Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Så blev det 2011 og første træning er banket af. Jeg kan se at Incognito har én salgs 'counter' i sin log, så han kan tælle antallet af træninger. Det er meget smart. Men den slags glemmer jeg efter 2 uger. Morten Z - vi skal bruge en smart dims der gør det automatisk!

Nå, men jeg er begyndt at fifle lidt med et nyt program, kondisvinmandstræning og noget kalorieunderskud (håber jeg da).

Programmet er "Greyskull Linear Periodization" - man træner full body 3xugen (2x squat, 1xdødløft) og skifter mellem stem og bænk.

Man kører 1x5 og 1x5+ ved arbejdsvægten. Får man de 5 reps, stiger man til næste gang. Hvis ikke deloader man med 10% og starter forfra. Minder meget om et gadekryds mellem Starrs heavy/light/medium og Wendlers 5/3/1. Derudover er der naturligvis nogle støtteøvelser. Der er ikke så meget volumen og det er selv-regulerende (.. ish).

Greyskull går meget op i BW chins 6xugen (derhjemme) + chins med vægt/pull downs 1xugen. Arm og nakke-træning er også vigtigt. Fordi det er vigtigt med stærke arme så man kan rive folk rundt og med en stærk nakke er man sværere at knock-oute.

Grunden til det ikke bliver til mere Sheiko er pga. at kondisvinmandstræning og kalorieunderskud - hvilket begge dele er "High-Gay" og naturligvis inkompatibelt med Sheiko som er "High-Awesome".

Kondisvinsmandstræningen kommer 'nok' til at være en kombination at træning specifikt mod rugby-energisystemer, hvilket heldigvis er effektivt til fedttab, så vidt jeg har læst mig til. Jeg skriver 'nok' da jeg ikke rigtigt har erfaring med programmering af den slags ting, så jeg må lige prøve mig frem.

Idéen om at løbe op af kollegiets trapper virker god. Der er 7 etager. Foot speed / accelerations teknik. Ét eller andet med at slæbe en sandsæk rundt virker heller ikke dumt. Kan også være C2'eren skal pudset af igen. Under dagens træning fandt jeg frem til at min KB-snatch/burpee form er elendig.

****************************

Ét af mine nytårsforsætter er at lave 2 sæt curls efter hver træning. Jeg har sagt til mig selv en million gange: "Hvis du bare gad at træne arme engang imellem fik du meget mere fisse". Er også blevet ret glad for dips. I til videre går det godt.

Link to comment
Share on other sites

03JAN2011 @ Thor

Da jeg kom gik de andre, men så kom Jonas og bænkede tungt. Bagefter tog han "lidt let" i stem - hvilket vil sige han reppede med mit max. Flabet.

Opvarmning

Sjip. Kørte dejligt.

Leg med kettlebells - jonglering er sjovt. Tabte den kun 1 gang.

Windmills

Udstrækning

Lidt push press

Lidt front squat

A1 Stem

5x20kg

5x30kg

5x40kg

5x45kg - bælte

9x45kg

Nå, nu må jeg stige til næste gang. De mindste skiver vi har er på 250g. Det er en ret bøsset stining - men sikkert det klogeste. Så må jeg bare træne mens der ikke er andre....

A2 Råtræk

Nogle set med 40kg

Nogle set med 50kg

Spillede med helvedes til. Gad ikke bruge tid på at rette det til.

B1 Squat

5x60kg

5x80kg

5x100kg

5x110kg

5x110kg

Bummelum. Enten var der ikke sovs i benene, eller også var vægten lige tung nok (ej virkeligt?!). Stiger til næste gang.

B2 Neck harness

25x7,5kg

25x7,5kg

30x7,5kg

30x7,5kg

=110 reps.

Tror jeg venter med at stige, til jeg har flere reps.

C1 Dips

5xBW

5xBW

5xBW

5xBW

4xBW

Alle med hjalp af elastik. Kortere pauser end normalt, hvilket sikkert forklarer 4'eren.

C2 Pull Downs - V-handle

5x16 blokke

5x18 blokke

3x stakken

Ved ikke hvor mange blokke der er i alt :) Når jeg kan tage 10 med stakken, finder jeg et nyt greb. V-håndtaget fylder desværre så meget, at jeg ikke kører fuld ROM.

D EZ-Curls

5x41kg

10x41kg

Armene bulnede!

Kondisvinmandstræning

DBM / MaxP - tribute.

Planen var at køre 21/15/9 af 24kg KB-snatch (højre/venstre) og burpees. Fik kørt 21-rep delen og stoppede. Det tog 9 minutter. Mener at have gennemført den sidste på omkring 11 minutter. Bagefter sad jeg og stirrede ud i luften og havde det elendigt.

Tributen skyldes DBMs inspirende måde at afslutte sine træninger og MaxP for at have introduceret finisheren.

