Hvordan med vand


Nexus
 Share

Recommended Posts

Hva'så gutter........og gutinder (vi må jo ikke glemme de 4-5 stk. der nu er)

får i jeres 2-3 liter om dagen her sommervarmen???

koger i jeres vand inden i drikker det???

Jeg mener, de bruger jo giftstoffer til at rense for giftstoffer <_<

MTBE er et stof de bruger til at rense vand med, det er giftigt, og i det danske drikkevand er værdigerne ifølge "rapporten (dr tv)", højere end det er tilladt af EU

:angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker vel en 2-3 l/dag afhængigt af hvad jeg laver. Men jeg er den typer der altid render rundt med en ½-liters flaske med vand i. Når den er tom fylder jeg den igen og så fremdeles. jeg har ikke nøjagtigt styr på det, men ½ l til hver af de store måltider + det løse indimellem.... tjaeh, jeg tror jeg får det jeg skal have. Hvis vi snakker mælk er det en helt anden sag, hvilket, så vidt jeg ved, er skandaløst når man er kvinde.

Ups... glemte helt at skrive: nej jeg koger det ikke, jeg vidste ikke det med grænseværdierne. men principielt ville jeg også mene at det var rent energispild: først varme det op i elkedlen for derefter at køle det ned i køleskabet. Så hellere købe det på flaske hvis det skulle komme dertil, det er snart lige så billigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker gerne ½ liter til hvert af mine ca. 6 måltider og gerne mere, så jo, jeg får det H2O der behøves.... nogen gange føler jeg mig godt nok som en vandmand, men hva', det er jo sundt. :rolleyes:

Og det er første gang jeg hører om MTBE, det lyder fy, men så længe der ikke er nogen der er døde er det, så drikker jeg gladeligt koldt postevand! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker nok mellem 3-4 L om dagen, måske mere hvis det er varmt i vejret, som her de sidste par dage har jeg nok indtaget en 5 L dagligt. :o

Jeg har altid drukket meget vand, og sørger altid for at drikke rigeligt!!! :)

Link to comment
Share on other sites

MTBE bruges så vidt jeg ved til at øge oktantallet i benzin. Man indførte det, da man begyndte på blyfri benzin, hvilket medførte en stor stigning i forbruget af MTBE.

Desværre har det medført grundvandsforureninger fra tankstationer og andre spildsituationer.

Om man kan fjerne forureningen ved at opvarme vandet, ved jeg ikke.

Jeg har ikke set den omtalte udsendelse, men rapporten har det jo med at blæse en sag lidt større end den egentligt er, så jeg gad nok vide, hvor mange grundvandsboringer, der reelt er forurenet med MTBE.

Interesserede kan se udsendelsen online her

under "MTBE - 8. august 2000".

(jeg kan desværre ikke selv bruge realplayer gennem min netforbindelse :( )

Link to comment
Share on other sites

Jaja whatever...........if water is what he needs, then water is what he gets :devil:

- man går i fare hvor man går

- det har man gjort i mange år

- og når jeg i avisen ser

- at man kan dø af mer' og mer'

- nitrit det farver pølsen rød

- de sir' det er den visse død

- og min bøf er fyldt med DDT

- men det kan jeg sgu ikke se

- af smøger får jeg lunge kræft

- og åreknuder hold da kæft

- spinaten gir' mig mavesår

- og det blir' værre år for år

- når luften blir' så tyk af svovl

- at den skal ædes med en skovl

- så synger jeg min muntre sang

- for vi skal jo alle dø engang

*trækker på skuldrene, og fortsætter sin vandring ud i livets forurenede trommerum*..............

Link to comment
Share on other sites

AF>> jaja, det er viden på "jeg har hørt"-basis så rolig nu. Du ved det jo nok bedre selv når det kommer til stykket: ... men noget med at kvinder er særligt udsatte for kalkmangel/knogleskørhed når man bliver gammel. Derfor skulle det være hul i hovedet ikke at ssørge for at få sin daglige ½ liter mælk.... men jeg tror du kan være ganske rolig, mon ikke kakaomælk tæller med :D

Link to comment
Share on other sites

Nåeh, så har jeg misforstået.

