Bedste øvelser til armene


epce
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg synes selv jeg mangler noget masse på armene og vil høre om hvad for en øvelse der er de bedste til biceps og triceps...

Har en lille ide om noget af det bedste for bicepsene er at bruge håndvægte :smile: Men hvordan skal jeg bruge dem for at det virker bedst?

Triceps er klart det jeg mangler mest af og er rimelig blank overfor hvilken øvelse der er det bedste til det, så al hjælp her ville være rart :laugh:

På forhånd tak :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er der lige en der kan linke til hvordan man laver dips? kender ikk så meget til det...

Mht kropshævninger, er det så i et stativ?

Dips: http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

Kropshævner og dips, kna du lave mange steder, der skal blot være noget du kan tage fat i, i en ordentlig højde. Stativer, trapper, stiger, skabe, stole, bænke, borde med hjørner osv osv kun fantasien sætter græser

Link to comment
Share on other sites

Dips: http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

Kropshævner og dips, kna du lave mange steder, der skal blot være noget du kan tage fat i, i en ordentlig højde. Stativer, trapper, stiger, skabe, stole, bænke, borde med hjørner osv osv kun fantasien sætter græser

Ok den øvelse bruger jeg også af og til... Hvis nu jeg har let ved at tage 10 af dem, skal jeg så tager extra vægt på eller skal jeg bare tage lidt flere?

Link to comment
Share on other sites

Ok den øvelse bruger jeg også af og til... Hvis nu jeg har let ved at tage 10 af dem, skal jeg så tager extra vægt på eller skal jeg bare tage lidt flere?

Nu ved jeg ikke hvordan det program ser ud.

Dips vil jeg selv typist køre med mellem 5 og 10 reps hhv mellem 5 og 3 set.

Link to comment
Share on other sites

Der var sku en del gode øvelser der, takker :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja du skal ænkdipshelt klart køre dip for din triceps. du kan også køre bænkdips. det funger også fint. der kan du bare lægge nogle vægtskiver på maven, hvis du kan kører for mange. mht om du skal kører let eller tungt, vil jeg sige at du skal variere det i en periode, for at finde ud af hvad der virker bedst for dig. jeg personligt skifter hver 14 dag mellem tungt og let for tiden. det virker rigtig godt

Link to comment
Share on other sites

ja du skal ænkdipshelt klart køre dip for din triceps. du kan også køre bænkdips. det funger også fint. der kan du bare lægge nogle vægtskiver på maven, hvis du kan kører for mange. mht om du skal kører let eller tungt, vil jeg sige at du skal variere det i en periode, for at finde ud af hvad der virker bedst for dig. jeg personligt skifter hver 14 dag mellem tungt og let for tiden. det virker rigtig godt

Har slet ikke overvejet at variere mellem tungt og let... men det kunne sagtens være en mulighed også for, som du siger, at finde ud af hvad virker bedst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mht. til denne øvelse: http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...HammerCurl.html

Så sidder jeg nu og bliver lidt i tvivl. Når jeg træner biceps stående med håndvægte, så gør jeg det sådan at jeg på vejen op med vægten drejer min hånd, så min håndflade nærmest er opad, og samtidig får drejet min tommelfinger på den givne arm så langt væk fra kroppen som overhovedet muligt.

Er det helt forkert? For pludselig kan jeg heller ikke huske hvor jeg har lært dette henne :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mht. til denne øvelse: http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...HammerCurl.html

Så sidder jeg nu og bliver lidt i tvivl. Når jeg træner biceps stående med håndvægte, så gør jeg det sådan at jeg på vejen op med vægten drejer min hånd, så min håndflade nærmest er opad, og samtidig får drejet min tommelfinger på den givne arm så langt væk fra kroppen som overhovedet muligt.

Er det helt forkert? For pludselig kan jeg heller ikke huske hvor jeg har lært dette henne :blink:

Det har jeg også engang fået af vide... Men så var der en, her fornylig, der sagde til mig at man ikke skulle dreje i armen... Er heller ikke 100% sikker på hvad der er rigtigt, men nu laver jeg den bare som linket viser...

