Hvordan måler jeg mine stats korrekt?


Guest sandholm
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej

Hvilke mål plejer man at medtage og hvordan måles de?

Måler man alting spændt eller afslappet?

Jeg går ud fra følgende:

ben: tykkeste sted

underarm: tykkeste sted

nakke: ??

bryst: ?

mvh sandholm

et link ville også være helt fint..

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Nakke måler vi dog ikke. Jeg ved ikke om der er nogen der gør det, jeg har aldrig set det. Bryst måler vi hen over NIPPELS, rundt over ryggen. Næsten helt op i arm hulen.

Over arm, der hvor den er størst, det samme gælder under arm, og Lår.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ok, så når man måler bryst, er det egentlig ligeså meget ryggen/vingerne man måler..

Måler man det i afslappet eller spændt tilstand?

Link to comment
Share on other sites

BLACKICE/sandholm man måler sin nakke! En hurtig indikator om ens krops symmetri er, at målene for: overarm (Spændt), nakke og læg skal være lige store.

Nakken måler man lige over det sted hvor din trapezius muskel "går ind" i nakken.

Lårene måles helt oppe ved skridtet.

Jeg har aldrig selv prøvet at måle mit bryst i spændt tilstand, kun afslappet… Gad vide hvor mange cm man kan få ud af det?! ???

Link to comment
Share on other sites

anyone: jeg synes desværre der er en tendens til, at jo større det afslappede mål er blevet, jo mindre er forskellen.

Jeg målte 121 cm bryst en gang i foråret, men det er mindre nu. Jeg håber ikke, det skyldes at musklerne på en eller anden måde stivner.

Der skal jo lige tilføjes, at målet skal tages på en dag, hvor muskelgruppen ikke har været trænet, ellers afhænger størrelsen for meget af, hvor pumpet musklerne lige er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share