er det her rigtigt forstået?


kuglen
 Share

Recommended Posts

gør jeg det rigtigt????

for at få maximal muskel vækst kører jeg:

et 2 split 4 gange ew. 2dage on 1 off

stiger i vægt med ca 5 kg i de store øvelser og 2½ i hjælpeøvelserne ew og sæter antallet af reps ned ew fra 3x12 til 3x10 osv...

kost er der styr på.

er det rigtigt som jeg gør eller har jeg misforstået alt det jeg har læst?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du har misforstået noget, nærmere har du en manglende forståelse. Der er ikke dogmatiske regler for, hvad der er optimalt, korrekt eller hvad der giver maksimale resultater.

Der er dog konsensus om visse hovedpunkter og tommelfingerregler som bør være opfyldt for, at man får sig nogenlunde resultater.

Du beskriver din træning temmeligt overfladisk og forventer svar på noget som ingen egentlig kan svare på pga. manglende informationer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du har misforstået noget, nærmere har du en manglende forståelse. Der er ikke dogmatiske regler for, hvad der er optimalt, korrekt eller hvad der giver maksimale resultater.

Der er dog konsensus om visse hovedpunkter og tommelfingerregler som bør være opfyldt for, at man får sig nogenlunde resultater.

Du beskriver din træning temmeligt overfladisk og forventer svar på noget som ingen egentlig kan svare på pga. manglende informationer.

Det er meget individuelt hvad træning man fra person til person reagerer på. Men som du beskriver det er det rigtigt at progression, kost og et godt program hvert fald er en god start, til at opnå hypertrofi - men som sagt - der er mange ting der spiller ind, og er forskelligt fra person til person.

Link to comment
Share on other sites

Der er mange måder at køre det på. Selv kører jeg et 2-split der ser sådan ud, hvis du mangler lidt inspiration:

Mandag - Bryst, Skuldre & Triceps

Bænkpress 5 X 5

Incline Bænk 3 X 8-12

Evt. Flyers hvis man lyster 3 X 8-12

Militær press 5 X 5

ELLER

Dumbbell shoulder press 3 X 8-12 (evt skift mellem dem fra gang til gang)

Lateral Raise 3 X 8-12

Dips 3 X 12

Fransk Press 3 X 8-12

ELLER

CG bench 3 X 8-12

Tirsdag - Ben, Ryg & Biceps

Dødløft 5 X 5

Bent Over Row 5 X 5 eller 3 X 8

Chins 3 X ?

Squat 5 X 5

Standing Calfraises 3 X 8-12

evt. leg curl hvis man lyster 3 X 8-12

BB curl eller DB curl 3 X 8-12

+ en anden biceps øvelse.

Plejer at skifte mellem squat og dødløft fra gang til gang - når ikk jeg kører squat smækker jeg noget legpress ind.

Onsdag OFF dag

Torsdag - Det samme som mandag

Fredag - Det samme som tirsdag

Tjaae, er jo en mulighed..

:bigsmile:

husk noget progression.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share