Spinningcykel


noonien
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg ligger også tråden her, da jeg tror jeg lagde den et forkert sted første gang. Sorry.

Kopieret:

Hej

Jeg har søgt lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Jeg er nybegynder, og vil gerne træne hjemme. Derfor søger jeg en spinningcykel.

Jeg har ingen viden omkirng disse, så hvis nogen kunne hjælpe med information, priser eller andet anbefaling, eller der har direkte links (som ville være mest brugeligt for mig) til steder, der sælger spinningcykler, så ville jeg sætte stor pris på det.

Jeg har set lidt på Bodybikes. Er de det samme som spinningcykler? Jeg er interesseret i dem der bruges generelt i træningscentre, især hos SATS. Gav det nogen mening?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ligger også tråden her, da jeg tror jeg lagde den et forkert sted første gang. Sorry.

Kopieret:

Hej

Jeg har søgt lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Jeg er nybegynder, og vil gerne træne hjemme. Derfor søger jeg en spinningcykel.

Jeg har ingen viden omkirng disse, så hvis nogen kunne hjælpe med information, priser eller andet anbefaling, eller der har direkte links (som ville være mest brugeligt for mig) til steder, der sælger spinningcykler, så ville jeg sætte stor pris på det.

Jeg har set lidt på Bodybikes. Er de det samme som spinningcykler? Jeg er interesseret i dem der bruges generelt i træningscentre, især hos SATS. Gav det nogen mening?

<{POST_SNAPBACK}>

Bodybike er de cykler man bruger i SATS-centrene. http://www.body-bike.com/ er fabrikkens hjemmeside. http://www.pedan.dk er den danske forhandler

Link to comment
Share on other sites

Tak for indlæg og links indtil videre, det er lige præcis det jeg kan bruge :4thumbup:

Vil lige søge lidt på pedan.dk, de har lidt at vælge imellem. Ellers er andre input også velkomne.

Tak for hjælpen :smile:

Edit: Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål til. Er det ikke noget med at cyklerne skal boltes fast til gulvet, eller er det forskelligt? Kan den stå solidt på et gulvtæppe f.eks, uden at man skal ødelægge tæppet eller fulvet for den sags skyld?

Edited by noonien
Link to comment
Share on other sites

Min spinningcykel står på et linoliumgulv ude i køkkenet. Så længe den står stille ødelægger den ikke noget, men den trækker nogle spor hver gang man flytter den, når den som hos mig skal mingeleres ind i et hjørne og op ad en væg så den ikke kan køre på hjulene (kan ikke tiltes nok det sidste stykke). Den står fint fast uden bolte og så kan man også vaske gulvet under den.

Jeg vil så kraftigt som muligt fraråde dig at stille den direkte på gulvtæppe :excl:

Jeg antager at når du vil investere så mange penge, at du også går til stålet og de mængder sved man afleverer under spinning vil i løbet af ingen tid tage livet at selv det mest slidstærke og smudsafvisende tæppe. Har du tæpper overalt må du have fat i noget plast at lægge i mellem, man kan f. eks. få noget kontorstole-underlag, det må kunne bruges.

Edited by TF.
Link to comment
Share on other sites

Hehe, den del havde jeg lige glemt. :laugh:

Men ja, der kan snildt ligge en lille sø når man er færdig efter sådan en time, og det er næppe godt for tæpper.

En spinningcykel er den type af cykler, og body bike er et specifikt mærke, så man kan ikke rigtig tale om forskellen mellem de to betegnelser.

Gode råd står f.eks. her og i den tilhørende diskussionstråd her

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share