Projekt cut


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Nu kan det være nok. Jeg vil have markeringer. Jeg vil have abs. Jeg vil være strandløve!

Jeg har derfor overvejet lidt, hvordan jeg skal gribe det an! Problemet er, at jeg før har haft forsøgt at cutte med rimeligt dårlige resultater, men jeg tror og håber, jeg kan komme igennem det denne gang!

Det, der var problemerne sidst, var følgende:

Dårlig motivation og energi i træningen; nok som resultat af det faldende indtag!

Faldende styrke - også resultat af indtaget!

Uforholdsmæssigt stort/småt vægttab - jeg har intet problem med at tabe mig, men det er sgu svært at afveje det perfekt!

Ikke nok cardio - prøvede for meget bare at køre på det mindre indtag, og så vidt jeg har forstået, så er det ret vigtigt med noget motion!

Hvad jeg vil forsøge:

Inden for de næste par uger, når jeg nu synes, jeg er klar, så skal det være!

Jeg vil forsøge at omlægge min kost fra hardcore bulk-ædelse (færdigretter en mass, kakao og litervis og pizza-kalorier i de røde tal) til noget mere sundt, hvor jeg forhåbentlig får nogle ordentlige kalorier for indsatsen (rugbrød med diverse former for pålæg, lidt mere frugt, måske pasta, kylling og sådan).

Jeg vil forsøge i hvert fald at ramme 2x30 minutters forholdsvis intensiv kardio i ugen, hvis det kan gøre det. Om det så bliver cykling, løb eller step er jeg knapt så sikker på.

Jeg vil derimod stadig IKKE tælle kalorier, da jeg ganske enkelt ikke kan se, hvordan jeg skulle kunne overholde det. Jeg ved ikke, hvor mange kalorier, der er i skolens boller, og jeg ved ikke præcis, hvor meget der er i den mad, vi får til aftensmad (spiser kun den aftensmad, vi får herhjemme, når den er relativt sund i cutte-perioden). Jeg har heller ikke lige overskud til at skulle afveje alt min mad i forhold til kalorier. Jeg vil derimod efter bedste evne ramme et indtag, der gør, jeg taber mig bedst muligt!

Jeg vil forsøge ikke at gå så meget op i, om min styrke får et knæk, men derimod forsøge at komme hele kroppen rundt i hvert fald 2 gange i ugen.

Hvad siger I? Er det her dømt til at mislykkedes, eller er der håb? Er der ting/forhold, jeg skulle have husket? Nogle former for tilskud, der er mere eller mindre vitale for succes? Alle forslag er meget velkomne! Denne gang skal det altså være :)

Link to comment
Share on other sites

13 kg er en en god del at smide. jeg har selv ambitioner om at smide 20 kg.

Hvis du holder den plan du har opstillet, kan du gå igang med. Hvis du efter en uge har tabt dig et halvt til et helt kilo, så kør videre på den måde. Taber du dig mindre må du skære yderligere ned på maden eller øge din mængde cardio.

Husk styrketræning for ikke at miste muskelmasse. Sørg også for at få 1,5-2 gr. protein pr. kg kropsvægt. kan du ikke nå derop på kosten må du ty til protpulver, bland det evt. op med minimælk. Husk også sund fedt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene!

Pikzor: synes da stadig, det er en diæt?? Jeg finder det bare ret ekstremt at skulle gå og holde præcist regnskab med mit indtag :/

Mugge: Den fremgangsmåde var også det, jeg havde regnet med at prøve! Altså jeg vilel prøve at skyde så godt jeg nu kan og så se, om jeg taber mig fint nok! Jeg tror dog ikke, man skal lægge vildt meget i det i starten, da der også ryger noget vand fra kroppen og glykogen i musklerne, således at man taber sig pænt meget i løbet af de første dage, tror I ikke?

Jeg vil også gerne høre jer, om der virkelig vil være et problem i at tabe sig (rent teoretisk) uden noget cardio overhovedet. Altså kun ved at sætte indtaget ned. Grunden til jeg spø'r er, at jeg ganske enkelt hader at dyrke cardio ( :crazy::blush: ), så jeg vil helst ikke lægge for meget af indsatsen der. Jeg ved ikke, om andre også har det sådan, for jeg ser altid meget cardio hos folk, der cutter herinde. Sådan som jeg har forstået det, så skulle det bare være komplet ligegyldigt hvordan det foregår, så længe man bare rammer lidt under sit indtag - hvad siger I til deT?

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede i slutningen af sommerferien med nøjagtig samme mål, at ryge fra 93 til under 80, hvor jeg nu er nede på 83. Jeg vil ikke sige jeg hader cadio, men ser det nærmere som noget der bare skal gøres...

Jeg vil derfor sige, gi den gas, ta det sure med det søde og ang. det at tælle kalorier... det har for mig været meget opsigtsvækkende! og man behøver jo heller ikke gøre det helt ned til det mindste gram, men et ca. for hvor meget brød der er i bollen fra din skole osv. kan man godt skrive ind i sit kost program... Med tiden, når du begynder at veje din aftensmad, vil du også få en bedre fornemmelse af hvor meget ting egentlig vejer.

