KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Lyder lidt ekstremt kongkent - fandme ikke noget jeg havde lyst til at rode rundt med i længere tid. Ellers må dig og din kæreste vil flytte med jobbet - kan da ikke være rigtig at du skal indordne alting efter hende.

Det er ekstremt. Jeg får ikke min nattesøvn og jeg kan se på min krop at den er stresset (læs: uren hud, trætte øjne, der skal alt for lidt til at irritere mig, manglende evne til at fokusere på én ting osv.) så det er en uholdbar situation i længden. Problemet er, at jeg uden at blinke gerne presser mig selv yderligere endnu hvis det betyder at jeg kan få lov til at få en hverdag med min kæreste. Jeg er villig til at ofre det hele.

Ting som bestyrelsespost i en billardklub samt det at være turneringsspiller på to forskellige hold og min tjans som cd/koncert-anmelder (HeavyJam.dk) og F1-skribent/ekspert for bl.a. Ekstra Bladet, Sportsfan og internet-siden www.f1journal.com er næsten sat totalt på standby. Har ikke overskud til at bekymre mig om de ting lige nu. For jeg er hængt op til bristepunktet, og hvis ikke jeg får afklaring på situationen inden nytår er jeg sgu bange for der venter en længere sygemelding forude, for så går Kongen sgu ned med flaget. :raisebrow:

Men så galt kommer det ikke til at gå. Jeg giver den med vilje 112% gas lige nu med de ansøgninger, opfølgninger og jobsamtaler, for så kan jeg forhåbentlig snart få den eftertragtede vished om fremtiden, og SÅ kan jeg slappe af i et stykke tid og lade roen falde over mig. Som jeg sagde til min kæreste i går da vi talte om at jeg var lidt for hængt op: Jeg er p.t. i den periode under en marathon hvor det gør ondt og man konstant skal minde sine ben om at fortsætte. Når jeg igennem den periode er de sidste 20 km. til mål ren afslapning... så der skal bare lige hænges i her i oktober og november. Træningsopdateringer bliver nok lidt sporadiske, men jeg håber da at kunne finde to timer i aften til et sæt ben/ryg/gun-sæt. Har det altid så godt efter en træning. :bigsmile:

Heldigvis har jeg weekend i dag. Når klokken slår 15:30 er jeg færdig og skal ikke i sving før mandag morgen 6:55. Fredagen bliver brugt på at gøre hus i stand og færdiggøre et par ansøgninger, og så skal der slappes MAX af lørdag og søndag. Vil ikke bruge energi på andet end sofa, mad og kæresten. Det har jeg lovet mig selv, og håber jeg kan holde det bare sådan 20% ... :wink:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok det underligste jeg nogensinde har prøvet. Mødte op til jobsamtalen kl. 11 og kom ind til tillidsmand, chef og én fra hovedkontoret. Vi snakker sammen i 20 minutter, hvorefter jeg går ud igen og udfylder et skema ang. refundering af kørselsudgifter osv. I kantinen sidder der så en anden uden uniform, og så ved jeg godt hvad klokken er slået. Chefen fortalte nemlig der var to ansøgere, så lige nu er han inde til samtale, hvorefter vi sammen skal spise frokost med samtaleudvalget, og bagefter hånd i hånd skal på rundvisning på virksomheden.

Det er fan'me underligt at sidde og snakke med én der søger samme stilling som én selv. Man gider jo ikke se på manden, for han er en konkurrent. :sneaky2:

Oh well, det må blive et spørgsmål om ikke jeg skal byde ham op til en 'posedown battle' som Tunen og Conscience gjorde så flot til DM i Herning. :w00t::w00t:

Det var godt jeg ikke bød ham op til 'posedown', for så ville han i dag kunne sige han havde en bedre fysik end mig. Er lige blevet kaldt op af chefembedsdyrlægen (bossen) for 30 min. siden hvor han kunne fortælle mig, at det ikke blev mig. Ikke pga. kvalifikationer, men netop pga. den lange afstand fra Grindsted til Skærbæk (80 km. hver vej). Det mente han ikke ville holde i længden hvorfor jeg blev sorteret fra. Øv, øv. Men vi forsøger igen... det må jo lykkes på et tidspunkt. 2 afslag får ikke Kongen ned med nakken. :wink:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. oktober 2005

