Hvad spiser du umildbart efter træning?


Hessel
 Share

  

24 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har gode erfaringer med proteinpulver i vand. Evt. sammen med banan eller æble.

En af mine tidligere og nuværende leveregler er: Aldrig sulten

Sammen med min nyeste: Aldrig mere nogen sinde OVERMÆT.

Mine mellemmåltider er frugt.

Creatin har jeg kun taget i få gram før træning, mærkede ingen virkning.

Det må absolut være muligt for mig at leve uden...

Link to comment
Share on other sites

Kreatin...5 -10 gram EFTER træning, ikke før!

Jeg plejer at slamme en litter cacaomælk lige efter træning, evt sammen med en banan. Jeg spiser så en større måltid (kød, ris kartofler etc.) senest en time efter træning.

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Jeg blander 5 gr. creatin med 5 gr. L-glutamin, 100gr. dextrose (druesukker) og ca. 50 gr. valle-protein. 1 time før træning, og lige efter!!! Og så ikke så meget brok, det er bare om at få kørt det ned i kassen!!! Jeg synes selv at det er en fortæffelig blanding.

Link to comment
Share on other sites

Efter trænings shaken består for mit vedkommende af 5g kreatin, ca. 50g whey-prots, og en 30-50g dextrose + 1/4 liter mælk. dertil 1-2 bananer...

Og så er jeg kørrende til jeg kommer hjem til gryderne, hvor jeg rigtigt kan få straffet skidesækken :D

Link to comment
Share on other sites

Efter træning napper jeg følgende:

4 dl. skummemælk

40g. Whey protin

10g. Perfect Balance ( essentielt fedt )

5 g Kreatin

5 g L-Glutamine

1 stor banan.

Jeg smider det hele op i et stort glas og giver det en tur med stavmixeren. Det smager kanon og man kan klare sig indtil næste måltid uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

Kan overhovedet ikke se nogen grund til hvorfor folk bruger Creatin EFTER træning :D

Men ok, det er jo nok bare mig.

Lige efter træning - Enten 70%Kulhydra/20%Fedt/10% Protein ......Eller den omvendte kombination med højest protein og meget lavere fedt.

Plus +en banan og senere en lækker portion pasta med kødsovs.

Mellemmåltid : Amino'er :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er af den opfattlese at kreatin ikke virker så hurtigt at det gør en forskel hvornår man indtager det. For mig at se må det handle om at hæve niveauet i kroppen generalt. Hvis det skulle virker som Deluxe skriver hvorfor oplever mange så først en effekt efter nogle uger??? Da jeg brugte gik der et par uger inden det tog sin effekt. Så at sigwe at det virker i minder udstrækning ved indtagelse efter træning holde vist ikke.

- Herkules

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hmmm...gammel diskussion, men jeg kune godt tænke mig at spørge hvorfor mange er af den opfattelse at man skal indtage føde lige efter træning?

Man kan sagtens vente ca. 30 minutter og stadig få det samme ud af det. Bare lige til oplysning, så der ikke er nogen der tror de ikke spiser "optimalt" hvis de ikke spiser straks efter træning.

Hvorfor? kan man så spørge. Jo kroppen er faktisk slet ikke klar til at optage og nedbryde mad lige efter træning. Der har den travlt med så meget andet(EPOC) og derfor tager det generelt lidt over en halv time før kroppen er i stand til at omdanne føde til energi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share