hvordan de store træner


korsager
 Share

Recommended Posts

ja, men prøv at se Jay Cutlers, new and improved, og en række andre træningsfilm. Pro'erne træner altså anderledes end man ser folk normalt gør.

Mange videoer er såmænd kun en demonstration af de øvelser de kører. Cutlers videoer har jeg ikke set, men feks. Ronnie Colemans træning virker da meget fornuftig såfremt man træner efter masse. Blot bør volumen tilpasses efter, at man ikke får samme medicinske support som Ronnie.

Link to comment
Share on other sites

Arobic er cardiotræning svarer til al andet "motionstræning" og kan på igen måde sammenlignes med vægttræning. Grunden til at piger bliver "strammet op eller tonet" af det er at det forbrænder kalorier og derved forhåbenligt kommer de i kalorier underskud = De taber sig. Og derved fjernes noget af underhuds fedtet og man vil fremstå mere "tonet og markeret" :wink:

Vægttræning handler om at opbygge eller styrke muskler, faktoren som spiller ind hvis vi snakker om at være markeret er udelukkende størrelsen på muskelmassen og hvor stort lag underhudsfedt man har (læs Fedt %)

20 eller 30 reps vil ikke stimulere muskeltilvæks, men kroppen vil måske forbrænde lidt flere kalorier end ved udførsel af 8 reps som VIL stimulere muskeltilvækst, men denne fordel er ubetydelig lille hvis den overhovedet er til stede. Derfor hvis man vil Strammes op tones markeres whatever så taber man sig gennem kalorie underskud ved fx cardio, eller kost. Og træner med vægte som vil skabe muskeltilvækst (hypotrofi)!

Desuden tror jeg mange pro bb'ere døjer en med en del skader i led, pga. af deres mega misbrug AS, GH Jeg tror dette er grunden til de mange reps da det naturligvid ikke belaster leddende så meget!

Pegasus

Edited by pegasus
Link to comment
Share on other sites

Mange videoer er såmænd kun en demonstration af de øvelser de kører. Cutlers videoer har jeg ikke set, men feks. Ronnie Colemans træning virker da meget fornuftig såfremt man træner efter masse. Blot bør volumen tilpasses efter, at man ikke får samme medicinske support som Ronnie.

Enig.

Cutlers videoer er samme type træning dog med mindre vægt og måske en hang til lidt flere øvelser i maskiner end Ronnie. Uanset må man sige at begge har en imponerende fysik at fremvise som resultat :smile:

Men som allerede nævnt utallige gange, er resultatet ikke et produkt af et træningsprogram; men af streng kostplan, konsekvent træning i årevis samt et doping forbrug.

Fælles for de fleste nye pro videoer er, at de ikke træner HST, DFHT, 5x5 og hvad ved jeg som er så populært i disse dage.. De træner derimod old school - mere eller mindre som de nu føler for den dag. Beviser det at HST og de andre systemer ikke virker eller er mindre optimale? Næh.. Men der er mere end én vej til Rom, og for nogle virker 5x5 HELT fantastisk, og for andre er 3x12 et mirakel.

Nogle programmer og teorier er mere veldokumenterede vha. forskning end andre; men det er ikke ensbetydende med, at man kan sige, at den måde fx. Yates trænede på var ineffektiv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share