Link to comment
Share on other sites

Mht. til denne øvelse: http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...HammerCurl.html

Så sidder jeg nu og bliver lidt i tvivl. Når jeg træner biceps stående med håndvægte, så gør jeg det sådan at jeg på vejen op med vægten drejer min hånd, så min håndflade nærmest er opad, og samtidig får drejet min tommelfinger på den givne arm så langt væk fra kroppen som overhovedet muligt.

Er det helt forkert? For pludselig kan jeg heller ikke huske hvor jeg har lært dette henne :blink:

Det er der ikke noget forkert i, så er det bare en almindelig dumbbell curl du laver:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html

Link to comment
Share on other sites

curl betyder jo netop krølle... så når man laver en hammer curl eller concentration curl er der fatisk ikke noget vrid i albuen, kun almindelige bøjning.

hammer curl går også i underarmen og kan derfor være en god øvelse eventuelt sammen med concentration som næsten kun går i biceps

Link to comment
Share on other sites

Bedste øvelser til armene er efter min mening chins og dips.

Drop de isolationsøvelser, og kør noget tungt chins og dips. Hvis du curler 20 kg, efter at have "chin'net" 75kg, og biceps har været under belastning begge steder, hvor tror du så selv den største udvikling sker?

Kør tungt, og smid så et metabolsk burnsæt på bagefter, nødvendigt efter min mening hvis du ikke kører noget over 5-6 reps...

der kunne du bruge omtalte isolationsøvelser. Men vækstpotentialet er i dette tilfælde så heller ikke så meget belastningen, som den "syre" den bringer ud i musklen.

Link to comment
Share on other sites

SMAL BÆNK OG PUSHDOWN TIL TRICEPS...

VIRKER FOR MIG... OG HAR SET EN TRÆNINGSVIDEO MED JAY CUTLER... ER DE ØVELSER HAN BRUGER... OG HAN SAGDE AT SMAL BÆNK ER DEN BEDSTE ØVELSE TIL TRICEPS...

:showoff:

Smal bænk er rigtig udmærket.

Men lad være med at bruge pro-bb'erne til andet end inspiration. Når man tænker på deres "situation" ift træning, så bør det være klart at man ikke sådan uden videre bør overføre deres metoder.

PS: Når man skriver med STORT på et forum svarer det til at råbe, så lad være med det, tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du curler 20 kg, efter at have "chin'net" 75kg, og biceps har været under belastning begge steder, hvor tror du så selv den største udvikling sker?

Fordi man tager een chin-up med 75kg er biceps ikke nødvendigvis belastet med 75kg, det kommer an på hvor stor en rolle den spiller i bevægelsen..

toma: prøv at trykke på caps-lock knappen, sidder lige over venstre shift :)

Link to comment
Share on other sites

curl betyder jo netop krølle... så når man laver en hammer curl eller concentration curl er der fatisk ikke noget vrid i albuen,
Hvad er det dog for noget vås!? Ja, curl betyder at krølle, eller sammentrække i "træningssprog", men det udelukker da ikke alt det andet! Altså vil give dig ret i at der ikke sker et decideret vrid i albuen, men derimod i underarmen. Men at bare sige at curl er lig at krølle og alt andet er underordnet, holder vist ikke da... :blink:
hammer curl går også i underarmen og kan derfor være en god øvelse eventuelt sammen med concentration som næsten kun går i biceps

Enig i at hammer curls er en rigtig god biceps-øvelse, idet du har biceps i ens af den stærkeste positioner, samtidig med at den træner underarm og brachialis ret godt.. Concentration curls kunne de fleste godt undvære, efter min mening. :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Vil også rigtig gerne fokusere lidt mere på armene i mit progam, hvilke øvelser vil i så foreslå ?

Triceps : Closegrip bench, fransk pres og dips? Evt. skifte lidt imellem dem.

Biceps: Barbell curls / hammercurls og concentration curls ? Tager i forvejen chin ups til ryggen.

Skal bruge 2 øvelser til triceps og 2 til biceps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share