Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Torsdag 16DEC2010 @ Thor

Nede i Thor var der mange mennesker. Christian, Jeff og Jeffs kone var lige blevet færdige da jeg ankom. Janus og sidekick (Morten?) kom kort efter. Så kom Thor. Og gudhjælpemig om ikke også min nye Facebookfriend Jonas kom og var stærk.

Sheiko Beginner 1, uge 3, dag 3

Opvarmning

Sjip

Udstræk

Goblet squat

Kossak squat

A1 Skrå bænk

5x43kg

4x51kg

3x60kg

3x60kg

2x67,5kg

2x67,5kg

2x67,5kg

2x67,5kg

2x67,5kg

A2 Råtræk

3x40kg

3x40kg

3x50kg

3x52,5kg

3x52,5kg

2x55kg

2x57,5kg

2x60kg

2x62,5kg

B1 Skrå bænk

6x43kg

6x51kg

6x51kg

6x55kg

6x55kg

6x55kg

6x55kg

B2 Squat

5x20kg

5x20kg

5x60kg

5x72kg

5x84kg

5x84kg

4x90kg

4x90kg

4x90kg

4x90kg

4x90kg

Good Mornings

5x20kg

5x40kg

5x50kg

5x60kg

Pull Down Abs

12x8 blokke

10x10 blokke

7x10 blokke

Vægt efter træning:114,4kg

Enig.

Jeg synes hans Greyskull Linear Progression er et interessant program, samt hans Powerbuilding, som jeg tror jeg hopper på efter nytår. Kunne godt trænge til lidt masse på overkroppen...

Det her: http://strengthvillain.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=89&sid=57c679ece6c028ceac0fcceff3e522f2 ??

Det ser ret spændende ud! Har kun lige skimmet det, men det lader til at give mening.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

BANG! Må hellere lige skynde mig at få skrevet dagens træning ned inden jeg glemmer den:

1287267484429.gif

Torsdag 23DEC2010 @ Thor

Jeg havde en halv aftale med Jeff om at træne kl. 17. Jeg er på pletten kl. 17.45 og kan se han heldigvis kun er ved at varme op - jeg er ikke den eneste der bliver forsinket af sneen.

Jeg havde glemt min Sheiko-mappe og havde ingen anelse om hvad jeg burde ha' lavet ifølge planen. Jeg er ret sikker på det var 2x squat, bænk og 5x8 i dips, men jeg droppe gætværket. Jeg gad nok alligevel heller ikke køre høj volumen når det kom til stykket. Har skrantet lidt på det sidste.

Jeg mangler stadigvæk 3 pas for at færdiggøre Beginners 1. Det betyder at jeg kan nå endnu 4 uger med Sheiko, inden pre-season til rugby begynder. Jeg har en lille plan om så småt at introducere lidt løb på off-days, for at klargøre til pre-season.

Træk:

3 singles på 40kg

3 singles på 50kg

3 singles på 60kg

3 singles på 65kg

2 singles på 70kg

5 miss på 75kg

De 75kg ville bare ikke med hjem. Tilgengæld havde jeg et forsøg på 70kg der endte som et råtræk hvor der var sindsygt meget smæld på. Desværre har jeg ikke video af det, for jeg vil gerne se hvad jeg lavede, siden der var så meget fart på den.

Benbøj bagpå

3x60kg

3x80kg

3x100kg

1x120kg

1x130kg <<< PR???

0x140kg

0x135kg

De 120kg var meget nemme sammenlignet med nogle uger siden. De 130kg føltes nemme nok til at jeg ville prøve noget mere. Et 10kg hop viste sig at være for meget. Prøvede 135kg bagefter, men desværre igen for meget. Jeff vurderede at de 135kg havde været det, hvis jeg ikke var gået efter 140kg...

Stem

5x20kg

3x40kg

3x50kg

2x55kg

1x60kg <<< PR!

0x62,5kg

0x62,5kg

0x62,5kg

Bum bum. Jeg tog engang 60kg på kollegiet, men skiverne/stangen der er ukurante til den lette side.

