Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Jeg har forståelse for at dit primære mål er at kunne løfte tunge vægte, men har du overvejet at gå på en seriøs diæt? Måske smide 30 kilo eller noget i den dur? Det vil blive langt lettere for dig efterfølgende at gaine styrke og masse. Du kan tilmed blive stærkere i processen hvis du sætter det ordentligt op.

Jeg vil hellere være "stærkere" end at kunne løfte tunge vægte. Jeg er sikker på der er forskel. Jeg har bare ikke helt gennemskuet den endnu.

Ja, det overvejer jeg tit. 30kg lyder umiddelbart af rigtigt meget. Eller sagt på en anden måde, 85kg lyder af for lidt i forhold til min højde (186cm). Jeg ved også at jeg ikke ville være specielt motiveret til at gennemføre det nu. Jeg regner med at køre 2-3 mesocyklusser med tung træning, kalorieoverskud og gradvis øge/tilføje "cardio". Så må det der med diæt og komme hen omkring marts (sen preseason).

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil hellere være "stærkere" end at kunne løfte tunge vægte. Jeg er sikker på der er forskel. Jeg har bare ikke helt gennemskuet den endnu.

Ja, det overvejer jeg tit. 30kg lyder umiddelbart af rigtigt meget. Eller sagt på en anden måde, 85kg lyder af for lidt i forhold til min højde (186cm). Jeg ved også at jeg ikke ville være specielt motiveret til at gennemføre det nu. Jeg regner med at køre 2-3 mesocyklusser med tung træning, kalorieoverskud og gradvis øge/tilføje "cardio". Så må det der med diæt og komme hen omkring marts (sen preseason).

30 kilo tror jeg egentlig ikke er i overkanten. Der skal typisk altid langt mere af end man går og tror. Du kunne fx sigte efter 90 kilo.

Det er ikke fordi jeg skal slå dig i hovedet men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du vil ligge i kalorieoverskud taget din nuværende fysik i betragtning.

Du kan sagtens blive stærkere mens du taber dig. SAGTENS!

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

jeg tror AX har ret, thyge. Du burde sagtens kunne smide den vægt og blive stærkere og jeg tror også det er i størrelsesordenen 30 kg.

Jo mere og mere fedt du tager på, jo sværere og sværere bliver det at tage muskler på...

jeg har nogle forslag vi kan snakke om, hvis du har lyst...

Link to comment
Share on other sites

jeg tror AX har ret, thyge. Du burde sagtens kunne smide den vægt og blive stærkere og jeg tror også det er i størrelsesordenen 30 kg.

Jo mere og mere fedt du tager på, jo sværere og sværere bliver det at tage muskler på...

jeg har nogle forslag vi kan snakke om, hvis du har lyst...

Seriøst, snak med Incog.

Jeg ved godt at vægt ofte er et følsomt emne (selv for drenge) men du gør pt. dig selv en bjørnetjeneste. Du hæmmer dig udvikling enormt meget i det lange løb.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror AX har ret, thyge. Du burde sagtens kunne smide den vægt og blive stærkere og jeg tror også det er i størrelsesordenen 30 kg.

Jo mere og mere fedt du tager på, jo sværere og sværere bliver det at tage muskler på...

jeg har nogle forslag vi kan snakke om, hvis du har lyst...

Cool. Jeg skriver lige en PM. Eller skal det nok blive et interessant samtaleemne d. 11.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 02DEC2010 @ Thor

Direkte fra arbejde til træning. Jeff og Christian var så småt ved at være færdige. Ikke super energisk.

Den nye kur AX og Incognito har sat mig på:

post-9807-025126700 1291322472_thumb.jpg

Sheiko Beginners, uge 3, dag 1

Opvarmning

Ustruktureret sjipning

Udstrækning

A1 Ben bagpå

5x20kg

5x20kg

5x40kg

5x60kg

4x75kg

4x75kg

3x85kg

3x85kg

3x100kg

3x100kg

3x100kg

3x100kg

3x100kg

A2 Flad bænk

5x20kg

5x40kg

5x45kg

4x55kg

3x65kg

3x65kg

3x72kg

3x72kg

3x72kg

3x72kg

3x72kg

Incline KB Flies

12x8kg

Når man laver flies med kettlebells, behøver man kun 1 sæt fordi de er så funktionelle.

