min log


Powerbaby
 Share

Recommended Posts

Hej PB. Så er det snart :4thumbup: :4thumbup: med at få kridtet cykelskoene, og så ses vi snart i Fitnessx :smile: Hvem er ham Equinox fyren, der skal køre...Bare så jeg ved om, jeg kommer til at køre de der små ærgerlige accelerationer selv :blink: , hvis det nu kunne tænkes,at jeg er på holdsiden på det tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 768
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej PB. Så er det snart :4thumbup: :4thumbup: med at få kridtet cykelskoene, og så ses vi snart i Fitnessx :smile: Hvem er ham Equinox fyren, der skal køre...Bare så jeg ved om, jeg kommer til at køre de der små ærgerlige accelerationer selv :blink: , hvis det nu kunne tænkes,at jeg er på holdsiden på det tidspunkt.

har sendt dig en PM for vi må nok ikke skrive det her...

Jeg glæder mig helt vildt til weekenden.. :w00t:

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Så blev det tirsdag.... :bigsmile:

Tirsdagens træning:

Maxburner 1 time.

Max puls: 170 bpm (89%)

Avg puls: 149 bpm (78%)

Kcal: 525

fedt: 40 %

En hår time fyldt med 80'er musik scramblet ind i hinanden og en hård omgang intervaltræning... mange tunge ben og skiftende intervaller. Ikke en af mine undlingstimer, men det gav sved på panden og det var fedt :4thumbup:

Spin basis 40 min.

Max puls: 156 bpm (82%)

Avg puls: 142 bpm (75%)

Kcal: 321

fedt: 45 %

En rigtig begyndertime med mange nye og derfor ikke så stor intensitet :tongue: men dejligt alligevel...

Nu får jeg ikke trænet mere før på lørdag til maraton. Jeg har simpelthen så travlt at jeg har måttet droppe træning og tandlægetid i denne uge :blink: man skulle tro at de andre i byen lå syge siden min telefon kimer hele tiden :smile: men det er jo fedt....

Link to comment
Share on other sites

Forresten.... de der ArcTrainere er nogle MEGET optimistiske maskiner...... :banana3:

da jeg idag havde forbrændt de 607 kcal (taget efter min Polar F6) havde jeg ifølge maskinen forbrændt ca. 1000 kcal !!!!!!! Det er da godt nok en forskel der vil noget og det beviser vist kun at man IKKE kan regne med kalorieudregneren i hverken maskine eller ur :annoyed:

Har i lignende eksempler ?

En skam jeg ALTID poster ugeresultat efter mit ur.... :dry: ellers ville mit resultat være MEGET bedre.... :innocent:

En af "damerne" der plejer at bruge kredsløbsmaskinerne i centret, har en bog med og noterer kun maskinens opgørelse af kalorier. Hun har bestilt en pulsur... hun bliver da slemt overrasket når hun får det på... så skal hun træne dobbelt så lang tid for at nå de kalorier hun er vandt til :blink:

Just a thought :rolleyes:

Kender mange eksempler på, at folk falder bagover af skuffelse, når jeg fortæller dem, at de desævrre ikke kan regne ret meget med det kcal-forbrug, som div. maskiner lover... :dry:

Før jeg begyndte at køre med pulsur, kørte jeg også efter kcal på maskinen, men så er det altså ikke underligt, at man ikke taber sig dét man forventer, når man faktisk i virkeligheden kun forbrænder det halve af, hvad maskinen lover!!!

For mit vedkommende har jeg ofte registeret at maskinen siger, at jeg bruger det dobbelte af, hvad mit pulsur siger. Det er sgu ikke særlig holdbart! Det eneste man kan bruge det til er at se, om man forbrænder mere på maskinen fra den ene gang til den anden! :nonono:

I øvrigt er mine dage på cardiomaskiner et overstået kapitel! Jeg har siddet på en KONEkondicykel med rigtig bred og ubekvem sadel og læst i utallige bøger eller set uendeligt mange timers TV i 6 år!!!!! 1-1½ time HVER dag i 6 år!!! - Og jeg har stået på stepmaskine i timevis... Jeg KEDER mig til døde nu, hvis jeg prøver at stille/sætte mig op på sådanne maskiner igen. Det sker en sjælden gang i mellem, at jeg benytter et løbebånd, men alt andet er for mig spild af tid. Man kommer uvægerligt til at lægge vægten i armene, når man står på en stepmaskine i længere tid, og så er det komplet spild af tid. Vil MEGET hellere bruge min kostbare tid og energi på en BodyBike eller på min Pinarello :wub:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt er mine dage på cardiomaskiner et overstået kapitel! Jeg har siddet på en KONEkondicykel med rigtig bred og ubekvem sadel og læst i utallige bøger eller set uendeligt mange timers TV i 6 år!!!!! 1-1½ time HVER dag i 6 år!!! - Og jeg har stået på stepmaskine i timevis... Jeg KEDER mig til døde nu, hvis jeg prøver at stille/sætte mig op på sådanne maskiner igen. Det sker en sjælden gang i mellem, at jeg benytter et løbebånd, men alt andet er for mig spild af tid. Man kommer uvægerligt til at lægge vægten i armene, når man står på en stepmaskine i længere tid, og så er det komplet spild af tid. Vil MEGET hellere bruge min kostbare tid og energi på en BodyBike eller på min Pinarello :wub:

Jeg gider nu heller ikke kondicykler... og når jeg bruger arctraineren hænger jeg ikke i armene men står med armene foran mig ligesom i en powerwalk.... så kommer pulsen højere op :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner EN kæreste :laugh::laugh::laugh::w00t::w00t:

Er du ved at være klar til weekenden?

Jeg har slet ikke været på pc siden torsdag.... har haft en travl uge i klinikken og nu også i weekenden... men ja, jeg var ved at være klar til weekenden, og nu bagefter sidder jeg og fortryder at jeg ikke spiste noget mere kage :wink:

Med dit tempo er det da ikke nemt at finde en kæreste Julie... :blink: han skal da vist løbe stærkt for at kunne følge med...

Link to comment
Share on other sites

Så blev det mandag igen.... ville nu gerne have sovet lidt mere inden arbejdsugen meldte sig, men jeg må sove i aften....

Hvor var det fedt at møde Danf og Cycklingspinner !

Det var mit første 24 timers event... men helt sikkert ikke mit sidste ! Sikke en energi og entusiasme... jeg følte mig virkelig hjemme og godt tilpas :4thumbup: Næste gang skal der flere timer i sadlen og jeg skal huske at smage flere af kagerne... jeg tror jeg spiste 4-5 stykker over hele weekenden.... ikke mange når man hører hvad andre har fortæret :laugh:

Jeg kørte 4 timer i alt på dette event. Havde ikke prøvet at køre så mange timer på 24 timer før, men jeg kan se at det gik rigtig fint, så næste gang tror jeg jeg vil prøve med 6-7 timer... der var ikke helt nok udfordring i de 4 her :devil:

Mine timer: :devil:

Kl. 12-13 ved. Mugge FitnessX.

Tid: 51 min.

Max puls: 173 (91%)

Avg puls: 150 (79%)

Kcal: 459

Hvor var det forstyrrende med så meget aktivitet ud og ind af lokalet, det er jeg ikke vant til, men det blev jeg bedre til at abstrahere fra i 2. time.

Kl. 13-14 ved. Mugge FitnessX.

Tid: 54 min.

Max puls: 169 (89%)

Avg puls: 149 (78%)

Kcal: 477

Mugge gik efter ca. 20 min med krampe og Lasse fra FitnessX tog over !

Kl. 02-03 ved Søren Rasmussen FitnessX.

Tid: 58 min.

Max puls: 170 (89%)

Avg puls: 151 (79%)

Kcal: 521

Fed time med masser af gang i den. Har kun kørt med Søren én gang før, selvom han til dagligt kører i mit center.

Kl. 11-12 ved Søren Rosenkilde FitnessX.

Tid: 1 time 4 min.

Max puls: 181 (95%)

Avg puls: 156 (82%)

Kcal: 600

Weekenden bedste time, af dem jeg deltog i ! Søren er bare en dejlig instruktør :superman: elsker hans 25 min stående.....

Slut på min første event... øv øv øv..

Og ja, det faldt helt tilfældigt ud så jeg kom til at køre med instruktører fra fitnessx... sådan lå vores cykelplan inden instruktørlisten kom ud....

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Dejligt at møde dig irl :4thumbup: Godt at se at du også fik knoklet nogle timer igennem.