Fuck der er langt hjem med det her kondisvinmandstræning.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men jeg er begyndt at fifle lidt med et nyt program, kondisvinmandstræning og noget kalorieunderskud (håber jeg da).

:laugh:

Grunden til det ikke bliver til mere Sheiko er pga. at kondisvinmandstræning og kalorieunderskud - hvilket begge dele er "High-Gay" og naturligvis inkompatibelt med Sheiko som er "High-Awesome".

Hvor mange kg. er det målet at smide?

Ét af mine nytårsforsætter er at lave 2 sæt curls efter hver træning. Jeg har sagt til mig selv en million gange: "Hvis du bare gad at træne arme engang imellem fik du meget mere fisse". Er også blevet ret glad for dips. I til videre går det godt.

Vægttab OG større gunZ - bum!

Link to comment
Share on other sites

pre-collapse.jpg

KONDISVINMANDSTRÆNING Tirsdag 04JAN2011 @ Tietgen

Som straf for at være en pussy i går og fordi det skal gøres:

Trappeløb

Jeg bor som sagt på Tietgen, der er 6 etager højt + kælder. Man starter i kælderen og løber op på sjette, tager elevatoren ned og starter forfra.

Der er gået KONDISVIN i udstyret, hvorfor jeg både havde pulsur og FiveFingers på. Mere om det senere.

5 ture = 11m 46s.

Jeg havde planlagt at starte hver runde, når pulsen nåede ned til 150BPM. Her kom min absolutte mangel på kondisvinsmandstræningsviden frem i dagens lys. At starte på 150bpm svarer nogenlunde til 5 reps med 3RM. Satte det ned til 125bpm.

Tempoet gik betydeligt ned omkring 2. sal. Det føltes som om jeg var "løbet tør". Jeg overvejede om det var glycogen, men det er nok nærmere bare ilt der mangler.

Undervejs fik jeg lidt ondt i højre fod (den side hvor jeg smadrede anklen som 10-årig). Smerten (som ikke er "skarp") sidder inde i selve foden. Jeg har tiltro til at det er positivt og et trin en 'genopbygningen' af min fod. Sjip er åbenbart ikke lige så belastende for foden som løb.

:laugh:

Hvor mange kg. er det målet at smide?

Vægttab OG større gunZ - bum!

BUM!

Det ved jeg ikke, nu står den i hvert fald på grønsager, kondisvinmandstræning og GUNZ i 2-3 måneder, inden den står på rugby på fuld skrald igen igen. Så ser vi hvad vægten siger på det tidspunkt. Jeg ville ha' det rigtigt godt med at komme under 105kg igen (vægtklasse i VL). Vægten sagde 117kg i går morges.

Link to comment
Share on other sites

Fedt at se at du er hoppet på Greyskull LP!

Starter selv på den idag i Teh Gymz da jeg er flyttet til Østerbro...

Start en log.

Nu må vi om jeg får noget ud af det. Jeg fik ret meget ud af Starrs heavy/light/medium. Synes ikke rigtigt 5/3/1 gav det helt store.

Link to comment
Share on other sites

DOMS-rapport:

Har ondt i højre fod. Kan ikke beslutte om det er 'skade-smerte' eller en naturlig smerte pga. en ny belastning.

Lidt ømhed i begge lægge. Så vidt jeg kan vurdere er det lige hvor achillessenen hæfter.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 05JAN2011 @ Thor

Nå, en lidt energiforladt træning. Kan ikke finde ud af om det skyldes: 1) At jeg er en pussy, 2) energiunderskud eller 3) det der kondisvinmandstræning. Måske en kombination af det hele.

A1 Bænkpres vs. doubled mini band

5x20kg

5x30kg

5x35kg

5x40kg

5x45kg

5x45kg

6x45kg

Ok, lige rigeligt meget spænding fra elastikken. Er nødt til at sætte dem på dobbelt pga. længden. Tror jeg skifter til de små vi har liggende i klubben, indtil jeg får købt egne.

A2 Frivend

3x40kg

3x50kg

3x60kg

2x70kg

2 singles på 80kg

2 singles på 80kg

2 singles på 80kg

B1 Dødløft

3x110kg

3x130kg

5x130kg

Føøøj ha' de var tunge.

B2 Neck harness

25x8kg

20x8kg

25x8kg

25x8kg

25x8kg

=120 reps

Facepull, medium band

15

25

25

25

DB Row

5/5x40kg

5/5x40kg

5/5x40kg

5/5x40kg

5/5x40kg

EZ reverse curl

5x30kg - smalt greb

10x25kg - bredt greb

De 30kg var alt for tunge og det smalle greb er nederen. Efter kyndig vejledning fra BB Jeffi Heffi, tog jeg en bredere fatning og det var godt.

Kondisvinmandstræning

1-DB Farmers Walk

3 runder á 2 'ture' x 40kg

Ja ok - ikke lige den vildeste form for conditioning.

