videoklip af frivend/råtræk


Tobias
 Share

Recommended Posts

hej

har ledt på nettet efter nogle gode videoklip af frivend/råtræk. synes de der er på erx.net er for dårlig kvalitet, da de skal bruges til et foredrag...

det ville være lækkert hvis nogen lå inde med et power clean/snatch hvor man ikke gåt helt i bund når man tager imod stangen.

en billed serie kan til nød bruges, men helst video...

tak for din tid.

Tobias

Link to comment
Share on other sites

hej

har ledt på nettet efter nogle gode videoklip af frivend/råtræk. synes de der er på erx.net er for dårlig kvalitet, da de skal bruges til et foredrag...

det ville være lækkert hvis nogen lå inde med et power clean/snatch hvor man ikke gåt helt i bund når man tager imod stangen.

en billed serie kan til nød bruges, men helst video...

tak for din tid.

Tobias

skulle lige til at sige at dem på exrx netop ikke er frivend og rå-træk men alm. vend og træk...

hvilket slags foredrag skal det bruges til? jeg har måske nogle videoklip af mig selv :innocent:

Link to comment
Share on other sites

hej devito.

jeg vil da gerne se klippene og vurdere om de kan bruges...

jeg skal forestå et foredrag om styrke/kondition/hurtighed til beachvolley for en gruppe elitetrænere og syntes det kunne være fedt at have sådan en lille fiks powerpoint hvor man kunne se de nævnte øvelser....

Tobias

Link to comment
Share on other sites

hej devito.

jeg vil da gerne se klippene og vurdere om de kan bruges...

jeg skal forestå et foredrag om styrke/kondition/hurtighed til beachvolley for en gruppe elitetrænere og syntes det kunne være fedt at have sådan en lille fiks powerpoint hvor man kunne se de nævnte øvelser....

Tobias

smid din email over pm så sender jeg dig et klip fra et rå-træk

Link to comment
Share on other sites

Hej drenge!!

Helt sikkert nogle imponerende videoer, men har I ikke noget, hvor det er noget lidt mere dødelige, der udfører øvelserne!! Hvis jeg skal opnå den teknik, de gutter render rundt med, skal jeg jo ikke lave andet indtil, jeg kan gå på pension.... :blush:

Hygge, Jac

Link to comment
Share on other sites

hej

har ledt på nettet efter nogle gode videoklip af frivend/råtræk. synes de der er på erx.net er for dårlig kvalitet, da de skal bruges til et foredrag...

det ville være lækkert hvis nogen lå inde med et power clean/snatch hvor man ikke gåt helt i bund når man tager imod stangen.

en billed serie kan til nød bruges, men helst video...

tak for din tid.

Tobias

ellers se på irongame.com der er masser

Link to comment
Share on other sites

Ikke for noget, men jeg vil da tro, at VL-øvelser er så teknisk svære, at der vil gå for meget tabt fra nogle videosekvenser under dit foredrag og så til den instruktion, som trænerne derefter skal give videre til spillerne.

Hej blanco.

Det er ikke for at vise dem øvelserne, som trænerne senere så skulle instruere i. det er for at give et indblik i hvad der kan være relevant at træne, det er meningen der under alle omstændigheder skal en kvalificeret fysisk træner til at vejlede i vl-øvelserne og ikke den enkelte volleyt træner. foredraget skal tage en times tid, så det er ment som introduktion til træning for sporten og ikke en tilbundsgående gennemgang af træningsteori og relevante øvelser.

håber det giver mening.

hilsen

Tobias

Link to comment
Share on other sites

Hej blanco.

Det er ikke for at vise dem øvelserne, som trænerne senere så skulle instruere i. det er for at give et indblik i hvad der kan være relevant at træne, det er meningen der under alle omstændigheder skal en kvalificeret fysisk træner til at vejlede i vl-øvelserne og ikke den enkelte volleyt træner. foredraget skal tage en times tid, så det er ment som introduktion til træning for sporten og ikke en tilbundsgående gennemgang af træningsteori og relevante øvelser.

håber det giver mening.

hilsen

Tobias

min personlige mening, hvis du ikke er i VL konkurrence, og hvis du ikke vil støde vægten efter et frivend så lad være med at lave et frivend...

lav highpulls og pulls med hendholdhvis smalt (frivend) og bredt (træk)greb. Det er en unødvendig risiko hvis det ikke har et egentlig formål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at lære frivend for tiden af en gammel vægtløfter i AK Thor, og jeg synes den ganske svær at lave ordentligt (men jeg skal nok lære det).

Men jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skal lære den. Så længe man nøjes med selve vendet og ikke laver træk eller stød, tror jeg ikke den er særlig farlig, og så er det en mere eksplosiv øvelse end frivend, hvilket til feks volleyball må være en fordel.

Link to comment
Share on other sites

plus at du i frivend og råtræk har et "mål" for øvelsen. Altså en bestemt højde at trække til, som du ved at den skal op for at øvelsen bliver godkendt. Dette sikrer at man er nødt til at trække til plus at man ikke læsser for mange kg på til at den bliver for langsom... Har en mistanke om at mange der bare kører hiv, ikke har fornemmelse helt for hvornår den bliver for tung (for mange kg på stangen), plus at det er lettere ikke at trække ordentlig igennem på hver rep..

Så jeg vil anbefale at lære frivendet og råtræk fremfor bare hiv.. Især hvis der er mulighed for undervisning. Så burde det ikke være helt umuligt.. Men jeg vlle også fokusere rigtigt meget på benbøjninger - både tunge og eksplosive. Jeg tror de gør mere for springkraft end frivend og ¨råtræk alene. Selvom en kombo selvfølgelig vil være bedre..

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

det slog mig lige at jeg har et par klip liggende af min gamle vægtløftningsmakker, der kører råtræk og frivend. han har nok det nærmeste man kommer perfekt teknik. Virkelig flotte løft, hvor man kan se acceleraton over knæene osv.. Jeg kan prøve at høre ham om jeg må sende dem videre, hvis det er?? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

rart med de gode meninger, det var selvfølgelig ikke meningen at frivend/råtræk skal stå alene i træningen. kombinationer af de to øvelser + squat + lunge + step ups og springtræning/"plyometri" i sand er også elemter der ville indgå.

meningen med foredraget er at give en appetitvækker til pågældende trænere, så de er bevidst om hvilken arbejdsindsats der kræver af atleterne for at kunne begå sig på højt nationalt og især internationalt plan.

håbet er selvfølgelig at de vil bruge mine kompetencer i det fremtidige arbejde :4thumbup:

Tobias

Link to comment
Share on other sites

og ellers har jeg en masse klip af professionelle vægtløftere der træner.. men det er nok bare lettere for folk at forholde sig til "almindelige" folk der udfører løftet. Er min erfaring i hvert fald.. Men hvis du er på msn, kan du smide mig på og så kan du få en forsmag og se om det er noget af det du kan bruge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share