HVEM TAGER HVAD????


flush
 Share

Recommended Posts

Weight gainer (protein 30 % + kulhydrater): Ok efter træning. Men i en portion er der ikke nok protein til efter træning-kravet. Øger man portionstørrelsen får man uhensigtsmæssigt meget hurtigt kulhydrat (det jeg brugte var noget sødt stads).

Protein 80%: Mere protein efter træning, men for lidt kulhydrater til at hjælpe optagelsen og skabe energioverskud i sig selv. Også Ok.

Begge dele er forsøgt efter træning, men det bedste er cacaomælk, som både indeholder rigeligt protein+kulhydrater. For at kompensere for den lidt langsommere nedbrydning og optagelse (ift. forgrenede proteinkæder i de dyre shakes), så begynder jeg at drikke den i starten af træningspasset (så jeg er færdig umiddelbart før badetid). Nu bruger jeg ikke proteintilskud.

Kreatin: God effekt, også selvom jeg aldrig har taget mere end 2 g dagligt uden loadingperioder. Har pause nu, men regner med at begynde snart. Prøver en loadingperiode på en uge med 4 x 5 g i en uge og efterfølgende 5 g dgl.

Multivitamin, når jeg for en sjælden gangs skyld husker det.

Link to comment
Share on other sites

Okay nu må jeg se om jeg kan huske det hele:

Legalt:

Mad: Synes lige det skulle stå før alle tilskudene ;)

Proteinpulver: Det vigtigte tilskud efter min mening, bruger valleprotein efter træning og "æg+mælk+valle"-protein inden sengetid

Kreatin: Også et rigigt godt tilskud. Tager det gerne i 2 måneder af gangen, starter med at frontloade med 5x5 gram om dagen de første 5 dage og så 5-10 gram om dagen resten af tiden. Kører 2 måneder on/off.

Multivitamin: Ja hvorfor ikke

Glutamin: Har ikke brugt det ret meget så jeg kan ikke sige om det er pengene værd.

Vanadyl: Verdens bedste kosttilskud (troede jeg engang :( ) Kan ikke mærke nogen virkning....Har stadig en masse liggende

Ingefær (ginger root): Skulle forbedre proteinoptagelsen og mindske luft i maven. Jeg ved ikke lige med det første, men mod det andet synes jeg faktisk det virker :bblush:

Zink: Kunne ikke mærke nogen forskel

Krom: Kunne ikke mærke nogen forskel

Illegalt

ECA: Godt til at cutte med og giver masser af energi til de hårde workouts. Vil snart prøve med syntetisk efedrin og koffeinpiller for at se om resultatet er bedre.

Clen+ketotifen: Godt til både at cutte med (hvis man kan styre sulten), og til at opbygge muskelmasse med (bruger det oftest til dette formål)

Still to come:

Mere glutamin

ALA

MSM

Glycosamine og et eller andet som også skulle hjælpe mod skader.

Biggest scam:

Vanadyl

Promax proteinpulver til ca 300 kr for 750 gram (men så fik jeg 100 gram GRATIS kreatin med :dozingoff:)

Link to comment
Share on other sites

Multivitamin (den fra Bilka)

Glucosamine/chondroitin 3000mg

MSM 2000mg

CLA 4000mg (købte et restlager fra Getbig som har stået i skabet i lang tid og nu skal det sgu ned)

Proteinshake før træning. 40g. Whey Isolate (Danlab) + ½l. multifrugtjuice

Proteinshake efter træning. 40g. Whey Isolate (Danlab) + ½l. multifrugtjuice

Proteinshake før sengetid. 40g. Whey Isolate (Danlab) + ½l. minimælk.

Kreatin & Glutamin har ingen virkning på mig.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Good ones…

MAAAAD! Det her supp har jeg faktisk kun haft gode oplevelser med, og jeg anbefale det til alle

Protein Pulver. Er godt til at fylde hullerne ud i madplanen.

Vitaminer. Sku være godt, men glemmer dem hver anden dag.

Omega-3. Ditto. :lol:

Kreatin. Hvem kan sige nej til at gaine 3-5 kg på en måned! :D

Glutamin. Er efter min erfaring bedst i en cuttingphase. Det hjælper til at holde på musklerne lidt a la det kreatin gør i samme situation, men uden at man ser "puffy" ud.

GABA. Zzzzov godt… Mmmm… Nej J-Lo… Ikke 5. gang…

ZMA. Endnu mere lækker søvn! På den mest "naturlige" måde.