Nede i mit center var der en stand med to mennesker, som solgte kosttilskuds/erstatningsprodukter. Jeg fik lov at få en proteinshake, som var lavet på vand og ikke mælk. Jeg sagde så, at jeg drak 1 L cacaomælk i forbindelse med træningen, hvorefter manden sq sagde, at man skulle holde sig fra mælk, bla. fordi syren i mælk skulle nedbryde knoglemassen!? Han kunne fremvise en undersøgelse som beviste dette. Jeg så den ikke.

Det kunne være du havde hørt noget i samme stil... :deal:

Link to comment
Share on other sites

Mht. til diskusionen omkring MTBE, så har jeg sakset følgende fra miljøstyrrelsens hjemmeside (http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/vand/02030100.htm)

MTBE kan ved udslip fra underjordiske benzintanke forurene grund- og drikkevand. MTBE er først og fremmest et problem, fordi det ødelægger vandets smag og lugt. Først i meget store koncentrationer vil det også give sundhedsmæssige problemer. Stoffet er netop kommet på Miljøstyrelsens liste over uønskede stoffer.
Link to comment
Share on other sites

6-8l/døgn og vågner tørstig om natten?

laver du så tilsvarende meget, så du sveder det hele ud i løbet af dagen?

ellers kunne man forlades til at tænke i baner a la sukkersyge, diabetes insipidus eller en nyresygdom - måske ikke en dårlig ide at konsultere din egen læge :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt klare tp, jeg når kun 4 l om dagen. Det er vigtigt at gøre vanddrikkeriet til en vane, for så er det ikke nødvendigt at tanke over at man skal drikke, man gør helt af sig selv. Jeg har altid en vandkande med vand stående, hvor jeg arbejder, læser, ser fjernsyn e.l.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Armoured Female og Litopsi, jeg mener at der er noget rigtigt i at mælk nedbryder et eller andet..men det er vidst godt at den gør det eller noget. Tror det er et spørgsmål om hvordan det bliver fremlagt om det er dårligt eller godt. Så noget om det i lægens bord men kan ikke huske det særlig godt =))

Samme som at sige at alt der er fedt i feder...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige lidt info om mælk.....jeg så lige i snakkede lidt om det.

Milk Does Not Protect Women From Osteoporosis

Milk consumption does not protect against fractures, according to new data from the Harvard Nurses Study. The study recruited a group of 77,761 women who were between 34 and 59 years of age when the study began in 1980, and followed them for the next 12 years. 28

Those who drank three or more glasses of milk per day that is promoted by the Dairy industry had no reduction at all in the risk of hip or arm fractures compared to those women who did not consume any dairy products. Even after adjustments were made for weight, menopausal status, smoking and alcohol consumption and exercise levels.

In fact, but not surprisingly, the fracture rates were higher for those who consumed three plus servings (8 ounces per serving), compared to those who did not drink milk. 28

The findings resonate with international comparisons that show that fracture rates in Scandinavia, England, Canada, Denmark and other area where dairy consumption takes place is significantly higher than those countries were dairy consumption does not take place (Pacific Rim Nations, Africia, China).

The differences are the result of two other factors.

First, in international studies, genetics play a role, with white women at higher risk than other groups.

Second, other animal protein greatly increase calcium loss via the kidney.

Bemærk konklusionen. ANIMALSK PROTEIN er grunden til at tabet af kalk. MEN, det skal man kun bekymre sig om hvis man indtager meget mere protein end man har brug for. De fleste herinde har brug for det protein de indtager, men det her kan faktisk godt være et argument for at afstemme sit proteinindtag efter behov. Mange indtager meget mere protein end de i virkeligheden har brug for, og en mulig bivirkning kunne være øget risiko for osteoporose.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share