Barbell Squat:

10 @ 50 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

8 @ 80 kg (føles skønt at øge i denne lækre øvelse! :devil: )

Cable Front Pulldown:

11 @ 55 kg

11 @ 55 kg

10 @ 55 kg

Cable Seated Row:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

Standing Calf Raise

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

Smed 3 x biceps curl ind i pauserne mellem squat og kørte således dette split. Sidste sæt biceps curl var til sidst i træningen, og prøvede desuden også at curle med en barbell med 5 kg. ekstra på (25 kg. i alt). Synes bare det river så underligt i armene og de spænder på en lidt anstrengt måde, så jeg valgte kun at gøre det ét sæt og så gå tilbage til almindelige håndvægte. Men skal helt sikkert have flere biceps-øvelser ind! Én isoleret øvelse á 3 sæt er ikke nok. Godt nok rammer jeg dem i nogle af ryg-øvelserne, men mine overarme er pinlige, så der skal tryk på fremover. De skal pines lidt mere. :devil:

Prøvede desuden at smide en læg-øvelse ind i programmet. Det gik sådan set fint nok. Kørte det i split med 'cable front pulldown' og gik således bare mellem de to maskiner. Ingen problemo, så hvis maskinen er ledig kommer den øvelse fast ind i programmet. Tøsen synes desuden (mine?) lægmuskler er pæne, så nu skal de lige piftes op! :wink:

Og så skal der ædes!! :4pizza::4pizza::4pizza:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. oktober 2005

Barbell Bench Press:

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

Dips:

11 @ BW

10 @ BW

7 @ BW (aner ikke hvad der gik galt... pludselig ville triceps sgu ik' mere! :blush: )

Dumbbell Shoulder Press:

11 @ 13 kg

10 @ 13 kg

11 @ 13 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 45 kg

7 @ 50 kg

7 @ 50 kg

Dumbbell Front Raise:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Lever Triceps Dip:

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

12 @ 75 kg

Incline Crunch

20 @ BW

20 @ BW

20 @ BW

En fin træning med en enkelt svipser i dips. Ellers forsøger jeg p.t. i et roligt tempo at øge lidt i bænkpres og skrå bænkpres. Pattøjet skal være større. Det er jo dér jeg ska' ha' striwer! :wink:

Da jeg kom hjem tog jeg tre skefulder proteinpulver og to skefulder kreatin og blandede det op med noget letmælk (Hirtshals Mejeri RULES!). Har sådan en 4 kg's protein-bøtte med jordbærsmag stående, og har også fået tiltusket mig en 600g samt en 1200g kreatin-bøtte. Så de 4 kg protein og 1,8 kg kreatin skal ædes nu! Ikke sikkert det virker, men gider ikke have de store grimme bøtter til at stå og glo længere. Ned med skidtet! :w00t:

Nu skal jeg op og have aftensmad, bestående af rugbrød med leverpostej og agurk. Kun rugbrødet er økologisk, og jeg ved min kæreste læser dette, så på forhånd: Undskyld. Kunne ikke finde økologiske agurker da jeg var ude og handle. Forsøger at gøre det godt, og skal nok nappe mine to grønne Vitamun vitaminpiller fra Aurion (helse-batik-venstreorienteret butik i Hjørring) i aften, og rense mit ansigt i diverse tuber fra Matas... :innocent:

(Alt imens jeg trawler igennem en god mængde afsnit af den fantastiske serie West Wing, hvor jeg får 6. sæson på DVD én af dagene via posten. Så er samlingen komplet og DR2 begynder at sende 7. sæson i løbet af efteråret... nice! :smile: )

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Lille update vedr. afstanden til kæresten:

P.t. har jeg én ansøgning ude, hvor ansøgningsfristen på jobbet er d. 28. oktober 2005. Der er to stillinger på virksomheden (Danish Crown, Herning) der skal besættes 'snarest muligt', så jeg håber sgu jeg bliver kaldt til samtale. Der er kun 45 km. til Grindsted og slagteriet har eget motionscenter. HERLIGT!!!

Desuden skal jeg i morgen sende endnu en ansøgning afsted hvor der også er frist d. 28. oktober 2005. Forhåbentlig bærer bare én af de to ansøgninger frugt, således jeg kan få pakket sydhavsfrugterne og være med pigebarnet hver dag, i stedet for bare hver weekend. (Det er uudholdeligt!).

