CoC


naked
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået 1'eren og 2'eren hjem.

Jeg har bare det problem at jeg er en tøs og ikke kan lukke 1'eren :blush:

Bør jeg købe traineren (niveauet under 1'eren? eller kan jeg bare starte med at træne mig op med 1'eren?

(har tænkt mig at køre 3x5 tre gange om ugen, og jeg er rimelig tæt på at kunne lukke 1'eren én gang. Desuden supplerer jeg træningen med lidt pinch gripping)

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte dem over amazon, hvilket faktisk godt kan svare sig.

De bestiller dem igennem Ironmind.com, men forskellen er at hvor du skal betale 25$ i forsendelse hos ironmind, så skal man "kun" betale 18$ hos amazon (mener det var 18).

Jeg købte 1+2 og kom alt i alt af med 356 kr inkl forsendelse. Desværre blev jeg taget i tolden, så jeg kom af med yderligere 166 kr til skattefar :cry:

Edited by naked
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået 1'eren og 2'eren hjem.

Jeg har bare det problem at jeg er en tøs og ikke kan lukke 1'eren :blush:

Bør jeg købe traineren (niveauet under 1'eren? eller kan jeg bare starte med at træne mig op med 1'eren?

(har tænkt mig at køre 3x5 tre gange om ugen, og jeg er rimelig tæt på at kunne lukke 1'eren én gang. Desuden supplerer jeg træningen med lidt pinch gripping)

Ok for os uindviede kan du så ikke prøve at forklare, hvad det er for en spændende ting, du har købt??

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Captains of Crush®

Må jeg spørge hvad gør ovenstående produkt til noget helt fantastisk. Jeg er helt ny og skal være den første til at indrømme at min faglige og praktiske viden på området er utroligt begrænset, men man skal jo starte et sted. Hvorfor lige disse "grebtrænere" og ikke dem fra Bilka. Altså udover den (forhåbentligt) meget forskellige kvalitet.

:weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

Giver det ikke mere grebsstyrke at køre statiske hold med høj vægt? Du skal jo ikke klemme stangen sammen under et løft... bare holde den!

Statiske holds er helt sikkert rigtig gode og 100% overførlige til dødløft, men grunden til at jeg vil træne CoC's er ligeså meget udfordringen i at stige i niveauerne, som det er bedre grebsstyrke :4thumbup:

Desuden er jeg lidt uenig: det kan sagtens være en fordel at klemme stangen under et løft (både squat, bænk, dødløft etc.)

Lav nogle forced, negatives og partials med 1'eren, så kommer styrken stille og roligt snigende.

Ok, det var også det jeg håbede på og sådan at jeg havde grebet det an. Tak for hjælpen :bigsmile:

Edited by naked
Link to comment
Share on other sites

- og så er det fedt endelig at kunne komme til at klemme hårdere end ens onkel, ved familie-gatherings, efter 10 år med øm højrehånd derefter :tongue:

Syntes måske det er lidt tosset at bruge 18$ på at kunne klemme hårdere end onklen, men det er velsagtens heller ikke det den er købt til. Men hvad kan du rent faktisk bruge grebstyrken til, for som sagt skal du jo ikke mase stangen, bare løfte den!?

Det er selvfølgelig altid rart med en nice underarm, men på det praktiske plan.. Hvar nytter det !? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

I biologi lavede vi engang et forsøg med isomtreisk styrke. Vi brugte sådan en kraftmåler til at måle MVC. Man skulle klemme sammen med hånden om en coc'lign. ting. Jo længere man kunne presse den ind, jo større kraft viste den. Min lærer påstod at dette var isometrisk styrke, ville jeg undrede mig lidt over, da man jo ændrede musklens længde ved at klemme den sammen. Han sagde at der næsten ikke skete nogen eller 'nok' muskelsammentrækning til at det var dynamisk arbejde.

- dette må vel gælde det samme med coc'en, da det jo er samme bevægelse(forudsat min lærer har ret)..?! (man træner vel som regel med coc'en for grebsstyrke = isometrisk styrke?!)

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Min lærer påstod at dette var isometrisk styrke, ville jeg undrede mig lidt over, da man jo ændrede musklens længde ved at klemme den sammen. Han sagde at der næsten ikke skete nogen eller 'nok' muskelsammentrækning til at det var dynamisk arbejde.

Så længe der bliver udført en bevægelse, koncentrisk såvel som exentrisk så er det vel dynamisk arbejde udført af dine muskler. Der er vel intet mål for hvor meget bevægelse der minimum skal være før det skiller mellem dynamisk og statisk.

Eller?

Link to comment
Share on other sites

I biologi lavede vi engang et forsøg med isomtreisk styrke. Vi brugte sådan en kraftmåler til at måle MVC. Man skulle klemme sammen med hånden om en coc'lign. ting. Jo længere man kunne presse den ind, jo større kraft viste den. Min lærer påstod at dette var isometrisk styrke, ville jeg undrede mig lidt over, da man jo ændrede musklens længde ved at klemme den sammen. Han sagde at der næsten ikke skete nogen eller 'nok' muskelsammentrækning til at det var dynamisk arbejde.

- dette må vel gælde det samme med coc'en, da det jo er samme bevægelse(forudsat min lærer har ret)..?! (man træner vel som regel med coc'en for grebsstyrke = isometrisk styrke?!)

Hehe.. det forsøg har jeg os lavet... Hvor meget fik du?

Jeg fik kun 50, så jeg tror jeg bestiller en CoC.

Desuden, er grebsstyrke meget vigtigt... Feks.. i mit HST, da jeg skulle lave 15 reps chin up, var det vildt svært at blive ved med at holde grebet. Så for nogle kan en CoC være en god invistering :)

Link to comment
Share on other sites

Dvs. hvis man gerne vil blive bedre til at holde stangen i dødløft hjælper det ikke noget som helst at træne med CoC?

Sådan kan du ikke sige det. Begge typer øvelser kan hjælpe på dit greb i dødløft. Denne her artikkel af TJ er god, hvis man vil læse lidt om grebsstyrke:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=38

Link to comment
Share on other sites

Dvs. hvis man gerne vil blive bedre til at holde stangen i dødløft hjælper det ikke noget som helst at træne med CoC?

Jeg er blevet foreslået at køre statiske hold i stedet for at investere i en CoC, så det vil jeg gøre hvis jeg får problemer med grebsstyrken i fremtiden.

Edited by ThePainTrain
Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet foreslået at køre statiske hold i stedet for at investere i en CoC, så det vil jeg gøre hvis jeg får problemer med grebsstyrken i fremtiden.

Det gør du bare, men de andre måder at træne grebsstyrke på har også en effekt. Er sikker på at der er flere herinde, som har haft succes med deres CoC

Link to comment
Share on other sites

Det var sådan set ikke en kritik af din måde at træne grebsstyrke, jeg prøver bare på at give ham et svar på at man ikke behøver investere i en CoC når man kan gøre det samme med dødløft. Håber ikke du følte dig ramt.

Hvis det var til mig så føler jeg mig bestemt ikk ramt, vi er jo enige :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share