Wide Stance Squat


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvet med bred stand, men det var en fiasko. Fik smerter selvom jeg strak meget ud og havde stor tålmodighed. Har også måtte droppe sumostil i dødløft pga. lysken. Jeg ville ønske de WSB-folk ikke havde fyldt så meget i debatten omkring teknik, for det har jeg spildt meget tid på. Nu er jeg begyndt forfra igen med et stand lidt bredere end skulderbredde, og jeg tror det vil gå bedre.

Link to comment
Share on other sites

Alene af den grund, er jeg begyndt på OL-lignende squats istedet. Læste om emnet for et stykke tid siden, at folk anbefalede en forsigtig forøgelse af standen, for at forhindre lyskesmerterne. Jeg syntes dog ikke det hjalp. Smerten er tilbagevendede hvis jeg squatter med bred stand over en længere periode.

Link to comment
Share on other sites

Ved du om superbrugsen har dem på lager eller må de bestilles hjem først? Og følger der en brugsanvisning med?

Såfremt du kun handler hos Superbrugsen må du have en sårdeles god økonomi.

Kan ikke rigtigt se nogen grund til at købe en dragt..enu..

Det kunne blot være en løsning, såfremt du ønsker at stå bredt. Personligt ville jeg aldrig squatter med meget bred fodstand uden halv dragt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg handler steder som er væsentlig dyrere end Superbrugsen selvom der ikke er for meget at rutte med.

Det kunne blot være en løsning, såfremt du ønsker at stå bredt. Personligt ville jeg aldrig squatter med meget bred fodstand uden halv dragt. smile.gif

Alligevel tror jeg dog godt at jeg ville have råd til en hel dragt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget der kommer efter at have squattet med bred stand i en tid, det kommer allerede efter en single på 120-130 kilo

Har du prøvet at strække ud?

Der er mange der har problemer med at nå en godkendt dybde pga. for stramme hoftebøjere. Prøv at søg herinde, mener det har været oppe at vende før. :wink:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

en anden måde at gribe det an på det er at starte meget stille op. i har jo helt klart en del styrkeoverførelse fra smal til bred. men der er jo også muskler og led som ikke bliver trænet så meget under smal stand - og smider man så pludselig 120 - 130kg på rykken og dykker jamen så forstår jeg da godt at lysken brokker sig.

man lunne jo starte med at køre nogle lette sæt i bred stand og så tage de tunge arbejkdsæt i smal for ligesom at vænne lyskenen til den nye arbejdsbelastning.

fx

bred

3 - 4x10 - 12x50%

og så med en 2,5% progression

smal

hvad du nu plejer at køre

husk også at være godt opvarmet før du går igang - og som T siger... stræk ud eller dø :smile:

Link to comment
Share on other sites

så må du stramme dig an :sneaky2: ... 10 - 12 er den magiske rep range der modvirker lysken problemer. ej seriøst så tror jeg også sagtens du kan bruge 6 reps :smile:

men din disciplin er ikke voldsom hvis du ikke kan stramme dig an til 10x50% :laugh:

hvor hurtig er don ecc. fase?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share