Skulle bare lige af med det. Glæder mig fan'me til det lykkes! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. oktober 2005

Barbell Squat:

10 @ 50 kg

9 @ 60 kg

9 @ 60 kg (var svag i dag... :sneaky2: )

Dødløft:

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

10 @ 80 kg (her går det til gengæld som en leg! :blush: )

Cable Front Pulldown:

11 @ 55 kg

11 @ 55 kg

11 @ 55 kg (når jeg kan tage dem lidt mere 'strict' smider jeg 5 kg. mere på)

Cable Seated Row:

10 @ 60 kg

10 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

7 @ 18 kg

7 @ 18 kg

10 @ 16 kg

5 @ 18 kg (så var armene også færdige. Men de skal straffes fremover! :4thumbup: )

Standing Calf Raise

12 @ 20 kg

12 @ 20 kg

12 @ 25 kg

Lever Seated Row

10 @ 40 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

Har haft voldomst ond i lægmusklerne siden jeg trænede 3x10x40kg sidste gang, første gang jeg nogensinde specifikt trænede læggen. Med lidt ømhed stadig siddende valgte jeg at træne utrolig let, uden nogen mulighed for overbelastning. Så må jeg som udgangspunkt starte lidt roligere når jeg tager en ny øvelse med ind i programmet. :raisebrow:

"Lever Seated Row" var bare for at forsøge at få en øvelse ind der rammer trapezius lidt mere. Jeg ved sgu ikke hvor meget den aktiveres ved dødløft og de to andre rygøvelser, så i dag forsøgte jeg lige at smide den ind i programmet. Ved de 40 synes jeg ikke jeg udførte dem roligt nok, sad og bevægede brystet lidt frem og tilbage for at få vægten med, så valgte at trække lidt fra og sidde fuldstændig rolig og udelukkende bruge ryg og arme. Skal hele tiden tage mig selv i at gøre det ordentligt. Ikke det pjat med alt for mange kilo og en hiven og sliden... skal gøres ordentligt, Kent! :innocent:

Nu skal der ædes! :w00t::w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Personlig update:

Mit liv her i Hjørring er ved at udvikle sig til det værre, og jeg er i gang med at isolere mig fuldstændig fra omverdenen. Jeg står op 5.30 hver morgen, spiser mine havregryn, starter bilen og kører på arbejde. Tager hjem igen, går til træning omkring kl. 17 og går i bad kl. 18.30. Er så hjemme kl. 19 efter en kort tur hos købmanden/supermarkedet, laver mad og spiser dette omkring 19.45 - 20.00. Slår mave i et stykke tid og så ellers ned og tjekke internettet (som også bliver tjekket nogle gange på arbejde). Så går jeg i seng omkring kl. 22 - 23, alt efter om jeg selv skal køre på arbejde, eller jeg kan sidde og slumre på bagsædet når det er én af de andre i bilen der skal køre (kører med 3 andre og vi skiftes til at køre én uge af gangen).

Min opdatering af log'en og diskussion med de andre MOL'ere i Off-topic er eneste kommunikation jeg har udadtil. Jeg har fjernsyn (et ordentligt monstrum på 32") men tænder det kun for at se DVD mens jeg spiser (99% af tiden er det Præsidentens Mænd som også kører på DR2. Jeg har de 6 første sæsoner på DVD, så de kører i 'heavy rotation'). Jeg får også Ekstra Bladet i postkassen hver dag, da jeg selv skriver lidt for dem. Men jeg åbner den aldrig. Tjekker allernådigst Side9-pigen, læser det klejne horoskop og i meget sjældne tilfælde også lederen, der som oftest skuffer mig ved trivialiteter og ligegyldig nonsens der er glemt i næste morgens avis.

Det betyder, at jeg overhovedet ingen kontakt rigtig har med omverdenen længere. Har Mary og Frede fået en knægt? Jovist, og fjernsynet kørte i kantinen kl. 14.35 da jeg fik pause og da stod de og viste barnet frem. Jeg ser da lidt i ny og næ, men den nyhed er for mig så totalt ligegyldig, at man tror det er løgn. Min puls steg ikke ret meget, og det gør den heller ikke nu. Sidder bare og stener for mig selv.

