TOP 5 kosttilskud


Aladdin
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. Protein

2. Tri-Kreatin

3. Essentielle fedtsyrer

4. R-ALA

5. HMB

Jeg ved ikke hvorfor... men af eller anden grund regner jeg aldrig vitamin/mineraltilskud som et kosttilskud da det som sådan ikke er mad og indeholder energi!!

Men helt klart essentielt :innocent:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Hvor vigtig er en vitamin pille? Jeg får den aldrig ned... :S

Afhænger vel lidt af situationen, og om du får dækket dit behov gennem din sammensætning af kosten.

Jeg vil mene at det til hver en tid vil være bedre at få dækket sit behov gennem en naturlig varieret kost.

Økologisk mad indeholder flere sekundære stoffer såsom vitaminer, end konventionelt, og samtidig slipper du for evt, rester af sprøjtemidler m.m. som er yderst skadelige for kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Afhænger vel lidt af situationen, og om du får dækket dit behov gennem din sammensætning af kosten.

Jeg vil mene at det til hver en tid vil være bedre at få dækket sit behov gennem en naturlig varieret kost.

Økologisk mad indeholder flere sekundære stoffer såsom vitaminer, end konventionelt, og samtidig slipper du for evt, rester af sprøjtemidler m.m. som er yderst skadelige for kroppen.

Okay.... Jeg snakker om helt almindelig vitamin piller... Ikke alle de der fremmedeord i snakker om :) Bare sådan nogle Matas nogle :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det der ZMA.. er det vitaminer eller? og er det anderledes end så meget andet? - spørger fordi jeg har overvejet at købe det!

Zink, Magnesium og B6. Ikke noget anderledes bare store mængder, i de perioder jeg har brugt det er jeg vågnet op mere frisk end ellers, dats it. Sjældent jeg punger ud til det dog.

Link to comment
Share on other sites

Økologisk mad indeholder flere sekundære stoffer såsom vitaminer, end konventionelt, og samtidig slipper du for evt, rester af sprøjtemidler m.m. som er yderst skadelige for kroppen.

Omvendt kan økologisk kost også være usund for mange at spise, da denne indeholder langt flere svampesporer og andre mikroorganimser end den konventionelle "sprøjtet" grøntsag!!

Dermed sagt at man i en overgangsperiode faktisk kan gå hen og blive småsyg og få dårlig tarmflora ved at gå over til ren økologi fordi ens krop først skal lære at bekæmpe alle de nye mikroorganismer (... hvor nogle aldrig vænner sig til dette)

... så økologi ikke ubetinget godt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Omvendt kan økologisk kost også være usund for mange at spise, da denne indeholder langt flere svampesporer og andre mikroorganimser end den konventionelle "sprøjtet" grøntsag!!

Dermed sagt at man i en overgangsperiode faktisk kan gå hen og blive småsyg og få dårlig tarmflora ved at gå over til ren økologi fordi ens krop først skal lære at bekæmpe alle de nye mikroorganismer (... hvor nogle aldrig vænner sig til dette)

... så økologi ikke ubetinget godt :wink:

Men skræmmende tæt ved. Det er jo ikke sådan at økologisk mad er dybt inficeret med svampesporer og andre bakterier, der ville være slået ihjel ved sprøjtning. Jeg har siden juni måned gradvist gået over til økologisk mad, hvor jeg førhen aldrig nogensinde spiste økologisk, og jeg har ikke én eneste gang bemærket anderledes tarmflora, ondt i maven eller lignende.

Den økologiske tanke er jo rigtig god, og netop det at der er flere vitaminer og naturlige stoffer i det økologiske mad gør, at det næsten ubetinget er bedre for kroppen end sprøjtet med. :wink:

Men bevares, sarte maver kan da få problemer. Sarte maver kan få problemer med alt. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Omvendt kan økologisk kost også være usund for mange at spise, da denne indeholder langt flere svampesporer og andre mikroorganimser end den konventionelle "sprøjtet" grøntsag!!

Dermed sagt at man i en overgangsperiode faktisk kan gå hen og blive småsyg og få dårlig tarmflora ved at gå over til ren økologi fordi ens krop først skal lære at bekæmpe alle de nye mikroorganismer (... hvor nogle aldrig vænner sig til dette)

... så økologi ikke ubetinget godt :wink:

Mener dog at økologi er meget tæt på at være ubetinget godt, i forhold til konventionelt fremstillet mad.

Lige bortset fra prisen!

Naturlige frugter og grønt har naturlige forsvarsmekanismer over for mikroorganismer og svampe.

Svampesporer findes over alt, og er umulige at komme til livs, og desuden langt fra farlige med mindre man er overfølsom over for en bestemt type.

Ganske rigtigt vil frugt og grønt, der ikke er sprøjtet, indeholde flere svampesporer, ihvertfald på overfladen.

Størstedelen af disse fjernes dog ved grundig rengøring/skyldning/skrældning.

Forsøg med rotter, hvor en gruppe levede udelukkende af økologisk grøntsager, og en anden levede af konventionelle, viste en tydelig forskel.

De økologiske rotter levede længere og var langt mere aktive end de andre rotter.

Men rigtigt.. intet er så skidt at det ikke også er godt for noget- og selvfølgelig også omvendt.

Link to comment
Share on other sites

Den økologiske tanke er jo rigtig god, og netop det at der er flere vitaminer og naturlige stoffer i det økologiske mad gør, at det næsten ubetinget er bedre for kroppen end sprøjtet med. :wink:

Den økologiske tanke er skam fin nok, men at den skulle få maden til at indeholde flere vitaminer og andre næringsstoffer stiller jeg mig nu dybt skeptisk overfor.

Min egen top 5.

1. Multivitamin/mineral

2. C-vitamin

3. Proteinpulver

4. Kreatin

5. Fiskeolie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share