**************************

Jeg kan se at MC har skiftet navn på sin log, hvorfor mit log-navn ikke længere er relevant. Forslag modtages med kyshånd.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Forsøgsrapport

Idéen om squats med begrænset hjælp fra elastiske energi (Stretch Shortening Cycle) har længe rodet rundt i hovedet på mig. Jeg er ret sikker på at det er en god øvelse til 'engagements' i klyngen - tør jeg sige specifik/funktionel?

Jeg har lidt svært ved at finde et godt billede, men som man kan se her (blå jersey, forrest til venstre i klyngen, rødt tape på knæet):

Bulls-v-Stormers-scrum_2459665.jpg

er hoften ikke bøjet så meget som i squat (han er i hvert fald en hel del over parallel). Når dommeren siger 'engage!' banker de to klynger sammen, og det er den bevægelse jeg prøvede at efterligne i squatracket.

Jeg har på fornemmelsen at elastikker giver god mening i sådan en øvelse, hvorfor stangen fik 2 20" minibands.

Efter lidt trial/error fandt jeg frem til at højden passer nogenlunde med tværstængerne i 15. hul.

Under udførsel skubbede jeg hoften langt tilbage, holdte skinnebenene vinkelret mod jorden og med et "forward lean".

Imellem set lavede jeg - så vidt det nu var muligt - 'engagements' ind væggen, og øvelsen lod til at øge eksplosiviteten.

Det føltes desuden godt i numsen :wub: Jeg tror min lænd vil have godt af det.

Så dem vil jeg fedte noget mere rundt med på fredag. Jeg har efterhånden grovbollet Greyskulls LP så meget, at der ikke er meget tilbage :laugh:

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Noget med kondisvinmandstrænings.

Det var også lige det første der poppede op her..

Av, det tog ikke lang tid...

Husk nu at lave dine almindelige squats også.

Ja, den slags er jeg god til. Regner med at køre alm. squat om mandagen og gøgler-squat om fredagen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 07JAN2011 @ The Gym

På besøg i The Gym. DJ Jeffi-Heffi skrev at han samt en hvis Hr. Nyudklækket PhD skulle træne der kl. 17. Derude støder jeg på den Orange Brøleabe - som det faktisk var meget rart at se igen. Der var desuden et par MOL-celebrities.

Jeg håbede lidt at NumseMads ville være dernede og træne hans numse med hans legendariske squat, så jeg kunne få syn for sagen.

Opvarmning

Sjip

Udstrækning

Foam Roll (Kunne man eventuelt bare rulle rundt på en stor klods Moam?)

Råtræk

6 singles på 60kg

Flotte singles endda.

GHR

0x0kg

Den kunne jeg ikke få til at virke. Naturligvis bænkens skyld.

Stem

5x20kg

5x30kg

5x40kg

5x46kg

5x46kg

9-10x46kg

Kan ikke huske hvor mange jeg fik på sidste set. Jeg fik lidt moralsk opbakning fra lokalet ("It's all you brah!) - udmærket koncept.

Squat + kæder

3x20kg

3x60kg

3x80kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

Aner ikke hvor meget kædevægt der var. Der var 2 stykker, sat sammen med en sjækel. Enten er mine ben lavet og lort, gummi og savsmuld (savlsmuld er et sjovt ord), eller også øger kæderne virkelig belastning. Jeg antager naturligvis det sidste. Jeg kan godt li' konceptet.

Reverse hypers

??? x 0kg

??? x 20kg

??? x 40kg

??? x 60kg

??? x 60kg

??? x 60kg

Den kan jeg også godt li'

Fat Gripz EZ Curls

5x11kg

5x40kg

9-10x40kg

Tror der var 40kg på. Aner det ikke. Belastningen var tilpas.

Assisterede Dips (blå elastik)

5xBW

5xBW

5xBW + 1 kæde

5xBW + 1 kæde

5xBW + 1 kæde

Dips

1xBW

Fuck yeah :wink:

Ekcentriske Chins

7 singles måske?

Link to comment
Share on other sites

Den video minder mig om, at vi i Ringsted har to gamle Eleiko 50kg skiver! OLD SCHOOL!!!

Shit, dem ville jeg træne med hver dag hvis jeg havde muligheden.

Jeg ville kikse 120kg i bænk SÅ tit!

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ondt i venstre hofte og går derfor og selv-diagnosticerer mig lidt.

'Symptomer':

  • Dårlig ekstern rotation sammenlignet med højre
  • Dårlig aktivering af venstre balle
  • Mere øm i TFL/IT-bånden i venstre side
  • Typisk mere øm (DOMS) i venstre baglår efter træning

Jeg tror jeg er nået frem til at jeg har "Anterior Femoral Glide".

http://www.marchellerdc.com/pro_resources/Articles/DC_67_Anterior_Femoral_Glide.pdf

Jeg tror tricket er at aktivere venstre glute i højere og gøre den stærkere:

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth

Og tage mig sammen til noget mere unilateralt træning for understellet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share