preteinbars ok til mig?


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Det er både fordi jeg træner meget styrketræning nu en del gange om ugen..så tror kroppen har brug for mere protein?(spiser kød, men ikk flere gange om dagen)

Og kroppen er vel os meget mere klar til træningen dagen efter hvis jeg giver kroppen lidt at arbejde med lige just efter træning? Er der ik noget med at musklerne blir hurtigere klar igen hvis der kommer den rigtige næring til lige efter? ;o)

Den søde trang er ik slem, men den er der nogen gange *s* men det er nu ik primært derfor jeg vil spise protein bars, det er for at gavne min krop så jeg igen er fit dagen efter til endnu engang at presse mig selv lidt

Link to comment
Share on other sites

smiler.. er ik meget for shakes.. hvis du mener baren er fin til formålet(tænker ik pris her) så spiser jeg altså baren ;o)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe..! Okay, shakes kan ellers laves rigtig lækre, bare se min log for en super opskrift... :4thumbup:

Men jo en proteinbar efter træning kan gøre tricket. dog er det ikke ofte du finder en bar med meget mere end 20 g. protein. Efter min erfaring, og det ville ikke skade at få dobbelt så meget efter træning. Dermed ikke sagt at du skal kyle 2 bars ned istedet...! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja tror faktisk det er en af dem jeg har haft øjnene på herinde på nettet (har været i gang med at lure markedet lidt jo)

Ved du hvor jeg kan købe den uden at skulle have det sendt evt?

Hvis du vil have en god bar uden for mange kcals så er Optimums protein diet bar god, den har 20g prot, 18g carbs og 4g fedt  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Spis endelig en protein-bar efter træning så dine muskler for lidt at arbejde med. Om du kan finde en fedtfattig en tror jeg ikke idet, du helst skal op på en 20-25g protein for en bar, og der vil altid være lidt kulhydrat i ligeså.

Og med det energi indhold de enkelte næringsstoffer giver, finder du nok ikke en protein-bar der giver under 200Kcal.

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Det gode ved shaken er jo det forholdsvist høje protein indhold. Derved vil du opnå en bedre protein fordeling i forhold til kcal indholdet.

Du kan jo altid ryste din shake sammen efter træningen i omklædningsrummet?

Men det er helt sikkert en fornuftig idé at tilføre protein efter træningen, om det så er en bar eller en shake.. Så længe du holder dig i et fornuftig kcal underskud, skulle det ikke indvirke på dit vægttab...

Link to comment
Share on other sites

Jaaa.. men.. så skal jeg til at have shakeren med samt pulveret osv.. jeg er kritisk-jeg ved det!! *griner*

men skal bare have det hele med i skole osv så forsøger at begrænse mig lidt *s*

kcal. indholdet har jeg styr på, så det overstiger jeg ik ;o)

Jeg prøver baren og ser hvad kroppen siger til det ;o)

Link to comment
Share on other sites

Jeps, kender det, har selv en stor sportstaske med på arbejde hver dag, men protein pulveret har jeg i en lille pose, så det fylder ingenting.. måler op hjemmefra om morgenen hvor meget jeg skal have.

Men hold du dig bare til baren, selvom du optimalt set nok skulle have mere protein end den indeholder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Halløj

Du kan sagtens finde en bar, som også indeholder 30 g. protein. Kan jo ikke nævne mærker her, men de findes. Samlet kalorieindhold er på omkring 300-340.

Nogle har lavet nye, som der ikke er andet end 4 g. kulhydrat i, hvis det skulle ha' interesse.

Kender godt trangen til det søde. Har af og til ( ihvertfald 1 gang om måneden :mad: ) svært ved at holde mig fra slik. Men nogle gode barer i køleskabet hjælper lidt.

Søg og du skal finde !

Betina

Link to comment
Share on other sites

Jeps, kender det, har selv en stor sportstaske med på arbejde hver dag, men protein pulveret har jeg i en lille pose, så det fylder ingenting.. måler op hjemmefra om morgenen hvor meget jeg skal have.

Men hold du dig bare til baren, selvom du optimalt set nok skulle have mere protein end den indeholder.  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor mener du at hun skal have mere end 20 gram protein efter træning? 20 gram er højest sandsynlig rigeligt...

Link to comment
Share on other sites

Jeps, kender det, har selv en stor sportstaske med på arbejde hver dag, men protein pulveret har jeg i en lille pose, så det fylder ingenting.. måler op hjemmefra om morgenen hvor meget jeg skal have.

Men hold du dig bare til baren, selvom du optimalt set nok skulle have mere protein end den indeholder.  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor mener du at hun skal have mere end 20 gram protein efter træning? 20 gram er højest sandsynlig rigeligt...

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det er muligt for kroppen at optage mere end 20 gram ad gangen.. Og derved yde restitutionen mere 'hjælp'...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share