TOP 5 kosttilskud


Aladdin
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er nu videnskabeligt accepteret/bevist.!

... omvendt er det også videnskabeligt bevidst, at det ekstra beredskab som kroppen skal bruge mod de ukendte bakterier + diverse giver et resultat som er lig ikke økologiske grøntsagers indhold af sporstoffer+mineraler og endda ofte i mindre mængder når vi snakker om indtag af rå/ubehandlet grøntsager/frugt (mener det var TÆNK+TEST der havde link til nogle artikler for 1-2 år tilbage...)

Jeg går 100% ind for økologi, kan helt vildt godt lide tanken bag dyrkningsmetoderne, bedre for miljøet osv. og du finder størstedelen af mine daglige madprodukter er økologiske, så det er ikke fordi jeg har en negativ holdning til disse produkter :innocent:

... men man skal også have sin sunde skepsis med sig, og det er nu engang sådan at mange mennesker i dag er vokset op, uden at deres krop har haft kendskab til mange af de bakterier og andre ting, som naturen har at byde på i de ubehandlede fødevarer, hvorfor økologisk mad også kan være den direkte vej til helbredsproblemer for nogle mennesker...

Hvis man er interesseret i at blive rendyrket økologisk i sit fødevarerindtag, vil jeg helt klart anbefale en gradvis overgang på min. et halvt år så kroppens immunforsvar kan nå at følge med... og dette gælder specielt når vi snakker kornprodukter samt grøntsager/frugt :bigsmile:

I tråd men det første jeg skrev i indlægget, så vil de økologiske fødevarer, når først de tolereres, klart give et overskud af vitaminer+mineraler, for ganske rigtigt - det er bevist :wink:

lidt til debatten...

Økologi styrkede

rotters immunforsvar

Rotter på økologisk kost trives på nogle punkter bedre end dem på konventionel kost. (18. februar - 2005)

Økologisk kost giver sundere rotter. Det tyder i hvert fald et forsøg på fra Forsknings-center for Økologisk Jordbrug. I forsøget, der er er offentliggjort i forskningscenterets seneste nyhedsbrev, har man sammenlignet tre grupper af rotter på henholdsvis økologisk, lavt gødsket og konventionel kost. Forskerne har over en periode på 25 uger observeret og målt på rotternes helbredstilstand.

Resultatet viser, at rotterne trivedes godt på alle tre kosttyper, og på en lang række parametre fandt forskerne ingen forskel mellem de tre typer kost. Men der hvor man kunne observere forskelle, faldt de ud til fordel for økologisk kost sammenlignet med almindelig kost. Blandt andet havde rotterne, der havde fået økologisk foder, et højere indhold af immunuglobulin G og E-vitamin i blodet ligesom de ikke tog så meget på i vægt som de øvrige.

"Dette peger i retning af potentielle sundhedsfordele ved indtagelse af planteprodukter, der dyrkes efter økologiske i forhold til konventionelle dyrkningsmetoder", konkluderer folkene bag undersøgelsen. De understreger dog, at resultaterne ikke siger noget om den mulige effekt af økologisk kost på menneskers sundhed. Der er derfor brug for mere forskning, lyder konklusionen.

Forskernes eget forbehold har ikke forhindret andre i at bruge undersøgelsen til at argumentere for at økologien skal fremmes. Direktøren for Økologisk Landscenter, Paul Holmbeck, udtalte således 15. februar 2005 til Altinget.dk, at konsekvensen af undersøgelsen efter hans mening burde være, at økologi fremmes fra det offentliges side.

- Der burde nu være et godt politisk argument for at indføre mere økologi i de offentlige indkøb. Det er noget, som vi har argumenteret for i mange år, men hvor dokumentationen har manglet, siger Paul Holmbeck til Altinget.dk.

Analyser fra Danmarks Fødevareforskning har vist, at indholdet af dioxin i æg, kød og mejeriprodukter fra økologiske landbrug formodentlig er højere end indholdet i konventionelle produkter (7. Oktober 2004).

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

1. Chokofanter

2. Paradis Is

3. Coca-Cola

4. Benadryl

5. BuggiBurger

:tongue: - sorry for spammin' - couldn't resist..

PS: amerikanske undersøgelser har vist, at bænkpres 1RM kan forbedres med op til 2.3% ved indtagelse af minimum 1 liter Paradis Is dagligt over en 3 måneders periode... :w00t: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

coffeine er godt inden træning og er Muskleforøgene

forkert!!! Coffeine er ikke muskelopbyggende, eller har tilnærmelsesvis en effekt der ligner. Det har vist sig positivt i forbindelse med udholdenhedssportsgrene over en vis længde. Derudover har det en antagonistisk virkning på kreatin.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

1. Protein pulver

2. Fisk (tun og makral)

3. Omnimin Multi Vitamin (Min ynglings sætning :clown2: )

4. Glucosamin

5. C og B vitamin

Lige en sidebemærkning. Folk der tit er snottet og/eller forkølet skulle prøve Omnimin. Jeg har siden jeg var lille været snottet året rundt uanset vind og vejr - og zymelin addict (næsespray, hvilket er ret usundt)

Jeg er som regl kun snottet en gang om året nu.

Bare et råd som din læge sikkert ikke vil give dig, jeg måtte selv finde ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share