Effektiv udvidelse af kapliær nettet i hjertet, og kredsløbet generelt


heliotropen
 Share

Recommended Posts

Godt nok. Skulle bare se om vi i det mindste var enige på det fundamentale. At alt ikke er sort og hvidt er jeg så tilgengæld også enig i
Det med det sorte og hvide var netop i grove træk min pointe!

Det tror jeg bestemt vi er; og det har nu osse altid været mit indtryk, at vi som reglt er; ihvertfald i en eller anden grad generelt! Velogmærke når altså ikke jeg bliver for besværlig :santa2:

Du var trods alt en af dem der for en del år tilbage, (sammen med bla. JS) var med til at ændre min tilgang og mit udgangs punkt 100%; og inspirerede mig til, ikke bare at læse og forstå ordentligt seriøs litteratur i døgndrift, men osse få det twist der netop gør at det hele giver en eller anden mening og større sammenhæng (det twist der kan være små svært at beskrive, men gør hele forskellen!); Nå men nu skal jeg jo ikke blive helt nostaltisk og sentimental; og vi er vidst osse allerede ved at være rigeligt off topic :nissetunge:

Iøvrigt, hvis vi skal gå fuldstændig off-topic amok, så er "stress" et af de mest misbrugte ord overhovedet. Mange anvender ordet synonymt med det at have travlt, og det har jo intet med det at gøre over hovedet i ordets oprindelige forstand.

Rigtig godt indlæg Meistro; og iøvrigt en rigtig god pointe; jeg kan selvfølgelig kun erklære mig enig.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

i princippet, ja... Men vi kender ikke svaret, for det er ikke blevet udnersøgt isoleret hvor meget hjertemorfologien bidrager til ens ydeevne under udholdenhedsarbejde hhv. belastningstræning.

Problematikken er at det er meget, meget svært for hjertet at både kunne udvikle stort tryk og stort slagvolumen fordi stort slagvolumen giver hjertet en større diameter, som sænker den kraft det kan lave og et hjerte med tykke vægge, som kan producere stor kraft, dårligt kan have stort slagvolumen.

Jeg vil meget gerne vide:

Vil en stor slagvolume( læses: ringere grad af hypertension under belastningstræning)

have nogen negativ indflydelse på den hypertrofi der kan opnås i skeletmuskulaturen gennem tung belastningstræning.

Mvh "bodybuilder med hang til kresløbstræning"

Link to comment
Share on other sites

Principielt kan det påvirke det, men i praksis tror jeg næppe det er en målbar forskel. Jeg tror til gengæld der sandsynligvis er en målbar effekt på kraftproduktionen i vægtbærende øvelser i meget vægttrænede. Jeg mener bare det er en mulighed man skal holde åben.

Link to comment
Share on other sites

Vil en stor slagvolume( læses: ringere grad af hypertension under belastningstræning)

Stort slagvolumen hører ikke sammen med mindre systemisk blodtryk ... hypertension kan ikke bruges her da det er en patologisk lidelse, ikke noget normalt.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Principielt kan det påvirke det, men i praksis tror jeg næppe det er en målbar forskel. Jeg tror til gengæld der sandsynligvis er en målbar effekt på kraftproduktionen i vægtbærende øvelser i meget vægttrænede. Jeg mener bare det er en mulighed man skal holde åben.

Det vil sige:

1. en langdistangse løber vil ringere til at løbe hvis han samtidig dyrker hypertrofitræning,

men en bodybuilder bliver ikke en ringere(mindre) bodybuilder af at løbetræne(Kcal balangse er

her forudsat)

2. det er ikke kun pga den tungere skeletmuskulatur at langdistanceløberen bliver en ringere løber,

men også i høj grad pga de ændringer i hjertemusklen som vægttræningen foresager.

Har jeg forstået det rigtigt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share