Har lige været ved frisør, så nu er den lyse farve endelig tilbage. Nu skal jeg rydde op og knalde brikker, inden jeg har tre timer i Århus fra kl 17 :crazy: Man er lidt småskør hihi...Har ikke læst din beretning endnu, så det vil jeg lige gøre først. Knus Julie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slet ikke været på pc siden torsdag.... har haft en travl uge i klinikken og nu også i weekenden... men ja, jeg var ved at være klar til weekenden, og nu bagefter sidder jeg og fortryder at jeg ikke spiste noget mere kage :wink:

Med dit tempo er det da ikke nemt at finde en kæreste Julie... :blink: han skal da vist løbe stærkt for at kunne følge med...

:4mewantfood: :4mewantfood: satanedme noget godt kage til årets kageevent undskyld cykel event :w00t: Fantastisk idé.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det mandag igen.... ville nu gerne have sovet lidt mere inden arbejdsugen meldte sig, men jeg må sove i aften....

Hvor var det fedt at møde Danf og Cycklingspinner !

Det var mit første 24 timers event... men helt sikkert ikke mit sidste ! Sikke en energi og entusiasme... jeg følte mig virkelig hjemme og godt tilpas :4thumbup: Næste gang skal der flere timer i sadlen og jeg skal huske at smage flere af kagerne... jeg tror jeg spiste 4-5 stykker over hele weekenden.... ikke mange når man hører hvad andre har fortæret :laugh:

Jeg kørte 4 timer i alt på dette event. Havde ikke prøvet at køre så mange timer på 24 timer før, men jeg kan se at det gik rigtig fint, så næste gang tror jeg jeg vil prøve med 6-7 timer... der var ikke helt nok udfordring i de 4 her :devil:

Mine timer: :devil:

Kl. 12-13 ved. Mugge FitnessX.

Tid: 51 min.

Max puls: 173 (91%)

Avg puls: 150 (79%)

Kcal: 459

Hvor var det forstyrrende med så meget aktivitet ud og ind af lokalet, det er jeg ikke vant til, men det blev jeg bedre til at abstrahere fra i 2. time.

Kl. 13-14 ved. Mugge FitnessX.

Tid: 54 min.

Max puls: 169 (89%)

Avg puls: 149 (78%)

Kcal: 477

Mugge gik efter ca. 20 min med krampe og Lasse fra FitnessX tog over !

Kl. 02-03 ved Søren Rasmussen FitnessX.

Tid: 58 min.

Max puls: 170 (89%)

Avg puls: 151 (79%)

Kcal: 521

Fed time med masser af gang i den. Har kun kørt med Søren én gang før, selvom han til dagligt kører i mit center.

Kl. 11-12 ved Søren Rosenkilde FitnessX.

Tid: 1 time 4 min.

Max puls: 181 (95%)

Avg puls: 156 (82%)

Kcal: 600

Weekenden bedste time, af dem jeg deltog i ! Søren er bare en dejlig instruktør :superman: elsker hans 25 min stående.....

Slut på min første event... øv øv øv..

Og ja, det faldt helt tilfældigt ud så jeg kom til at køre med instruktører fra fitnessx... sådan lå vores cykelplan inden instruktørlisten kom ud....

Søren er bare fantastisk. Klart min yndlings x'er. Han har bare en fabelagtig udtråling og et smil, der varmer hele salen op. Det gjorde det heller ikke værre, at han var på pletten konstant, når man enten havde pedaler, der skulle på :wub: En mikrofon der ikke virkede osv osv osv. Han var der bare.... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvor var det fedt at møde Danf og Cycklingspinner !

I lige måde :bigsmile::bigsmile:

Du skulle have set dig selv i ansigtet, da jeg kom hen og sagde "Hej Pia" til dig :laugh: Men det var Danfa, der havde afsløret/udpeget dig :wink:

TILLYKKE med din første gennemførte 24-timers. FLOT med de 4 timer du fik kørt! Næste gang må du udfordre dig selv igen og prøve kræfter med 5 timer :devil::superman:

Vi glæder os allerede :cooldance:

Edited by Cyclingspinner
Link to comment
Share on other sites

I lige måde :bigsmile::bigsmile:

Du skulle have set dig selv i ansigtet, da jeg kom hen og sagde "Hej Pia" til dig :laugh: Men det var Danfa, der havde afsløret/udpeget dig :wink:

TILLYKKE med din første gennemførte 24-timers. FLOT med de 4 timer du fik kørt! Næste gang må du udfordre dig selv igen og prøve kræfter med 5 timer :devil::superman:

Vi glæder os allerede :cooldance:

Jeg er allerede ved at forsøge at samle et hold, da jeg har hørt at der er noget i Middelfart til efteråret... hvor og hvornår er det ? :w00t: Hvis det falder i en weekend jeg kan og jeg kan få et hold med fra FitnessX, så kommer jeg og ja, jeg skal da have nogle flere timer næste gang..... men jeg skulle jo lige prøve det først :bigsmile: Næste gang vil jeg gerne have 6-7 timer :superman:

Jeg fandt Julie først.... og så kom hun senere med dig "under armen" men hvor var det sjovt at møde jer :4thumbup: og i er bare seje med alle de timer !

Link to comment
Share on other sites

Jeg er allerede ved at forsøge at samle et hold, da jeg har hørt at der er noget i Middelfart til efteråret... hvor og hvornår er det ? :w00t: Hvis det falder i en weekend jeg kan og jeg kan få et hold med fra FitnessX, så kommer jeg og ja, jeg skal da have nogle flere timer næste gang..... men jeg skulle jo lige prøve det først :bigsmile: Næste gang vil jeg gerne have 6-7 timer :superman:

Jeg fandt Julie først.... og så kom hun senere med dig "under armen" men hvor var det sjovt at møde jer :4thumbup: og i er bare seje med alle de timer !

Der er ingen fast dato endnu, men det bliver enten den første weekend eller anden i september i Middelfarthallerne. Arrangør vil være spinninguddannelse SpinUs, så det glæder vi os meget til. Jeg har også samlet mit hold...TEAM INTENSITET2 :w00t: Bestående af to jyder og to cph'ere....

Hey sej og sej ....Mere vil have mere ligesom dig selv nu.... :wink: Så håber snart vi ses igen...Giv mig endelig lige besked, skulle du få lyst til en time eller to i Århus... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det onsdag... synes slet ikke jeg kunne komme op af sengen efter weekenden :nonono: tænk at det tager så hårdt på kroppen ikke at få sin søvn. Jeg havde haft det lidt på fornemmelsen, for jeg har aldrig været særlig god til at undvære søvn (derfor meldte jeg mig kun på 4 timer i weekenden... :blink: ) men næste gang skal jeg have flere timer ! :devil:

Igår var jeg en tur nede og træne de sædvanlige 2 timers spinning :4thumbup: men benene var knap så samarbejdsvillige... øv da. Jeg havde hovedpine og lidt kvalme men den første ½ time gik det fint med at abstrahere fra det. Derefter kunne jeg bare ikke tænke på andet så det satte sit præg på den sidste 1½ time af træningen :unhappy:

Tirsdagens træning:

Maxburner v. Mugge 54 min.

Max puls: 88 %

Avg puls: 78 %

Kcal: 470

:wink: Ikke helt på toppen... jeg har bare SÅ sjældent hovedpine og så skulle det lige komme i en spinningtime ! :mad:

Spin Basix v. Søren Rosenkilde 50 min.

Max puls: 85 %

Avg puls: 73 %

Kcal: 387

Søren var vist stadig oppe på skyerne efter weekenden... gang i den på trods af de mange nye på holdet og så sluttede vi selvfølgelig af med Sandstorm :w00t: hvad ellers.... det er bare Sørens sang, no doubt :4thumbup:

Resten af dagen var præget af hovedpinen og aftensmaden bestod også kun af en bolle og en kop grøntsagsboullion..... havde slet ikke lyst til mad :nonono:

Idag skal jeg på arbejde... men vasker tøj lige nu. Det skal jo gøres :dry:

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen fast dato endnu, men det bliver enten den første weekend eller anden i september i Middelfarthallerne. Arrangør vil være spinninguddannelse SpinUs, så det glæder vi os meget til. Jeg har også samlet mit hold...TEAM INTENSITET2 :w00t: Bestående af to jyder og to cph'ere....

Hey sej og sej ....Mere vil have mere ligesom dig selv nu.... :wink: Så håber snart vi ses igen...Giv mig endelig lige besked, skulle du få lyst til en time eller to i Århus... :smile:

Du må meget gerne skrive nærmere når du ved hvilken weekend det bliver... det afgør jo lidt om jeg kan komme med. Jeg vil gerne samle et hold fra FitnessX :4thumbup: og der er allerede én der har sagt ja ! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share