Nok kalalorier....


henke
 Share

Recommended Posts

Hejsa, i forbindelse med min BB-træning syntes virkelig man skal fortære meget for for at gaine...

Mælk er en nem måde at få kalorier på, så dem ka jeg snilt drikke 4 litter af om dagen..., men hvis jeg ik drak mælk og kakao ville jeg aldrig kunne nå op på mit ligevægtsniveau og højere...

Det skal selvfølgelig siges at det er sjøllent jeg spiser fastfood for der er jo selvfølgelig mange kalorier i...

Vil høre hvad andre spiser for at holde på det høje kalorieindtag???

Håber på svar! :bigsmile:

Henke

Link to comment
Share on other sites

Syntes nu ik proteinpulver giver specielt mange kalorier, og havregryn ligger sku så tungt selvom jeg spiser to portioner a. 90. gram de dage hvor jeg træner..

Mit ligevægtsindtag ligger på 3500 kalorier..

Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal huske, at det ikke kun er på træningsdage du skal være i overskud.. :4smartass:

Hvis jeg rigtig skal have kcal ind, nupper jeg eksempelvis til morgenmad 150 g. havregryn med ½ liter mælk + 40 g prot pulver med ½ liter mælk..! Gi'r godt..! :bigsmile:

Ja chokolade er der masser af kcal i.. og nødder også godt..! Man skal ikke være alt for fedt skræmt når man gainer, men tænke lidt over typen af fedt..

Link to comment
Share on other sites

Ja, chokolade er en virkelig god energikilde!  :laugh:  og jo mørkere - jo mere energi  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ca lige meget energi i lys og mørk chokolade. Energiindholdet afhænger mest af "fyldet".

Chokolade har en fedtsyresammensætning som stort set ikke påvirker kolesteroltallet, eventuelt en svag positiv effekt på HDL.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene gutter....

Det med nok kalorier, der har jeg det jo sjovt nok lige omvendt end nogle af jer andre...måske fordi jeg spiser rimelig sundt og min appetit ik generelt er så stor...må virkelig tvangsfodre mig selv tit.... :bigsmile:

Endnu engang tak gutter, flere inslag er selvfølgelig mere end velkomne...

Henke

Link to comment
Share on other sites

Nok kalorier?? :blink:  :laugh:  :laugh:

Ikke at kunne spise nok, holder bare ikke :wink:  :tongue: Jeg har svært ved at forstå at det skulle være svært at få 3-4000kcal ned om dagen :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har det på samme måde. Jeg har nemt ved at tage fedt på, så jeg skal ikke gå alt for meget over mit "bulke" område, før der ryger kilo efter kilo på i fedt. Så kan slet ikke forstå hvorfor man ikke bare kan spise og spise og spise... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nej, mælk er ikke sundt i for store mængder... man har altid troet at jo mere mælk jo sundere... eller noget i den retning... Men for ca et år siden kom det frem at det faktisk ikke er så sundt igen at drikke så meget mælk... jeg vil nok tro at 4 liter mælk er voldsomt overdrevet... taget i betragtning af at det er anbefalet at drikke 2 liter vand om dagen, så er det næppe alt for sundt med det dobbelte i mælk... men man kommer også til at mangle diverse mineraler og vitaminer hvis man har en meget ensartet kost... selvom det er sund kost... :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

130 gram havregryn

10 gram sukker

6 dl mælk

2 bananer

Blendes sammen.

og så er du allerede oppe på ca 1100 kcal. Og det er lynhurtigt og så er det flydende. selvom det sidste der er ret tykt kræver lidt tilvænning for at drikke. en om morgenen en når jeg kommer hjem, og så en når jeg går i seng. plus madpakke og aftensmad. giver ca 4500 kcal. HVilket er rigeligt til mig når jeg bulker. Og så smager det ret godt og giver mega meget prot og kul men næsten intet fedt. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tja plejer at spise en pose 750 gr kartofelbåde før jeg sover og en liter mælk med 35 gr protein. Tæller ikke kcal men det må være en del.

Ellers er hårdkogte æg os godt, spiser nogengange 10 om dagen. Havregryn, rosiner, og nødder er os nice.

Edited by ill
Link to comment
Share on other sites

Har efterhånden fået lidt på fornemmelsen at slik og andet godt er okey når man gainer/bulker..men det er jo ik helt ligemeget hva man putter i munden vel...er chokolade virkelig så godt drenge??

Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Bortset fra det relativt høje sukkerindhold der er i det chokolade som overvejende spises herhjemme fejler chokolade vel ikke noget? "Bulker" man er der jo netop plads til dette, samtidig er der en del studier der tyder på at chokolade (god kvalitet) har en del positive effekter blandt andet imod hjertekarsygdom.

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra det relativt høje sukkerindhold der er i det chokolade som overvejende spises herhjemme fejler chokolade vel ikke noget? "Bulker" man er der jo netop plads til dette, samtidig er der en del studier der tyder på at chokolade (god kvalitet) har en del positive effekter blandt andet imod hjertekarsygdom.
Jeg er enig, det eneste jeg lige kan komme på er at det indeholder "oxalates", der binder sig til kalcium, men det bliver normalt først et problem når det indtages sammen med ens "kalcium kilder", det er derfor dumt feks at bassere sit kalcium indtag på kakao mælk. Men mægden har "sikkert" også noget at sige.

Kakao fedstof har i øvrigt et højt indhold af stearinsyre, hvilken ikke optages med sin fulde kalorieværdi. Den stearinsyrer, der ren faktisk optages i kroppen får introduceret en dobbelt-binding ved kulstofatom delta-9, dvs. mellem nr. 9 og 10 talt fra og med carboxylsyregruppen. (Ansvarlig er en delta-9-desaturase: ) :

stearinsyre 18:0 + NADH2+ + O2 --> oliesyre 18:1(9) + NAD+ + 2H2O (Reaktionen sker i ER.), altså omdannes den til sunde oliesyrer.

54 pct kakaosmør udgør fedtdelen i kakaomasse Heraf udgør de forskellige olier 35 pct oliesyre 34 pct stearinsyre 26 pct palmitinsyre 3 pct linolsyre 1 pct arachidinsyre 0,1-0,9 pct phospholipider <1 pct frie fedtsyrer 0,3 pct uforsæbelige dele 11,5 pct protein 9 pct cellulose 6 pct tanninsyre og farve 5 pct vand 2,6 pct mineralsalte 1,2 pct theobromin 1,0 pct sukker 0,2 pct koffein

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig, det eneste jeg lige kan komme på er at det indeholder "oxalates", der binder sig til kalcium, men det bliver normalt først et problem når det indtages sammen med ens "kalcium kilder", det er derfor dumt feks at bassere sit kalcium indtag på kakao mælk. Men mægden har "sikkert" også noget at sige.
Jeg har lige i forbindelse med en opgave gennemgået alle studier, jeg har kunnet finde, vedr. chokolade og hjertekarsygdom samt lidt studier omkring chokolade og andre emner, og ikke en eneste gang har de nævnt ovenstående. Hvis du har nogen artikler eller andet matriale som fagligt omtaler ovennævnte vil jeg være meget taknemmelig for et hint :bigsmile: så min kommende artikel er "up to date"
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share