BB skulder øvelse??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Har du prøvet siddende på en bænk til forveksling? Både med og uden rygstøtte.

Du kunne også prøve cuban press, den er rigtig ond  :devil:

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Link til cuban press??

<{POST_SNAPBACK}>

Cubanpress bygger altså ikke store skuldre.

Hvis du er træt af militarypress, så prøv side-press med bb - kører den selv, og det er sq lidt af en udfordring, særligt med OL stang!

Nu ved jeg ikke om det er sådan en stang du har til rådighed, eller en der er lidt mindre. En mindre stang gør det lidt nemmere, men ellers gælder det bare om at øve sig!

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet siddende på en bænk til forveksling? Både med og uden rygstøtte.

Du kunne også prøve cuban press, den er rigtig ond  :devil:

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Link til cuban press??

<{POST_SNAPBACK}>

Cubanpress bygger altså ikke store skuldre.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil da mene at cuban press er bygget på det samme som front raises. DBFrontRaise.gif

Cuban Press:

cuban1a.gifcuban1.gifcuban2.gifcuban3.gifcuban4.gifcuban5.gif

Det er vel lidt det samme som at sige at flyes ikke er lige så gode som press-øvelser, og det vil jeg da næsten sige den er BB-set? Eller hva siger i? :smile:

(måske jeg er lidt langt ude, men det er jo bare lige for at få den vendt)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu altid lært at cuban press kun drejer sig om de sidste 3 billeder, og her er det som onkel troels siger er det altså rotator cuffen der stresses.

Mht. flye-eksemplet, så mener jeg da at der er bred enighed her på boardet om, at øvelser som bænkpres og dips er flyes langt overlegen når det kommer til hypertrofi på patten? :wink:

Link to comment
Share on other sites

DonNiklas<< Nutella har ret. Man kan ikke samligne Cuban presses med frontraises. Ved Cuban press laver man en udadrotation af overarmen og ved front raises er det en flektion der foregår.

Men fint nok det bliver vendt  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, rart at vide.

Tak til jer begge :4thumbup:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ked af hvis jeg lig stjæler topic, men hvordan vil I ramme siden af delts mest muligt, hvis ikke man kan køre lat. raises?  er der andre muligheder?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ikke mange, men du kunne prøve upright rows. Den rammer også. Den har bare et lidt større skadesprocent.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Upright Rows synes jeg faktisk også er en rigtig god øvelse, men er som DonNiklas siger en øvelse med et vidst skadespotentiale.

Personligt synes jeg rigtigt godt om den, men ved godt at det ikke er verdens mest sikre øvelse.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve den af hvis man vil finde ud af om man kan holde til den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en BB, har du vel også skiver? nu kender jeg jo ikke din styrke, men du kunne jo lave nogle laterels med skiverne...

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm har tænkt på den, men har nok ikke grebsstyrke (elelr hårdhud) nok, til at holde en 15'er i hænder, mens jeg laver lateral raises.. plus at jeg synes det er lidt svært at springe fra 10 til 15, og 15 til 20 :tongue: især i laterals

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share