvem mange af de lokale styrkeløftere er. Men selv styrketræner han vist ikke (længere). Han er for rastløs, og kan ikke rigtig give sig den tid, der kræves. Løb og/eller MTB ville sikkert passe ham bedre. Han forstår heller ikke, at hjemme-cyklingen ikke keder mig ihjel. Og sandheden er: Ja, til tider kan det virke kedeligt, men når man først kommer i gang, så kører det alligevel, og hver vellykket etape er en lille sejr. Derfor generer kedsomheds-faktoren mig ikke så meget.

Det spiller nok også en rolle, at jeg har været vant til at SKULLE træne, på den ene eller den anden måde, helt fra barnsben.

Nu vil jeg hjem og have noget mad, og måske læse lidt, inden der skal bodybuildes.

Link to comment
Share on other sites

Så kan kondicyklen igen holde jubilæum!

Med en 25-kilometers etape i dag kom cyklen op over de 14500 km i alt.

Det er jo ganske udmærket, må man vel sige.

COC´er har jeg også leget lidt med i dag.

Hvad jeg skal i morgen, står lidt hen i det uvisse.

Men i hvert fald har det været en udmærket dag.

I morgen er der kun to måneder til jul. Derfor tager vi lige `Old Hippie Christmas´, med The Bellamy Brothers. Dem har jeg hørt live to gange. Den ene gang udvandrede jeg (og utallige andre rednecks) i protest, og den anden gang var de vildt fede.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var nogenlunde.

Især benene virkede fint, og jeg var oppe og lege med de 90 kg i leg extensions.

I cable curls kunne jeg, til min glæde, konstatere, at jeg nu kan tage 3-4 reps @30 med venstre arm. Det er store ting, i betragtning af, at min venstre arm ikke er fuldt funktions-dygtig. Den højre klarer 35 i god stil, og kunne måske tage 40, hvis det gjaldt liv og lemmer.

Wristrolleren blev holdt på beskedne 15 kg, men det gik i en pæn fart, og det blev til en del gentagelser.

Triceps pushdowns, som jeg altid har haft lidt svært ved (og netop derfor må være meget omhyggelig med), synes at være i bedring.

Link to comment
Share on other sites

Til trods for, at jeg kom lidt sent i sving, endte dagens cykel-etape på 18 km.

Et kan jeg i hvert fald tillade mig at sige: Når jeg hopper op på cyklen efter kl. 21, og på en fredag, så bliver det meget svært at sætte spørgsmålstegn ved min dedikation.

Nu har jeg i det mindste fået papir på, at jeg fortsat er ansat på AU. Det er da bestemt en god ting, især fordi jeg har forsøgt at speede min opsparing lidt op her på det sidste. Hvis/når jeg på et tidspunkt skal lidt videre her i verden, så skal der midler til.

2010 har jo været et noget omtumlet år for mig, men det har dog været mere positivt, end 2009 var. For første gang i mange år begynder der at dukke nogle lidt mere langsigtede håb op i min verden. Og det er da udmærket.

I morgen er jeg sikkert igen at finde i Ny Helse.

Link to comment
Share on other sites

Så er der en ny PR i leg extensions:

5 reps @ 100 (ETHUNDREDE) kg! :devil::devil:

Uvist af hvilken grund var der et gevaldigt overskud i stængerne i dag.

Det tunge sæt afstedkom et BRRRRØØØØØØL, der kunne have gjort en middelstor flok brøleaber pænt misundelige. Et par store gutter vendte sig grinende om. `Ja, nogle gange skal man bare brøle igennem!´, lød det.

Keld rådede mig dog til ikke at tage så tunge vægte for tit. Man skulle nødig redde sig fibersprængninger eller det, der er værre.

Med wristrolleren var jeg liiige oppe og bakse med de 25 kg. Det er dog lige med det tungeste endnu. 20 kg er udfordrende, uden at være ekstremt vanskeligt.

Ellers stod den på maveøvelser, cable curls, DB skulderpres mm.

Alt i alt et fint træningspas.

I går cyklede jeg 18 km.

I morgen tager jeg nok en hviledag, og får vasket tøj, gjort rent osv. Nu er det frem med Global-kniven, for nu skal jeg agere fjerkræ-slagter. Der skal prots til. AND PLENTY OF `EM! :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

I forgårs: 12 kilometers cykling, selv om det holdt lidt hårdt.

I går: Styrketræning i Ny Helse. Det gik såmænd godt nok, selv om jeg holdt vægtene lidt lettere end jeg til tider før har gjort. Det kunne mærkes, at jeg havde presset mig selv lige rigeligt hårdt i den senere tid.

Wristrolls og cable curls var dog gode. Leg extensions sprang jeg over.

I dag: Kun levering og COC´er, da restituering er absolut påkrævet, hvis jeg ikke ednu egang skal indkassere den langvarige straf, jeg før har fået for at overanstrenge mine ben.

Det er stadig COC 1´eren, jeg bruger mest, selv om jeg fra tid til anden får lukket 2´eren. Reppe med den kan jeg endnu ikke.

I morgen skal jeg nok få cyklet en god etape.

I hvert fald har jeg givet den gas med træningen på det sidste. Men jeg er nødt til at tage højde for, at mi krop kræver lidt mere restituering, end tilfældet ville være, hvis jeg havde været født med en helt normal fysik.

Link to comment
Share on other sites

I går: 18 km cykling, som gik rimeligt nemt.

Hviledagen lørdag havde åbenbart gavnet.

På vej ned i Storcenter Nord i går måtte jeg hjælpe med at skaffe en taxa til en gym-buddy, der havde pådraget sig en rygskade (forhåbentlig `kun´ en forstrækning) under træning. Bliver spændende at se, hvornår han er tilbage i centret.

Jeg er i øvrigt begyndt at eksperimentere lidt med hip abductor. Den er svær for mig, men det er mit håb, at jeg, ved at træne ydersiden af lårene, kan modvirke spasticitet på indersiden. Man må jo se at gøre, hvad man kan, om det ellers er nok så begrænset.

Link to comment
Share on other sites

Super fin cardiiiiiio i dag:

26 km cyklads. :4thumbup:

Det var hårdt, men det gik.

I går fik jeg en jævnt god omgang styrketræning, hvor jeg smed lidt rundt med de 14-kilos DBs, og lavede en del wristrolls @20 kg.

Leg extensions lå støt på 80/85 kg.

Desuden mange maveøvelser, en del triceps pushdowns, cable curls osv. Omtrent, som det plejer at være.

Nu skal jeg lige have lidt carbs ind. Jeg skal ikke være ret meget tyndere, siger damen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg en lidt hård dag på jobbet.

Men cykle ville jeg, og jeg endte på 16 gode km. I går var jeg nede og træne, og det gik sådan set også ok. I wristroller var jeg oppe på noget, jeg mener, må være en PR.

Hvis jeg ikke havde regnet forkert, så var der en 15´er kiks, en 10´er og en 2,5´er på loading pin´en. Men den klarede jeg også kun en enkelt gang.

Har ikke vanvittigt meget at fortælle. Skal vist bare have et bad og en lur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share