EZ Curl

5x37kg

5x37kg

10x37kg

Hanging leg raises + back ext.

Vægt efter træning: 115,7kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter stadig ikke et kvæk af, at du skulle squatte mindre end mig. Hvad fanden foregår der?

Sakset fra mit svar til dig på facebook:

Ja, jeg er både slap og grim :/

Hvis der endeligt skal fluekneppes lidt, kan OL-squat (high-bar, ATG, alt det der) IMHO ikke sammenlignes med PL-squat (low bar, til dybde). Balrede du ikke også ryggen på dine 150kg?

Aner selvfølgelig ikke hvordan du squatter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis der endeligt skal fluekneppes lidt, kan OL-squat (high-bar, ATG, alt det der) IMHO ikke sammenlignes med PL-squat (low bar, til dybde). Balrede du ikke også ryggen på dine 150kg?

Aner selvfølgelig ikke hvordan du squatter.

Det var til under parallel, high bar. SL-stævne godkendt. Det var kun min erector, der blev brændt af, ikke noget med nogen skader.

EDIT: Jeg ved reelt ikke hvor dybt jeg kom, men det var ikke så dybt som jeg plejer (hvilket er ATG), men sikkert alligevel mere end rigeligt til at få den godkendt.

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Sakset fra mit svar til dig på facebook:

Ja, jeg er både slap og grim :/

Hvis der endeligt skal fluekneppes lidt, kan OL-squat (high-bar, ATG, alt det der) IMHO ikke sammenlignes med PL-squat (low bar, til dybde). Balrede du ikke også ryggen på dine 150kg?

Aner selvfølgelig ikke hvordan du squatter.

Fuck hvor er jeg træt af at høre på vægtløftere og deres evindelige bavl om "high bar" og "Ass to Grass".

I am always concerned when a coach asks how low can we squat, referring to Olympic squats. A very close squat stance makes no sense. Look at a pyramid; the wider the base, the greater the pyramid. I guess if my only claim to fame was bouncing my ass off my heels with 315, I would ask that question myself.
Link to comment
Share on other sites

Det korte svar er naturligvis at du er stærkere end mig.

Men i det mindste squatter jeg mere end jeg bænker :tongue:

Haha ja, jeg er sgu lidt ynkelig i mit squat/bænk/dødløft forhold. Dit korte svar er åbenbart rigtigt, men hvad tror du, du er god for hvis det er godkendt til SL-stævne?

Anyways - jeg havde bare klart det indtryk, at du var markant mere stærk end mig også i squat. Alt det træk, hiv, goodmornings som jeg slet ikke kan eller er væsentligt svagere end dig i.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med en squat-out mellem jer to? Det virker til at sådanne konkurrencer er populære for tiden. *piske en stemning op*

Bum bum. Det kunne sådan set være spændende at finde ud af hvor meget jeg kan squatte efter IPF regler.

32fe163967822bc8ae1092d247540303.JPG

Haha ja, jeg er sgu lidt ynkelig i mit squat/bænk/dødløft forhold. Dit korte svar er åbenbart rigtigt, men hvad tror du, du er god for hvis det er godkendt til SL-stævne?

Anyways - jeg havde bare klart det indtryk, at du var markant mere stærk end mig også i squat. Alt det træk, hiv, goodmornings som jeg slet ikke kan eller er væsentligt svagere end dig i.

Jeg tog 137,5kg sidste forår, og er blevet noget stærkere (og større kan jeg se) siden da. Hvis det er en udfordring kan jeg helt sikkert slå dig :devil:

Er den IPF-godkendt?

Edit: Skiftede fra :wink: til :devil:

Edit 2: Kaster røg. Så kan det være loggen er fyldt med den oppiskede stemning Salt snakker om, i morgen.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro du nailer 140, hvis du laver noget peaking efter den sheiko, men så skal du også sætte nogle uger af til det og spørgsmålet er, om det har en værdi for dig. Handler nok mest om, hvad du har lyst til...

