The Naked Warrior


Musclehead
 Share

Recommended Posts

Er der nogen, der har erfaring med øvelserne fra Pavels bog, "the naked warrior"?

Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres oplevelser og resultater, evt. mangel på samme, med ovenstående....

Kender ikke bogen, kun titlen, men jeg har gode erfaringer med kropsvægt øvelser.

Jeg kunne godt tænke mig bogen, eller at vide hvilke øvelser der indgår i den.

Jeg ved ikke om Pistols og dragonflags er fra denne bog, men de øvelser har givet mig meget.

Jeg synes f.eks. at pistols virker bedre end squat på mig, så derfor kører jeg dem nu.

Dragon flags har også givet meget (selv om jeg ikke kan køre dem helt perfekt)

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Det er hovedsageligt pistols og push-ups der bliver beskrevet i bogen.. ang. push-ups er det med det mål at kunne lave one-arm one-leg push-ups. Men derudover bliver der beskrevet diverse teknikker til at øge spændingen i musklerne og dermed udnytte dem bedre.

Link to comment
Share on other sites

DBM her fra boardet har eksperimenteret en del med pistols..

Ja, mig og mange andre her på MOL!

Det er virkelig en kongeøvelse, som jeg ikke kan anbefale nok!! :4thumbup: Er det noget specielt du vil vide??

Link to comment
Share on other sites

Nu er der måske nok nogle seje BB´ere, der trækker på smilebåndet, men man skal ikke glemme, at også tai chi og forskellige andre `bløde´ kampkunst-stilarter gør i træning med kropsvægt. Med tålmodighed og flid virker det. Take my word for it!

Der er nok også mange "seje" BB'ere som ikke engang kan lave en enkelt pistol eller one arm pushup! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke, i hvert fald :blush:

Efter at have læst The Naked Warrior kører jeg box pistols og enarms pushups stående op ad en dørkarm. Det er såmænd anstrengende nok, når man skal spænde i hele coremuskulaturen samtidigt med.

Chinups er min tredie kropsvægtstøvelse, og med de tre er man såmænd temmelig godt dækket ind over hele kroppen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke, i hvert fald :blush:

Efter at have læst The Naked Warrior kører jeg box pistols og enarms pushups stående op ad en dørkarm. Det er såmænd anstrengende nok, når man skal spænde i hele coremuskulaturen samtidigt med.

Chinups er min tredie kropsvægtstøvelse, og med de tre er man såmænd temmelig godt dækket ind over hele kroppen :wink:

NEMLIG!! Det var nok det, som overraskede mig mest ved at kører One Arm Pushups med RIGTIG teknik.... den er en super core øvelse og der var dømt ONDE doms! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tak for tilbagemeldingerne. I har overbevist mig, hvorfor jeg har bestilt bogen.....jeg må simpelthen til at gøre i Pistols, one arm push-ups/pull-ups m.m.

:4thumbup:

Det vil du ikke fortryde! Start en log og lad os følge din fremgang! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte og læste bogen for 2 uger siden, samme dag jeg fik den gik jeg ivrigt igang, jeg havde aldrig kunnet lave en one-arm pushup før, men efter at have læst kapitlet om 'tension techniques' faldt jeg på gulvet, kocentrerede mig, og gjorde det!

Her er en god guide til at begynde på pistols:

http://www.bodybuilding.com/fun/legpower.htm

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sq ikke engang lave en enkelt pistols. Jeg kan sq da ikke bøje mig sådan ned? Mit ben låser ligesom i det så det er ikke styrken der mangler, men tror bare ikke teknikken er der. Jeg er ultra minus ikke-smidig da jeg gik på tæer da jeg var lille.

Det er yderst sjældent bevægeligheden som det er galt med - prøv at sætte dig på hug med hele foden i gulvet - hvis du kan det - er det sandsynligvis styrken som halter.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er yderst sjældent bevægeligheden som det er galt med - prøv at sætte dig på hug med hele foden i gulvet - hvis du kan det - er det sandsynligvis styrken som halter.. :wink:

NEMLIG! Folk kommer tit med alle mulige undskyldninger om at de ikke kan lave pistols fordi de er for usmidige eller har problemer med balancen.... :blahblah: bla bla bla. i 9/10 tilfælde er det fordi folk simpelthen bliver overrasket over hvor hårde de er!!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at træne kunne jeg lave 2 pistols, nu kan jeg lave 10 med 20+kg spændt på. Og jeg har kun trænet squat imellem :smile:

Men er fortiden begyndt at tage den op sådan lidt for sjov. fx laver jeg en almindelig pistol som et hop, hvor jeg hopper over en trænings bænk, super øvelse. Dog tror jeg ikke at den har det helt store masse potentiale, men er nok mere plyometrisk anvendelig.

Nogen der har et link eller gode ideér til udførsel af onearmed pushups? :cooldance:

Det har jeg aldrig rigtig kunne finde ud af :mad:

Edited by pegasus
Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at træne kunne jeg lave 2 pistols, nu kan jeg lave 10 med 20+kg spændt på. Og jeg har kun trænet squat imellem :smile:

Men er fortiden begyndt at tage den op sådan lidt for sjov. fx laver jeg en almindelig pistol hop hvor jeg hopper over en trænings bænk, super øvelse. Dog tror jeg ikke at den har det helt store masse potentiale.

Nogen der har et link eller gode ideér til udførsel af onearmed pushups? :cooldance:

Det har jeg aldrig rigtig kunne finde ud af :mad:

Imponerende!! :4thumbup: Hvordan holder du de ekstra 20 kg??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share