Hærgede Hænder


ChristianMN
 Share

Recommended Posts

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Havde helt glemt at der går en færge deroppe :smile:

Nu ved jeg ikke hvordan boardets regler er mht. reklame for sådanne arrangementer, men programmet bliver:

IntuFlow - ledmobilitet

FlowFit - kropsvægts konditionering

Prasara yoga

Frokost

TACFIT

Ageless mobility - blanding af IntuFlow og prasara

Derudover kommer vi til at slæbe så mange clubbells med som muligt, så der bliver mulighed for at prøve dem.

Det kommer til at foregå fra 9-16 og koster 799 SEK for folk der ikke er medlemmer af gymmen hvor det afholdes.

Edited by ChristianMN
Link to comment
Share on other sites

Træning 18. sept

A1 - CB Gamma cast + squat aka. whack-a-mole combo

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

A2 - CB Side swipe

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

A3 - CB Hammer swings

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

4x20kg v/h

I sæt pr. minut

FlowFit 1 niveau 4 flows: 2x3stk

Kommentar: Det er laaaang tid siden at jeg har kørt den originale version af FlowFit, men jeg skal forberede mig til at være assisterende instruktør på Scandinaviens første CST seminar, som afholdes i d. 6. oktober - vil jo helst ikke gøre migselv alt for meget til grin ... :smile:

Sejt med CST seminar :bigsmile:

Tak for din besked.

Jeg er i Frankrig hele næste uge, så må blive ugen efter hvis det passer dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

To forkortede træninger

Træning d. 22. sept

A1 - CB Gamma cast + squat aka. whack-a-mole combo

10x16kg v/h

10x16kg v/h

A2 - CB Side swipe

10x16kg v/h

10x16kg v/h

A3 - CB Hammer swings

10x16kg v/h

10x16kg v/h

Træning d. 24. sept

A1 - KB Jerks (ladders)

3-6-9x24kg v/h

3-6-9x24kg v/h

3-6-9x24kg v/h

A2 - CB Mills (ladders)

3-6-9x25lb v/h

3-6-9x25lb v/h

3-6-9x25lb v/h

B1 – KB swings

32x24kg v/h

B2 – Pistols

2x16kg v/h

Side plank: 1x45sec v/h

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 27. sept.

1½ times dynamisk yoga kursus

Kommentar: jeg har længe ønsket at deltage i et "rigtigt" yoga-kursus med en "rigtig" yoga-lærer for at kunne sammenligne det med mine egen eksperimenter og endelig blev det til noget. Sikke en skuffelse! Dårlig instruktion, dårligt "program" og en masse hippie-crap. De sidste par dage har jeg været rimeligt smadret og ikke på den gode måde ... Anyways, jeg har betalt for 9 gange og jeg overvejer om jeg skal give det endnu en chance eller bare blive væk :dry:

Træning d. 30. sept.

IntuFlow ledmobilitet

Div. mobilitetsøvelser

A1 - Pistols

2x3x16kg v/h

A2 - Enarmede pushups

2x3xbw v/h

B1 - KB Jerks (ladders)

4x3-6-9x24kg v/h

B2 - CB Mills (ladders)

1x3-6x25lb v/h

3x3-6-9x25lb v/h

KB cleans

3x5x24kg v/h

Spinal rocks

Side plank: 1x45sec v/h

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 2. okt.

Movement prep. til opvarmning

4 runder af

Clubbell Clean-to-back+overhead squat: 3x(2x15lb)

Clubbell Two-handed mills: 6x45lb v/h

Clubbell Hammer swings: 8x45lb

1 sæt pr. minut

FlowFit 1 niveau 4: 2 flows

Kommentar: er nu kommet til det punkt i programmet hvor jeg altid bliver fristet til at begynde på noget nyt fordi jeg har så mange alternative idéer der lige skal testes. Må kæmpe hårdt for ikke at falde for fristelsen :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Kommentar: er nu kommet til det punkt i programmet hvor jeg altid bliver fristet til at begynde på noget nyt fordi jeg har så mange alternative idéer der lige skal testes. Må kæmpe hårdt for ikke at falde for fristelsen :nonono:

hvorfor? Er det skidt hvis du ikke følger programmet?

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 3. okt.

Div. swiss-ball øvelser til opvamning - ved ikke rigtig hvad jeg synes om disse, men vil se hvor det bærer hen ad når jeg øger sværhedsgraden

A1 - KB Jerks (ladders)

2x4-8-12x24kg v/h

A2 - Pistols

2x4x16kg v/h

A3 - CB Mills

1x4-8-6x25lb v/h

1x10x25lb v/h

B1 - KB cleans

2x7x24kg v/h

B2 - screw-up pushup + jackknife combe med ben på swiss-ball :devil:

2x3xbw

Kommentar: dette var næst sidste trin i denne KB jerk progression. KB en begynder at føles rigtigt let. Har endnu ikke besluttet mig til om jeg skal fortsætte med enarmede clean&jerks eller dobbelte jerks.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Nå, det var måske på tide at komme i gang igen ...