B1 Armbøjninger

10xBW

10xBW

10xBW

10xBW

10xBW

Hænderne hævet til fatbar i 6. hul på power rack

B2 Ben bagpå

5x60kg

5x70kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

Sprang Good Mornings over pga. lænden.

Tid: 1t 55m

Vægt efter træning: 115,6kg

GOWAD virker!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

BUM!

Hele uge 49 trampede jeg rundt i Jægersprislejerens skydeterræn og baksede med tunge ting. Bl.a. en PMV M113 som vi detonerede 20kg TNT under :rocketwhore:

Jeg havde planlagt at træne i Jægerspris i løbet af ugen, men det blev ikke til noget. Der var ikke rigtigt luft til det i tidsplanen og jeg var alligevel balret. Tunge støvler + høj sne = :unhappy:

Jeg har modtaget 2 par Five Fingers med posten. Et par Speed (dem med snørrebånd) og et par Classic. Efter at ha' futtet rundt i dem herhjemme er den foreløbige konklusion følgende: Speed sidder rigtigt godt og virker meget solide. Den minder om en meget minimalistisk sko, hvor Classic er mere barfods-agtig. Jeg fik Speed og Classic i samme størrelse, men jeg synes at Classic sidder dårligere; måske jeg bare skal vænne mig til at have dem på. Jeg glæder mig rigtigt meget til at bruge dem til noget.

Lige nu burde jeg være til træning. Sidder og hører Mads og Monopolet i stedet. Tager til AK Thor julefrokost senere.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Hele uge 49 trampede jeg rundt i Jægersprislejerens skydeterræn og baksede med tunge ting. Bl.a. en PMV M113 som vi detonerede 20kg TNT under :rocketwhore:

Fedt! Sagde det BUM? :smile:

Har selv været på sprængningslejr i Oksbøl. Der er noget specielt ved at løbe rundt med to tasker med hver 25 kg. formbart på skuldrene.

Vi detonerede også lidt over 100 kg. SPRAM under en improviseret betonbro. Betonen blev revet "lidt" i stykker og det største stykke på ca. 1 x 1 x 0.2 m. fløj vel omkring 50 m. :w00t:

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Fedt! Sagde det BUM? :smile:

Har selv været på sprængningslejr i Oksbøl. Der er noget specielt ved at løbe rundt med to tasker med hver 25 kg. formbart på skuldrene.

Vi detonerede også lidt over 100 kg. SPRAM under en improviseret betonbro. Betonen blev revet "lidt" i stykker og det største stykke på ca. 1 x 1 x 0.2 m. fløj vel omkring 50 m. :w00t:

Ja, det gav et godt skrald. Altså et ordentligt BUM! Vores bunker rystede i hvert fald en del. Man mister ligesom frygten/respekten for sprængstoffer når man bare går og fedter med det. På den anden side er nytårskrudt langt farligere fordi det er så ustabilt. Jeg fik desværre ikke lov til at trykke på knappen...

Hvad er SPRAM? Google giver mig intet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gav et godt skrald. Altså et ordentligt BUM! Vores bunker rystede i hvert fald en del. Man mister ligesom frygten/respekten for sprængstoffer når man bare går og fedter med det. På den anden side er nytårskrudt langt farligere fordi det er så ustabilt. Jeg fik desværre ikke lov til at trykke på knappen...

Hvad er SPRAM? Google giver mig intet.

SPRAM = Sprængningsmateriel. FSV forkortelse, selvfølgeligt. Det er sådan nogle sæbespåneagtige flager i store sække på ~25 kg. hver. Det bliver detoneret med formbart. Ved ikke hvilken type sprængstof det er.

I en PMV var sikkerhedsafstanden sådan, at vi overvejede at stille den med os inden i, lige der hvor den store betonklods landede :laugh:

En anden gang havde vi gravet en snor af legemer ud i terrænet og stillet min PMV lige ved siden af. Kan ikke huske om det var mig, der detonerede det, men jeg var vognkommandør så det var kun mig og min kører, der kunne se eksplosionerne. Det så ganske fedt ud.

