Gode naturlige jernkilder


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Dear fellow citizens of MOL:

Jeg har brug for at vide noget om, hvilke fødevarer, der indeholder meget jern. Mit spørgsmål skyldes, at min kæreste har været igennem en grim oplevelse, i forbindelse med hvilken hun har haft meget stærke blødninger. Jeg har naturligvis sagt, at jeg vil støtte hende på alle måder (man er vel ikke en vatpik, der stikker af fra sin dame, når noget går galt), og at jeg ønsker, at vores forhold fortsat skal bestå.

I forbindelse med så kraftige blødninger, er risikoen for jern-mangel nærliggende. Jern-piller kan naturligvis bruges, men det er stadig godt at få noget jern i kosten. Samtidig har jeg lovet min kæreste et par hyggelige dage hos mig, med god mad osv.

Mit spørgsmål er derfor: Hvilke meget jern-holdige fødevarer kan jeg bruge til at lave en romantisk dinner til hende? Jeg havde tænkt mig at købe noget godt oksekød (som vistnok er en god jern-kilde), men er der evt. nogle grøntsager eller lign., som er gode jern-kilder, og som evt. kan bruges som tilbehør?

Link to comment
Share on other sites

Gode jernkilder:

Jern findes i indmad, kød, kornprodukter, grønne grøntsager, bælgfrugter og tørret frugt

I øvrigt så synes jeg at det er rigtig godt at høre at de støtter din kæreste gennem en hård periode! :4thumbup: Respekt for det - og god bedring til din kæreste!

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i dag købt et par stykker godt oksekød, og så tager vi kartofler, grønne bønner og nogle gulerødder til. Samt evt. en salat med lidt rosiner i. Og så et glas rødvin, som også skulle være godt for blod-procenten. Tak til dem, der har bidraget med indlæg til denne tråd. Jeg kan oplyse, at min kæreste er i bedring. Hun har været på arbejde i dag, men hun er noget træt, hvilket ikke er så sært.

Link to comment
Share on other sites

Har man haft en alvorlig blødning er det en god ide at indtage et af de bedre jernpille produkter.. (Ikke nævne produkter her, men send mig en PM hvis det er).. har selv haft det inde på livet efter min noget kønnere halvdel mistede meget blod under fødslen..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle man dumpe sin kæreste, bare fordi hun havde kraftige menstruationer? Lidt sort :smile:

Men de bedste kilder er vel nævnt. Jeg ville nok overveje et kommercielt jerntilskud, hvis hendes EGEN LÆGE synes dette også. Det er ikke altid, at man får købt broccholi og kød en masse. Og det tager tid at erstatte blodet. Det er ikke klaret med en middag eller to. Tager man jerntbl, får man ofte sort afføring. Dette skal man ikke bliver bange for.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle man dumpe sin kæreste, bare fordi hun havde kraftige menstruationer? Lidt sort :smile:

Vil lige indskyde, at det ikke KUN var kraftige menstruationer, der var problemet. Disse var forårsaget af andre ting, som jeg vil undlade at gå i detaljer med her. Men tak for alle de gode indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share