@Spoer - lige de øvelser du nævner er ret tekniske, hvorfor der er mange eksempler på modfaset overlap mellem styrkeløftere og vægtløftere. Ikke at Thyge nødvendigvis er nogen af delene, men han har brugt tid på at lære bevægelserne.

Til eksempel kan jeg squatte, tja, skal vi sige 120 og jeg trækker 85...Det er helt hjernedødt og ikke specielt ræpresentativt. Næste år.... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog 137,5kg sidste forår, og er blevet noget stærkere (og større kan jeg se) siden da. Hvis det er en udfordring kan jeg helt sikkert slå dig :devil:

Er den IPF-godkendt?

Jeg vil helt klart kalde den godkendt. Hehe jeg er såmænd heller ikke i tvivl om du kan slå mig, hvis ikke nu, så efter ganske kort tids specifik træning mod det.

@Spoer - lige de øvelser du nævner er ret tekniske, hvorfor der er mange eksempler på modfaset overlap mellem styrkeløftere og vægtløftere. Ikke at Thyge nødvendigvis er nogen af delene, men han har brugt tid på at lære bevægelserne.

Til eksempel kan jeg squatte, tja, skal vi sige 120 og jeg trækker 85...Det er helt hjernedødt og ikke specielt ræpresentativt. Næste år.... :cool:

Men betyder det så ikke, at I relativt let vil kunne "konvertere" teknik og styrke i de andre VL-discipliner til et fornuftigt squat?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro du nailer 140, hvis du laver noget peaking efter den sheiko, men så skal du også sætte nogle uger af til det og spørgsmålet er, om det har en værdi for dig. Handler nok mest om, hvad du har lyst til...

Det ville være en rigtig dum idé at bruge tid på at øve en ny teknik og peake på noget så latterligt som en online "udfordring".

Men betyder det så ikke, at I relativt let vil kunne "konvertere" teknik og styrke i de andre VL-discipliner til et fornuftigt squat?

Jo, naturligvis er det nemmere at konvertere fra rigtige løft til støtteøvelser end den anden vej rundt :wink:

den er lige akkurat under. Jeg stoppede videoen, og kunne se den lige akkurat var under ved lige omkring 10 sekunder inde i videoen.

Ok, tak for vurderingen. Så ved jeg hvilken dybde jeg skal sigte efter.

Link to comment
Share on other sites

1287272812491.jpg

Tirsdag 28DEC2010 @ AK Thor

For satan i helvede en slatten træningsfrekvens jeg holder mig... Nå, sov ikke fra søndag til mandag, så ingen træning dér. Fik endeligt slæbt mig ned i Thor ved 19.30-tiden. Jeg mangler stadigvæk 2 træningspas for at færdiggøre min Sheiko, som jeg helt vil have ud af verden i år. Regner med at træne igen i morgen (bænk + DL + bænk) og fredag.

Sheiko Beginners 1, uge 4, dag1:

Opvarmning

Sjip

Udstrækning

KB snatch

A1 Træk

3x40kg

3x40kg

1x50kg

1x50kg

1x50kg

1x50kg

1x50kg

1x50kg

1x50kg

Lidt varierende kvalitet. Enkelte sad rigtigt godt, men de sidste manglede lidt. Jeg tror det viser sig at være en dårlig idé at supersette træk og ben.

A2 Squat

5x60kg

4x72,5kg

3x84kg

3x84kg

3x96kg

3x96kg

3x96kg

3x96kg

3x96kg

2x102kg

2x102kg

2x102kg

B Skrå bænk

5x40kg

4x50kg

3x60kg

3x60kg

3x68kg

3x68kg

3x68kg

3x68kg

3x68kg

C1 Squat

5x60kg

4x72kg

3x84kg

3x84kg

2x96kg

2x96kg

2x96kg

2x96kg

C2 Dips

Alle med assistance fra lilla elastik

8xBW

5xBW

8xBW

6xBW

8xBW

EZ Curls

5x40kg

10x40kg

Pull Downs, Dobbelt Spadegreb

Op til 5x16 blokke

Det tog lige omkring 2½ time. For satan den træning suttede røv.

