Deadlift


lundgren
 Share

Recommended Posts

Jeg har problemer med at udføre mit deadlift ordenligt. Jeg banker/køre tit stangen op ad skindeben og knæ. :blink: Nogen forslag til hvad jeg gør forkert? Måske en video som ilustrere den korrekte udførelse af øvelsen.

Der er ikke noget ivejen med at trække stangen op ad skinnebenene, faktisk nærmest omvendt, stangen skal helst være helt inde ved skinnebenene. Hvis du har problemer med sår eller røde skinneben kan jeg varmt anbefale at par lange strømper, der iøvrigt også er et krav til styrkeløftstævner når der dødløftes.

Link to comment
Share on other sites

Det er vidst meget normalt, så det er nok ikke fordi din udførelse er helt katastrofal. Jeg kom selv til at gøre det for nyligt, en dag hvor jeg ikke havde særligt meget styrke. Men ellers burde det ikke ske hvis man bare koncentrerer sig ordenligt om udførelsen, og ikke forsøger at løfte mere end man rent faktisk har kræfter til. Når man bliver mere erfaren burde sådanne problemer forsvinde automatisk, så vidt jeg hører rundt omkring.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig fin lille film, -også selvom de nordmænd skal være anderledes og kalde det noget helt andet

:bigsmile:

Synes stadig det er et svært løft, -man lærer meget ved at se det rigtigt udført igen og igen!

Kærligste hilsner Sally

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share