HumanoVar. God søvn PLUS at det var blandt en af de ting jeg indtog i min vildeste gainer måned nogensinde. 6kg+… Desværre lå jeg syg i en måened bagefter, så jeg kan ikke vurdere hvor godt det var.

ECA. Godt til at cutte eller hvis man vil bryde et plateau.

Bad ones…

Vanadyl. Tynd mave var det eneste jeg fik ud af det…

Andro. Jeg havde trænet i MEGET kort tid, spiste ikke engang ordentligt, var 18. Fik at vide at det var lissom kreatin… Men det var det ikke… Gainede NADA! Helidigvis har jeg lært at tænke og ikke mindst RESEARCHE siden!

Yet to come…

ALA. Det ska nok blive sjovt.

Glucosamine. Når det begynder at knage…

CLEN. Bare for sjov! ;)

Link to comment
Share on other sites

magnesium piller.. virker kanoon! man kan spise mere, hvis man spiser en pille aftenen før.

multivitaminer....... tjah, vitaminer kan man ikk få nok af...

promax protein..... smager kanoon!.. bare lidt dyrt! :thumb_down:

crea pure creatin.. skal igang med dette creatin produkt.. det skulle osse være godt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg fylder mig med alle mulige tilskud!

Tun, Kylling, Kalkun, Makrel, Skummetmælk, Fromage Frais pure, Hytteost osv!!! Udover dette ryger der lidt Twinlab Megasix ned, samt noget Udo´s choice!

Tidligere "legetøj"

Whey ( i flere varianter, smag osv. )

Kreatin ( Det kommer nok igen på et tidspunkt..... )

Og mit yndlingslegetøj:

Eca..... Har haft rigtig gode resultater med at benytte DX ved cutteperioder, så når den tid kommer igen, må de små røde ned i systemet igen!

Zorba!

Link to comment
Share on other sites

Udover BUNKER af mad bruger jeg/har jeg brugt/skal bruge:

Multivitamin piller hver dag

Prolabs pure whey 1 spiseskefuld i havregrynene om morgenen, samt efter træning

Viking kreatin ikke pt. men når jeg bulker gør jeg

Clen lige så snart jeg får det!

Og lidt tættere på de 500... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger ikke så mange forskellige typer kosttilskud for tiden (spiser iøvrigt heller ikke så meget). Jeg tager primært:

- protein pulver

- fedtsyrer kapsler

- multivitaminer/mineraler

- ekstra C og E-vitamin

Har tidligere brugt meget kreatin og weightgainer. Udover det har jeg prøvet alverdens underlige kosttilskud i mine BB dage. Alt lige fra Dibencozid til Vanadyl Sulfate til HMB til glutamin osv. Ingen af dem havde nogen mærkbar effekt, så det blev ved en enkelt gang. Der er jo ingen grund til at smide penge ud af vinduet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

uha jeg har ikke så meget tid så jeg prøver at gøre det kort...

1. valle protein i små mængder flere gange iløbet af dagen for at undgå muskelnedbrydning.

2. Wightgainer lig efter træning 100 g.

3. kreatin i perioder også pause.. nu har jeg udskiftet kreatin med SWOLE fra syntrax virker kanon godt...

dette er grundlæggende

herudover er der

1 ECA rigtig rigtig gode til cutting og fedtforbræning...

3 zma testosteronbooster kanon produkt

3 ALA, CLA og calcium pyruvate igen gode til cutting / fedtreducering

4 Hmb virker godt men det er for dyrt...kender i steder hvor det fås billigt???

det er de gode produkter som har virket på mig .....

jeg har prøvet mange flere..men har ik tid p.t

Link to comment
Share on other sites

Pt spiser jeg intet tilskud, men er lige på vej ud og købe noget proteinpulver.

En ting kan man sige om US, men de har nogle velassorteret kosttilskudsbutikker :D Det er lidt ligesom en "kid in a candystore" agtig ting.

Jeg har spist creatin, men det har ikke den helt vilde effekt på mig - desværre.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest god mad.

og c + multivitamin.

Synes at proteinpulver har virket godt, og skal nok til at atge det igen.

Har prøvet kreatin i få gram før træning, men mærkede ingen virkning, så det vil jeg ikke prøve igen.

Heller ikke selv om det måske kan virke alligevel, hvis jeg tager mere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share