Link to comment
Share on other sites

Frem med hagen og få rykket de sidste to runder af i en fart. Du har ferie og skulle klart kunne holde til det :superman:

Hold kæft hvor er jeg smadret i kroppen i dag. Så det eneste rigtige er vel at køre det tungeste dødløftpas i Sheiko'en i dag.

Link to comment
Share on other sites

SLAM! Endnu et hak i bæltet!

Onsdag 29DEC2010 @ AK Thor (stærkere end din far - rarere end din mor)

Jeg havde været så dygtig, ENDNU engang at efterlade min Sheikomappe derhjemme. Jeg kunne dog huske jeg skulle køre 2x bænk og dødløft med 136kg.

Ellers en rigtig dejlig træning. Der var masser af flotte mennesker i Thor, så det hjalp naturligvis på motivationen.

Opvarmning

Sjip - fuck det kørte bare overhovedet ikke.

Lidt frivend

Lidt front squat

Lidt push press

Lidt KB swing/high pull/snatch

Dødløft

3x100kg

3x120kg

3x136kg - bælte

3x136kg

3x136kg

3x136kg

Kørte 4x3... Burde ha' kørt 3x2. Det er kun dobbelt så mange ved 85%, til gengæld var min totale volumen kun 328kg lavere. Retard.

Smal bænk

5x50kg

5x60kg

5x70kg

5x75kg

3x80kg

1x85kg

1x90kg

Tror det er en tangering af PR. Vel og mærke med et træt presseapparat.

Floor Press

4x50kg

4x50kg

4x60kg

4x60kg

4x70kg

4x70kg

KB Windmills

3/3x16kg

3/3x16kg

3/3x16kg

3/3x16kg

3/3x16kg

3/3x16kg

Hold da op! Den øvelse er magisk. Havde noget ærgeligt i lænden, som blev markant bedre efter 2 set. Jeg 'ved' jo godt at jeg burde lave flere windmills/TGU, men jeg har lusket udenom. Jeg vil være bedre til at få lortet gjort.

EZ Curls

5x40kg

10x40kg

Calf Raises

5x50kg

5x80kg

5x110kg

5x140kg

5x140kg

5x140kg

Jeg trænger nemlig til større lægge.... Adrian og jeg snakkede VFF/barfodsløb hvad han naturligvis sagde man/jeg skulle være påpasselig med, da det kan godt grueligt udover achillessenen og den bedste måde at forebygge skader var tunge calf raises - som sagt så gjort.

Intet sjovt billede for jeg skal virkeligt skide nu.

Link to comment
Share on other sites

Haha her grinede jeg! Det er sjovt, fordi jeg kan forestille mig hvordan du har siddet og trippet på din stol i mens du skrev log :laugh:

Det var fandme også op over. Én af pigerne sad også i køkkenet, så jeg kunne ikke rigtigt slippe vind.

Jeg er glad for at mine prøvelser underholder dig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Post julehalløjtræning. Jeg var stærk i dag. Meget passende, da det er tung uge i denne uge og jeg har fået carte blanche af Flemming til at mose mig selv grundigt igennem. Herligt!

Træk under instrukshion af Flemming

op til

70x3

75x3

75x3

80x2

75x3

70x3 smed den ene af dem forover og den anden af dem bagover, men kun på grund af den lettere vægt. God runde med et vist overskud.

Stående fra hofte

60x3

60x3

60x3

60x3

Hiv

80x5

85x5

90x3

90x3

90x3

85x5

Stem

40x8

45x8

50x8

50x5

50x5

50x5

Ben for

90x5

95x5

100x3

100x3

100x3

95x5

90x5

God solid træning og mærkede intet til lænden i dag.

Edit: Skal vi kalde den træning en julegave til dig min ven? :laugh: Ramte vist lidt ved siden af dér.

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share