Link to comment
Share on other sites

SPRAM = Sprængningsmateriel. FSV forkortelse, selvfølgeligt. Det er sådan nogle sæbespåneagtige flager i store sække på ~25 kg. hver. Det bliver detoneret med formbart. Ved ikke hvilken type sprængstof det er.

I en PMV var sikkerhedsafstanden sådan, at vi overvejede at stille den med os inden i, lige der hvor den store betonklods landede :laugh:

En anden gang havde vi gravet en snor af legemer ud i terrænet og stillet min PMV lige ved siden af. Kan ikke huske om det var mig, der detonerede det, men jeg var vognkommandør så det var kun mig og min kører, der kunne se eksplosionerne. Det så ganske fedt ud.

Det har nok været ANFO.

Jægersprislejerens skydeterræn??? Er det der, hvor man skyder ud over vandet? Jeg har været der et par gange.... Det er altid RØVkoldt! blink.gif

Ja man skyder ud over vandet.

Enten er der helt vildt mange myg eller også fryser man. Vi plejer at lave bål som vi griller over. Det hjælper lidt på det.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 14DEC2010 @ Thor

Bum! Så blev der endeligt trænet. Var til AK Thor julefrokost i lørdags, hvor jeg i dén grad var kold før tolv. Var hjemme kl. 19 - shitfaced - og gik i seng. Forbandet være Janus og hans Linie Akvavit.

Fik brugt mine Five Fingers i dag... Det føles ret meget som at træne i sokker - bare mere funktionelt.

Kvindeh_ndbold__Dan_386107x.jpg

Camilla Dalby - sagtens!

Sheiko Beginners 1, uge 3, dag 2

Opvarmning

Sjip

Udstrækning.

Frivend

3x40kg

3x50kg

2x55kg

2x60kg

2x65kg

2x70kg

2x75kg

2x80kg

2x85kg

1x90kg

0x90kg

Bum! Der var meget godt smæld på.

Dødløft

4x90kg

4x100kg

4x112,5kg

4x112,5kg

4x120kg

4x120kg

4x120kg

4x120kg

Skrå bænk

5x40kg

5x50kg

4x60kg

4x60kg

3x64kg

3x64kg

2x68kg

2x68kg

3x64kg

3x64kg

4x60kg

5x55kg

6x50kg

7x47,5kg

8x42,5kg

Bænken er blevet mere udfordrende efter jeg bumpede mit max fra 75kg til 85kg. Tror det passer meget bedre nu.

Stødhiv fra kasser

5x100kg - bælte

5x112,5kg

5x112,5kg

4x130kg

4x130kg

4x130kg

4x130kg

Nakkestræk

20x10kg

20x10kg

20x10kg

10kg er MEGET mere udfordrende end 7,5kg.

Isometrisk nakkebøj

3 set @ whatever

Armstrækkere - hænder hæver til fatbar i 5. hul på rack...

10xBW

10xBW

10xBW

10xBW

10xBW

KB Swings

10/10x24kg

10/10x24kg

10/10x24kg

10/10x24kg

10/10x24kg

Tid: ~18.00-20.40

Vægt efter træning:115,2kg

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

GÅTUR!

marching_band.jpg

Inspireret af en udfordring på Strength Villain gik jeg en tur, fra mit kollegium og ud til Vestamager station med 20kg på ryggen. Der er omkring 9km. Det tog omkring 1t 44m - hold op der er langt til at kunne klare det på en time....

Det var nok dumt bare at hoppe i med begge fødder - haha.

Ét eller andet bliver ømt i morgen. For realz. Får vist også et ar vabler.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Hvad synes du om StrengthVillain?

Kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes om den. JP synes jeg virker som et all-round good guy, men synes sku det bliver lidt i overkanten med al det der lidt hule badass-attitude.

Jeg abonnerer ikke på deres træningsfilosofi, men tager bare hvad jeg synes er interessant. Den "filosofi" de præsenterer i deres første post er da godt nok en omgang pladder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share