Gode proteinkilder


plindboe
 Share

Recommended Posts

Nettos Kyllingebrystfilet Bombay(400 gram) indeholder 80 gram protein per æske, samt bette 420 kcal. Det er sgu ikke ringe for sølle 17 kroner. Kan varmt anbefales hvis man er på proteinrov. Jeg har det også med at købe en dåse bønner til. Så det bliver lækker aftensmad med 100 gram protein for kun en tyver. :4mewantfood:

Er der andre gode protein-fyldige produkter og tricks folk kan anbefale?

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Haj/Marlin-Steak fra Netto. Frost vare der koster en 10 for 250g kød.

Næringsindhold pr. 100g

Kcal:110

Prot: 26g

Kul:0-1g

Fedt:0-1g

Dvs. spises sådan en pakke, fås 66-67g protein og ikke meget andet. Btw, smager udemærket stegt med lidt salt og peber + citron. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tak, den skal prøves af. Det lyder ellers så fornemt; haj og marlin, så sjovt det er så billigt.

Et andet godt protein-trick er oste-tricket. Jeg er gået amok med mild Danbo ost i fakta. Der er 15 gram fedt per 100 gram, så det er ikke noget man skal indtage dagen igennem, selvom de fleste oste dog indeholder større mængder fedt. Der er til gengæld hele 29 gram protein per 100 gram. Oste der næsten er fedtfrie er måske det bedste for en, istedet for alle de mættede fedtsyrer, men hold op hvor smager de normalt kedeligt. Måske er der nogle der har fundet en velsmagende fedtfattig ost? :raisebrow:

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tun er også en klassiker som jeg personligt ikke kan blive træt af. Syntes virkelig det smager godt og sådan en bette dåse kan man jo have med sig overalt sammen med en gaffel.

Ellers er skivepålæg på tilbud heller ikke så ringe. Det smager sku udemærket selv, men det kan da også fikses sammen med noget brød.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share