HATFIELDS´S CYCLE


typen
 Share

Recommended Posts

Nu skal jeg snart til at i gang med HATFIELD´S CYCLE i bænkpres.

Men jeg har lige et lille spørgsmål??

Skal man ikke supplere med f.eks. nogle incline øvelser til bryst? Eller er det udelukkende kun bænkpres der laves igennem de 11 uger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare at jeg kører noget incline/decline som assistance-øvelser de 4 første uger.

Efter de 4 uger er det udelukkende bænkpres eller hvad?

Bænkpres skal udføres på den måde at man eksploderer stangen i vejret og derefter undgår den negative del af løftet? (bare for at chekke om jeg har for forstået det rigtigt)??

Nå ja.. lige et sidste spørgsmål..... Hatfield nævner at der skal være 4 dage mellem hvert bænkpres-pas?? øhh hvordan kommer det til at passe?

Link to comment
Share on other sites

Efter de 4 uger er det ikke nødvendigvis slut med hjælpeøvelser, men man skal være meget påpasselig med overtræning (det fremmer på ingen måde målet).

Det er min egen første gang med hatfields cycle, og jeg er pt. i uge 7, og jeg har ikke skåret min hjælpeøvelser væk, men jeg har begrænset dem. I de første uger kørte jeg hårdt på triceps og frontskulder, så skruede jeg lidt ned for triceps-arbejdet og jeg er nu begyndt at skære på øvelserne til frontskulder. Jeg har ikke kørt en nævneværdig mængde andre øvelser til brystet end bænkpres de sidste uger, jeg tror der er stress nok ved bænkpres.

Mht. udførelsen af bænkpres, så vil jeg anbefale dig at læse Thomas J's artikel om bænkpres på Getbig (link).

Fred Hatfields program som han selv poster det på DrSquat er baseret på 4 dage mellem træningspas, men det jeg kører er en tilpasset udgave, som Thomas J har lavet. Den er så baseret på 2 gange om ugen. Deraf forvirringen. :)

Link to comment
Share on other sites

Okay tak for det!!

det jeg kører er en tilpasset udgave, som Thomas J har lavet. Den er så baseret på 2 gange om ugen

Okay.. men er det f.eks.:

Mandag: Tung cycle

Fredag: CAT-dag

På ovenstående vis får man jo kun trænet tung cycle én gang om ugen og CAT én gang om ugen, har jeg fattet det?

Eller er det 4 dage mellem hver tung cycle?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok køre bænkpres med smalt fat 3x8x50% og en anden tung tricepsøvelse hver cat dag og flad dumbbell pres med lav vægt og en anden tung tricepsøvelse hver tung dag eller noget i den retning, hvis jeg kører Hatfield igen.

Jeg har kørt tung dag tirsdag og cat dag torsdag, når jeg har haft tid, jeg kommer til at springe cat dag over 3-4 gange.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share