Går mere og mere op i træningen. Øvelser bliver tilføjet programmet, er begyndt at æde proteinpulver blandet med kreatin igen, spiser nu også vitaminpiller og prøver at afveje kosten så jeg cutter lidt lige p.t. (godt nok lidt modsigende mht. prot/kreatin-shaken hver dag efter træning, men thats me..! :blush: ).

Ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, og så alligevel. Bekræft mig i at jeg er ved at udvikle mig til en særling, eller klap mig på skulderen og sig det er meget normalt at man går 'solo' i en periode.

Problemet er jo netop, at mine tanker konstant flyver til Grindsted hvor min kæreste bor (240 km. fra Hjørring). Vi ses kun i weekenderne, hvorfor ugen (man-fre) bare skal overstås. Forsøger at maskere det følelsesmæssige tomrum ved øget opmærksomhed på træning, kost og søvn. Fik sendt endnu en jobansøgning af sted i dag med posten, men det gør ikke dagene kortere. At være forelsket og kun har lov til at udleve følelsen fra fredag kl. 16.30 - søndag kl. 23 er ikke optimalt. Glæder mig godt nok til jeg kan flytte derned og få én at snakke med.

Jeg skal bare snart have et job dernede. Ellers bliver jeg sgu for alvor en særling der sidder bag nedrullede gardiner og kigger mistænkeligt ud på gadens børn der går og leger, og begynder at råbe af dem når de sparker deres bold ind på min græsplæne! :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Personlig update, igen:

Har lige fået en pakke cd'ere ind af døren fra min redaktør på HEAVYJAM.DK, og skiverne skal naturligvis anmeldes, da det er promo-skiver. Pakken i dag indeholdt sgu nogle favoritter:

Dimmu Borgir - 'Stormblåst' + bonus-tracks (re-recording anno MMV)

Akercocke - Words That Go Unspoken, Deeds That Go Undone

Gorefest - La Muerte

Mörk Gryning - Mörk Gryning

Dark Funeral - Attera Totus Sanctus

Nattefrost - Terrorist (Nekronaut Pt. 1)

Bolt Thrower - Those Once Loyal

Solefald - Red For Fire (An Icelandic Odyssey Part 1)

Satan'me en skøn pakke at få indenbords. Nu skal der lyttes til tung, tuuuung 2005'er tråd!! :devil::devil::devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19. oktober 2005

Barbell Bench Press:

10 @ 60 kg

9 @ 65 kg

8 @ 65 kg

4 @ 70 kg (ny PR, herligt!)

Dips:

13 @ BW (vist også ny PR... det går stille og roligt fremad)

10 @ BW

10 @ BW

Dumbbell Shoulder Press:

12 @ 13 kg

11 @ 13 kg

8 @ 16 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 45 kg

9 @ 50 kg

9 @ 50 kg

Dumbbell Front Raise:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

11 @ 10 kg (en uges tid eller to mere, og vi avancerer til 12'erne!)

Lever Triceps Dip:

12 @ 65 kg

10 @ 70 kg

9½ @ 75 kg (svagt...)

10 @ 75 kg (efter mave-crunch måtte jeg lige tilbage og forsøge igen)

Incline Crunch

20 @ BW

20 @ BW

10 @ BW + 10 kg

En ganske fin træning. Gik først i gang kl. 19, efter at have spist aftensmad (samt lidt eftermiddags-snack i form af rosiner og nødder) og det var som om der var mere energi i drengen end når jeg bare trisser derover direkte efter arbejde. Måske jeg skulle fortsætte den trend... opdateringen sker dog først nu, for da jeg kom hjem i går aftes omkring kl. 21 var internettet sgu gået kold. Gad ikke vente på det blev i orden igen, hvorfor jeg nu sidder og opdaterer loggen herfra arbejde.

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, og så alligevel. Bekræft mig i at jeg er ved at udvikle mig til en særling, eller klap mig på skulderen og sig det er meget normalt at man går 'solo' i en periode.

