Korrekt udførelse af dips


plindboe
 Share

Recommended Posts

Jeg selv kan umuligt komme ligeså langt ned som gutten her. Jeg kan sagtens lave en masse "almindelige" dips, men ikke en eneste hvor jeg kommer helt der ned hvor overarmene er parallelle med gulvet. Er det meningen at man skal så langt ned? Jeg har prøvet søgefunktionen og det lader til at der er delte meninger. Nogle siger at hvis man kommer så langt ned er det for hårdt for skuldrene. Ingen konsensus blandt eksperterne?

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

hej

Er det manglende smidighed eller manglende styrke der gør at du ikke kan gå under parallel? Jeg har lige prøvet foran spejlet, og jeg kan heller ikke komme under parallel, da mit skulderled ikke kan roteres yderligere. Mit råd er bare at fortsætte som før, det er jo stadig en god øvelse selv om man mangler 4 cm af range of motion.

-Axe

Link to comment
Share on other sites

Når overarmene skal være parallelle med gulvet, gælder det vel også, at underarmene skal være horisontale, så der opnåes en vinkel i albueleddet på 90 grader eller mindre.

Personligt træner jeg selv med vinklen på albueleddet, da underarmene har en tendens til, slet ikke at stikke lige op i vejret..

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode svar.

Anders, øv, jeg tænkte det nok. Hmm, det må jeg prøve at træne efter da jeg ikke bryder mig om at udføre en øvelse ufuldstændigt.

Axethrower, tror det mest er smidighed, da jeg ikke kan udføre en eneste under parallel mens jeg kan udføre mange når der ikke gås så langt ned, og spænder endda ekstra vægt på. Tror at jeg vil, som du foreslår, fortsætte med at gøre det som jeg gør, men jeg vil desuden prøve at blive mere smidig ved sideløbende træne dybe dips på et assisted dip stativ, så jeg måske kan udføre dem korrekt efterhånden.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share