Træning d. 9. Feb 2008

BW lunge kombinationer som opvamning

Dragon twist + side lunge kombo: 1x5xbw, 1x5x16kg, 2x5x24kg v/h

Pistols: 3x5x(2x15lb) v/h

Skin the cat + pullup kombo (naturligvis i ringe): 3x3xbw

A1 – HSPU: 5, 4, 3

A2 – Ring chinup: 3x6

B1 – Div. ring pushups: 2x6

B2 – KB snatches: 2x6x(2x16kg)

Kommentar: Lidt ok medium intensitets træning. Endelig har jeg fået et sted hvor jeg kan bruge mine gymnastik ringe. Indtil videre eksperimenterer jeg bare lidt for at komme i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke helt sikker på om den skulle stå på styrketræning i dag eller ikke, men det var en række ting der skulle testes og sammenlignes, og det kunne ikke vente til i morgen. Det blev til en ren clubbell session.

Træning d. 10. feb. 2008

A1 – Alternating shield cast: 3x5x(2x15lb)

A2 – Alternating shoulder cast: 3x5x(2x15lb)

A3 – Alternating head cast: 3x5x(2x15lb)

- ingen pause mellem øvelserne

B1 – Swipes: 10x6x(2x20lb)

B2 – Parallels: 10x6x(2x20lb)

- et sæt pr. Min. mellem øvelserne hvilede køllerne på skuldrene.

Two-handed combo bestående af giant whip lunge + mill + side clean to shoulder side jerk: 1x3x35lb, 1x3x45lb h-greb/v-greb

Kommentar: Var skuffet over intensiteten i swipes/parallel-supersættet. Swipes er simpelthen for lette …

Link to comment
Share on other sites

He's back.... :4thumbup:

Tror jeg skal have gang i de Parallels.

Kræver de ikke ekstrem god koordination. Jeg forsøgte lige en smule, men efter 100 double swipes var grebet og skuldre "lidt" trætte.

Tror jeg finder et kosteskaft og saver det igennem. Det er ikke så slemt at få det i hovedet fremforen jernkølle.

//Hebnes

Edited by Hebnes
Link to comment
Share on other sites

Tror jeg skal have gang i de Parallels.

Kræver de ikke ekstrem god koordination. Jeg forsøgte lige en smule, men efter 100 double swipes var grebet og skuldre "lidt" trætte.

Tror jeg finder et kosteskaft og saver det igennem. Det er ikke så slemt at få det i hovedet fremforen jernkølle.

Jo, det er en rimeligt koordinationskrævende øvelse, og der er rimeligt gode odds for at få en kølle i fjæset, så det er en øvelse der skal testes med friske hænder. Et alternativ til koste skaftet er et par 1½L sodavandsflasker fyldt med vand. Hvis du tager fat oppe ved proppen burde du få et nogenlunde solidt greb om flasken og den ekstra vægt gør en forskel. :smile:

Træning d. 11. feb 2008

Joint mobility + simpel yoga flow chain

Kommentar: Jeg har kørt joint mobility øvelser i ca. tre år. Som CST instruktør har jeg selvfølgelig kørt alt Sonnons materiale (Warrior Wellness, Freedom by Degree, og IntuFlow). Derudover har jeg testet Pavels og Steve Maxwells ting, men nu omstunder kører jeg mine egne variationer. Det følese somom variation er blevet vigtigt for at undgå stagnation og gradvis opbyggelse af lokale muskelspændinger.

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 12. feb 2008

Ledmobilitet og yoga

Kommentar: Andendagen af min sædvanlige aktiv restitutions rutine. Jeg går dybere i yogaen og forsøger at få løsnet op for alting.

Træning d. 13. feb 2008

Clubbells og lunge combos som opvarmning

Dragon twist - side lunge combo: 1x5xbw, 2x5x16kg v/h - jeg bryder mig ikke om at køre tungt i denne øvelse eftersom det nærmest er en mobilitetsøvelse

Forsøg med front lunge - det var mislykket så vi springer over detaljerne :tongue:

Ring combo - horisontal muscleup - skin the cat - pullup: 9x1

HSPU: 3x3 - 10-20sec holds i sidste gentagelse

A1 - CB Front/back rock-its: 2x30sec x(2x20lb)

A2 - CB Sideways rock-its: 2x30sec x(2x20lb)

A3 - CB Rotor lunging: 2x30sec x(2x20lb)

Kommentar: Det er sjovere at køre combos i ringene end straigth sets. Tri-settet med clubbell rock-its har virkeligt givet mine ben tæsk igennem alle retninger - NICE!

Link to comment
Share on other sites

Hej Christian

Jeg har skrevet til Coach Lindblom i Sverige. Han forventer indenfor at par måneder at forhandle DVD og clubbells - spændende. :4thumbup:

Regner med at starte med noget intu-flow.

Har du nogen "lette" øvelser som du kan anbefale inden jeg bestiller dvd'en.

//Hebnes

Link to comment
Share on other sites

Hej Christian

Jeg har skrevet til Coach Lindblom i Sverige. Han forventer indenfor at par måneder at forhandle DVD og clubbells - spændende. :4thumbup:

Regner med at starte med noget intu-flow.

Har du nogen "lette" øvelser som du kan anbefale inden jeg bestiller dvd'en.

//Hebnes

Tænker du på ledmobilitetsøvelser som Intu-Flow? Er der et specielt område du har problemer med?

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share