Efter hvad jeg har hørt, så har du sgu altid været en særling :laugh: Ej, du er altid velkommen hjemme Alva og mig. Kig forbi, hvis du får lyst til en pils.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har hørt, så har du sgu altid været en særling :laugh: Ej, du er altid velkommen hjemme Alva og mig. Kig forbi, hvis du får lyst til en pils.

Hr. K

Jamen når man tænker på hvem der har fortalt dig om mig, så undrer det mig ikke det fjerneste at de synes jeg er en særling! For jeg er en særling på mange områder, men har aldrig nogensinde oplevet at jeg i den grad har isoleret mig. Har ikke set 5 min. fjernsyn i denne uge, ej heller åbnet en avis for at læse den. Det er blevet til et par radioaviser på job, men thats it. Holder mig for mig selv og min træning, og det underlige er, at jeg har det fuldstændig fint med det. Har bare aldrig prøvet den slags selvtilfredshed før. Weird...

Men det lyder da godt dørene er åbne hos jer. Who knows, det kan da godt være jeg en dag skulle kigge op. Vi hører jo også samme musik, så der er mere end bare vægtstænger at tale om! :4thumbup: Har du set de skiver jeg lige har fået ind af døren? Der er jo en del kræs derimellem! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jamen når man tænker på hvem der har fortalt dig om mig, så undrer det mig ikke det fjerneste at de synes jeg er en særling! For jeg er en særling på mange områder, men har aldrig nogensinde oplevet at jeg i den grad har isoleret mig. Har ikke set 5 min. fjernsyn i denne uge, ej heller åbnet en avis for at læse den. Det er blevet til et par radioaviser på job, men thats it. Holder mig for mig selv og min træning, og det underlige er, at jeg har det fuldstændig fint med det. Har bare aldrig prøvet den slags selvtilfredshed før. Weird...

Men det lyder da godt dørene er åbne hos jer. Who knows, det kan da godt være jeg en dag skulle kigge op. Vi hører jo også samme musik, så der er mere end bare vægtstænger at tale om! :4thumbup: Har du set de skiver jeg lige har fået ind af døren? Der er jo en del kræs derimellem! :devil:

Rolig nu, der var kun rosende ord om dig :santa2:

Hvad angår isolation, så skal man passe lidt på. De gamle vikinger havde et ordsprog om den slags, der lød nogenlunde sådan her: Har du en ven, så besøg ham ofte. Alfarvej som små stier gror til om de ikke betrædes.

Det værste man kan komme ud for er vel ensomhed? Ingentingen er ret meget værd, hvis man ikke kan dele det med nogen. Tilgengæld kan jeg sagtens sætte mig ind i, at du hurtigt bliver distanceret til Hjørring, hvis du brændende ønsker at komme væk herfra.

Men igen ... hvis du kan holde flytterod ud, så skal du ike tøve med at kigge forbi. Ellers kan du jo stikke hovedet ind hos HSS.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. oktober 2005

Barbell Squat:

10 @ 50 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

12 @ 80 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

12 @ 55 kg

Cable Seated Row:

10 @ 60 kg

11 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

8 @ 18 kg

7 @ 18 kg

6 @ 18 kg

5 @ 16 kg

Standing Calf Raise

12 @ 25 kg

12 @ 25 kg

14 @ 30 kg (stadig påpasselig med lægmusklerner. Øger meget langsomt)

Lever Seated Row

11 @ 35 kg

12 @ 35 kg

13 @ 35 kg

Det var dagens træning. Ikke så meget ekstra, da det hele skulle overstås ret hurtigt. Derfor kørte jeg også squat og biceps curl som super-set, det samme med Lever Seated Row (trapz) og calf-raises. Det tog 65 minutter... herlig hurtig omgang.

Link to comment
Share on other sites

Sjælden weekend-update:

Lidt trist weekend egentlig. Kæresten var godt nok på besøg, og overraskede mig ved at komme tidligere end planlagt, men hun skal starte på arbejde i morgen kl. 5, hvorfor hun var nødt til at køre tidligt her til aften for at nå at få lidt søvn inden hun skal op igen. Lidt trist... :4goodbye:

Men det går nok. Vi fik gået en god, lang tur i skoven (hvor vi også for vild :w00t::w00t: ), så har da fået forbrændt lidt mere fedt end normalt når vi bare sidder og slapper af i sofaen. Stod nede foran spejlet på badeværelset i dag og kiggede på kroppen. Kæresten er fan'me mere fit end jeg er?! :mad: Skal godt nok til at få smidt det sidste hvalpefedt. Min kampvægt da jeg startede loggen var 83 - 84 kg., men jeg er siden sneget mig op på 87, og det var bestemt ikke meningen! Så startende fra mandag morgen skal kosten til udelukkende at bestå af havregryn, letmælk (m. lidt sukker :tongue: ), rugbrød, rugbrød og atter rugbrød, måske assisteret af lidt proteinpulver (har en 4 kg's spand der skal af vejen. Gider ikke have det stående længere) og noget okse/kyllinge-kød til aften. Dertil gulerødder, gulerødder, gulerødder og atter gulerødder.

Tilskud: Leverpostej og agurk til rugbrød, samt hasselnødder og vitaminpiller (Vitamun) og tonsvis af vand.

Forhåbentlig kan jeg finde en god rytme, således jeg kan holde mig fra de søde sager (hvilket er min eneste last overhovedet i denne verden) og dermed cutte ca. 1 kg. om ugen i et par måneder. Så burde jeg ved nytår være nede omkring 80 kg og klar til at kunne se en anelse abs og striwer på pattøjet! :smile:

Nu er det dog tid til ét afsnit West Wing (Season 6) på DVD og derefter på hovedet i seng, akkompagneret af en mobiltelefon og adskillige SMS-beskeder til min kæreste. Er fan'me blevet afhængig af det kvindemenneske. :blush:

I morgen, tirsdag, onsdag og torsdag står den dog bare på arbejde og træning. :dumbbell_lift::dumbbell_lift::dumbbell_lift: (foran spejlet blev det tydeligt hvor meget jeg mangler på biceps, ryg og bryst... ja, faktisk det hele!! :laugh::laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24. oktober 2005

Barbell Bench Press:

10 @ 60 kg

8 @ 65 kg

6 @ 65 kg

Dips:

14 @ BW

11 @ BW

11 @ BW

Dumbbell Shoulder Press:

10 @ 13 kg

9 @ 16 kg

9 @ 16 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 45 kg

10 @ 50 kg

Dumbbell Front Raise:

10 @ 10 kg

11 @ 10 kg

12 @ 10 kg

Lever Triceps Dip:

12 @ 65 kg

12 @ 70 kg

12 @ 75 kg

Incline Crunch

20 @ BW

10 @ BW + 10 kg

10 @ BW + 10 kg

Var svag i pecs i dag, men sjovt nok masser af overskud i triceps. :raisebrow: Dips går bedre og bedre, får bedre balance og kan stille og roligt øge i antal reps. Men bænk og skrå bænk var ikke noget at skrive hjem om i dag. Det må blive bedre på onsdag... :dry:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. oktober 2005

Barbell Squat:

10 @ 50 kg

10 @ 60 kg

10 @ 60 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

10 @ 70 kg

12 @ 80 kg

Cable Front Pulldown:

11 @ 55 kg

12 @ 55 kg

14 @ 55 kg

Cable Seated Row:

11 @ 60 kg

11 @ 65 kg

10 @ 70 kg

Dumbbell Curl:

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

Standing Calf Raise

12 @ 25 kg

12 @ 30 kg

12 @ 35 kg

Lever Seated Row

12 @ 35 kg

12 @ 35 kg

13 @ 40 kg

Stille og rolig træning hvor jeg kunne øge lidt i trapz og biceps begynder så småt at kunne lide de 18 kg's vægte. Går så småt og overvejer om jeg skal smide en ekstra isoleret biceps-øvelse ind? I så fald, hvilken mon er god? Forslag er yderst velkomne.

Nu vil jeg op og lave lidt aftensmad, rydde op i køkkenet og slappe af resten af aftenen foran fjollekassen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kedelig update

I går til træning begyndte mit højre knæ at værke under squat. Allerede i det første, lette sæt var der problemer. Jeg gennemførte alle tre sæt, men det var ikke sundt kunne jeg mærke. I dag er det ikke en dyt bedre. Stadig noget ømt, og det virker som om det 'sidder fast'. Ligesom når man en gang imellem kan mærke albuen lige skal give et knæk før man kan strække det helt ud igen. Sådan føles mit knæ lige nu. Vil så gerne det lige giver det "knæk" og så kan jeg igen strække det fuldt ud uden problemer. Men jeg er bare bange for det ikke bliver så nemt endda. Mit højre knæ har haft denne underlige tendens til at give småproblemer lige siden gymnasiet, da jeg startede med at spille basketball. Det er bare sådan rigtig ØV, for squat er jo en herrefed benøvelse, og vil gerne blive bedre til den. Desværre ser det ud til, at mit knæ hamrer en kæp i hjulet på den øvelse, medmindre jeg finder en løsning på problemet.

