Bedste øvelser til armene


epce
 Share

Recommended Posts

Vil også rigtig gerne fokusere lidt mere på armene i mit progam, hvilke øvelser vil i så foreslå ?

Triceps : Closegrip bench, fransk pres og dips? Evt. skifte lidt imellem dem.

Biceps: Barbell curls / hammercurls og concentration curls ? Tager i forvejen chin ups til ryggen.

Skal bruge 2 øvelser til triceps og 2 til biceps.

Triceps: Dips og Cable pushdown. De to kører jeg isoleret til triceps, selvom dips unægtelig også rammer både skuldre og bryst, men hvor meget afhænger af udførelsen. :smile:

Biceps: DB curls og DB Hammercurl - de går lige smæk på biceps, og sidstnævnte også en smule i underarmen.

Det er præcis de fire øvelser jeg kører isoleret til biceps og triceps. Men de bliver nu også ramt i andre øvelser... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det gør de da. Og så er der jo også ganske almindelige armstrækkere med hænderne lige ud for skuldrene. Den ryger også lige i triceps. Fino øvelse. Armstrækkere kan man aldrig få/tage for mange af... :wink:

Og tror den er noget sundere for skulderen, end bænk dips.. Den er jeg ikke specielt imponeret over!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share