Desuden er min venstre skulder også lidt underlig. Under de første par sæt bænkpres skaber den sig en anelse, men når den bliver varm er problemet ikke så udtalt og til sidst forsvinder det lille jag fuldstændigt. Mon jeg bare skal varme lidt bedre op her? Vi får se...

Ellers må jeg drosle lidt ned på vægttræningen, og forsøge at opnå min Adonis-figur ved andre træningsformer, såsom løb og svømning.

Men ÆV hvor er det irriterende at leddene ikke kan følge med træningen. Det er da møgirriterende! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. oktober 2005

Barbell Bench Press:

10 @ 60 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

Dips:

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW *

Dumbbell Lateral Raise:

10 @ 9 kg

10 @ 9 kg

10 @ 9 kg

Barbell Incline Bench Press:

10 @ 45 kg

10 @ 50 kg

9 @ 50 kg

Dumbbell Front Raise:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

11 @ 10 kg

Lever Triceps Dip:

12 @ 70 kg

12 @ 75 kg

12 @ 80 kg

Incline Crunch

20 @ BW

11 @ BW + 10 kg

11 @ BW + 10 kg

* Kørte dem helt uden problemer og lidt mere 'strict' end jeg normalt gør. Stoppede i alle sæt mens der stadig var en anelse overskud, hvilket gjorde alle tre sæt ret homogene. Dejligt så småt at få styr på den øvelse. Er gået fra 7, 6, 5 d. 1. september til 12, 12, 12 her d. 26. oktober. Nice!! :devil:

Ellers var programmet ganske fint i dag. Kørte øvelserne lidt mere 'strict' end jeg normalt gør, således jeg ikke svajer, drejer og slider i alle leder og kanter af kroppen under hver øvelse. Det skal sgu gøres ordentligt! :cooldance:

Skiftede Dumbbell Shoulder Press ud med Dumbbell Lateral Raise fordi der skal lidt variation ind i programmet, således jeg nu træner DB Shoulder Press første bryst/skuldre/triceps-dag og DB Lateral Raise anden dag i ugen hvor jeg træner de muskelgrupper. Er træt af at lave den øvelse to gange om ugen, og den her rammer lidt anderledes end Shoulder Press, der nærmest er dækket ind ved Front Raise og Incline Bench Press. På den her måde bilder jeg mig selv ind, at jeg også får trænet den laterale del af delts lidt bedre... :blush:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Fed logbog :4thumbup:

Takker. :bigsmile:

Skal altid lige kigge hvis det er folk oppe nordfra... kunne jo være man havde set folk rundt omkring... :smile:

Virker da egentlig til der er en del fra det nordlige der har valgt at skrive herinde.

og nåja Fee musik smag :devil:

Jow jow. Vi er da en del nordjyder herinde, og endda en del seriøse også (ikke mig inkl... er bare en disko-dasko wanna-be pumper! :wink: ), og heldigvis er der også en del af disse der hører den onde tråd. :devil: Tung tråd, tung vægte... det hænger sgu godt sammen! :dumbbell_lift:

Techno-musik til heavy lifting? :nono::4whip::bottom:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. oktober 2005

Barbell Squat:

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

Dødløft:

12 @ 60 kg

12 @ 70 kg

11 @ 80 kg

Cable Front Pulldown:

11 @ 55 kg

12 @ 55 kg

10 @ 60 kg

Cable Seated Row:

11 @ 60 kg

11 @ 65 kg

11 @ 70 kg

Dumbbell Curl:

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

10 @ 16 kg

Standing Calf Raise

12 @ 30 kg

12 @ 35 kg

12 @ 40 kg

Lever Seated Row

12 @ 35 kg

12 @ 40 kg

13 @ 40 kg

Link to comment
Share on other sites

Træning - noter

Mit højre knæ er ikke særlig godt. Det knirker og har det a' H' til under benøvelser. Squat måtte derfor i dag tage bagsædet, og jeg nøjedes med at køre 3x10 @ 50 kg, og selv ved lav belastning og rolig udførsel, ikke alt for langt ned, så kunne jeg alligevel mærke knæet. Sådan noget forpulet pis! :mad:

Ellers gik træningen ganske fint. Ryggen fik lov at mærke fars vrede over knæet, ligesom jeg kan mærke mine biceps så småt begynder at kunne lide træningen. At jeg er begyndt at jonglere med 18 kg's håndvægte er da dejligt... måske når jeg endda at lege med sådan to stk. 20 kg.'s inden nytår. Det må være målet at køre reps med de djævle! :devil:

Træningen tog omkring 70 minutter, så det var helt ok. Ikke så mange dikkedarer, bare ud af det hårde liv. Fjerde træningspas på lige så mange dage, og SÅ er det weekend. Skal ned til kæresten i morgen eftermiddag og det skal nydes i lange drag! :wub:

Og lørdag formiddag håber jeg vi kan komme ud og handle. Mine håndflader og fingre er totalt ødelagt indeni. Det er det satans dødløft. Det river fingrene i stykker, selvom jeg ikke kører så forfærdelig mange kilo. Det river dem op, og de andre øvelser gør det ikke bedre. Nu ser jeg jo ikke min kæreste til daglig, så når hun ser det hårde hud i hænderne, så tror hun jo jeg har straffet mig selv til ukendelighed i løbet af ugen... det holder ikke. :w00t::w00t: Skal have noget skumgummi til de barbells! Ellers dør min hud ganske simpelt. Vi snakker nekrose om fjorten dage medmindre jeg gør noget NU! :bigsmile:

Glæder mig til at komme ned til hende. Har købt dvd-afspiller til hende, har mit gamle 21" Philips fjernsyn med (hun sidder med et 14" lige nu, uden ttv, scart, remote eller noget som helst!!) og desuden alle seks sæsoner af "Sex And The City" på dvd til hende. Håber sgu hun bliver glad for den lille gave. :smile:

Nå, skal selv op og se lidt af West Wing Season 6 på dvd. En herlig serie. Forstår simpelthen ikke at kvinder hellere vil se på hende Sarah Jessica Parker og hendes tossede NY-venner, når de i stedet kunne se West Wing... kvinder! :sneaky2::wink:

Link to comment
Share on other sites

Vildere gave du kommer med der, håber fandme det falder i god jord :blink:

Og med hensyn til fingrene så køb da et par handsker til den dødløft, og stop med alt det brokkeri :tongue:

Jeg tror da også hun bliver glad. In fact I know it! :wink:

Ang. mine sarte pigefingre, så tror jeg et par stykker skumgummi er rigeligt. Et par stykker af 15x15 cm. og så burde der ikke være nogen problemer med de hænder fremover. Gider ikke til at købe vanter. Så skal man sgu være lidt mere hardcore end de fjervægte jeg løfter rundt på. :sneaky2:

Det hedder hård hud og fugtighedscreme!

Pads og handsker er noget djævlen har skabt - det ødelægger grebet og man taber 50% af sin manliness :sneaky2: Desuden holder det satme ikk at du hører metal og derefter piver over dine åå-så sarte hænder :4crutches::4whip: Giv det noget tid, så render du rundt med poter :devil:

Lad os nu se. Du har ret i, at det ikke rigtig hænger sammen at man på én side er hård som stål, og omvendt tuder over sine små funktionærfingre. Og det er da heller ikke fordi det gør ondt, men huden bliver godt nok slidt og revet i. Det kan da godt være der bare skal gå nogen tid, og så ka' de lær' det. :w00t:

Meeeen, jeg tror nu jeg vil forsøge mig med noget skumgummi, bare lige for at se om det er noget der holder. Det bliver i hvert fald ikke de fancy handsker som nogle render rundt med. Dem der bruger dem oppe i mit center ligner fan'me cykelryttere der er faret vild, og det ikke kun pga. handskerne, men fordi de har så tynde arme og ben at selv jeg ligner Ronnie C. :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share