Men held og lykke her fra, men husk kiloene rasler ikke af af sig selv :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hej jens selvfølgelig kan du blive cut uden at tælle kalorier :smile: Det kræves bare at du ved nogenlunde hvad du spiser, altså mængden af mad pr dag. Og cardio er heller ikke absolut nødvendigt :wink:

Jeg plejer at gøre sådan her:

Uge 1:

Spiser som jeg plejer, minus slik, kage og andet usundt.

Uge 2:

fjerner så f.eks 1 stk brød fra et måltid.

Uge 3:

Frugt istedet for Brød/Sandwich efter arbejde

Uge 4:

Skummetmælk istedet for kakao, (drikker man en liter om dagen er det en del)

Uge 5:

Halverer mængden af pasta/kartofler/andet til aftensmad, minus kød.

Uge 6:

2 istedet for 3 sandwich til frokost.

OSV.....

Men Hvis det skal HELT væk lægger jeg lidt cardio ind tilsidst, men det er ikke absolut nødvendigt.....

Men pointen er at man starter med lidt, og så mere og mere.... Starter man lige på og hårdt med hård diæt, kostplan og masser af cardio går man næsten helt sikkert i stå. Dette er også en god måde at lære sin krop at kende på, så ved man lige præcis hvad der gør hvad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo et spørgsmål om, at være i underskud (500-1000 kals). Hvis du vælger, at spise lidt, kan du dyrke det cardio mindre, hvis du vælger at spise meget, må du til gengæld dyrke det cardio mere....Ret simpelt :tongue:

Meget mad - Meget cardio

Mindre mad - Mindre cardio

Kosttilskud under cut:

Protein

Kreatin (individuelt....)

Olie (umættede fedt - må vist ik nævne navne på produkter....)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo et spørgsmål om, at være i underskud (500-1000 kals). Hvis du vælger, at spise lidt, kan du dyrke det cardio mindre, hvis du vælger at spise meget, må du til gengæld dyrke det cardio mere....Ret simpelt :tongue:

Meget mad - Meget cardio

Mindre mad - Mindre cardio

Kosttilskud under cut:

Protein

Kreatin (individuelt....)

Olie (umættede fedt - må vist ik nævne navne på produkter....)

Tak for det! Jeg synes bare, det er lidt underligt, at alle dyrker så helvedes meget motion, når de cutter - det er da meget lettere bare at æde noget mindre? :P

Jeg er forresten ret sikker på, du gerne må vise produkter her... Hvad er det vigtige ved det umættede fedt under cut, og hvilken slags skal jeg ahve?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da også mene du sagtens kan smide nogle kilo, dog skal du være indstillet på at de kilo skal væk. Da man nemt kan miste motivationen, når man kommer hjem fra arbejde/skole, kender jeg fra mig selv. Så finder man bare på den ene undskyldning efter den anden :blush:

Men hvis du er indstillet på de kilo skal væk tror jeg sagtens du kan smide dem ved at tænke over hvad du spiser, har selv nedsat min fed procent ved at tænke over den mad jeg indtager. Og jeg hverken vejede eller talte hvor mange kcal jeg indtog hverdag, dog kiggede jeg lidt på hvad der var i de forskellige produkter og valgte så de usunde ting væk.

Men held og lykke :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Phantom ramte den forkerte svar-knap :wink:

Jeg har selv smidt 21 kg i vægt fra 106 sidste sommer til 85 idag.

Og har i hverfalt taget 5-8 kg muskelmasse på. ;o)

I starten var det primært ved radikal kostomlægning, samt 3-5 gange spinning per uge, samt vægte 1-2 gange.

har de sidste 3 månder sat spinning ned til 2-3 gange per uge, og vægte op til 2-4 gange per uge, samt lidt boksning.

Det virker fint på mig, har indtaget lidt over mit ligevægtindtag, og skal cutte lidt 5 kg nu...

Prøver meget at finde en god måde at cuyye uden at smide for meget muskelmasse.

Mit mål er helt klar at få min gamle six pack tilbage..

Held og lykke med dit eget project..

mvh

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene, begge to!

Jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal af med, men lige omkring 80kg som slutresultat er nok et rimeligt bud, hvor jeg nu vejer omkring 93kg

Jeg har p.t selv smidt 21 kg, siden sidste sommer fra 106 til 85 kg, og har ihvertfald taget 5-8 kg muskel masse på. :4thumbup: :4thumbup:

Jeg lavede en radikal kostomlægning, og i begyndelsen spinnede jeg 3-5 gange per uge og vægt 1-2 gange per uge.

de sidste 3 måneder er spinningen nedsat til 1-2 gange og vægt 2-3 gange og 1 gang boksning per uge.

Har spidst lidt over mit ligevægtindtag de sidste 3 månder og skal snart cutte 5 kg.

Mit mål er 80 kg inden maj- :superman::superman:

Det kan kan lykkes for alle, man skal bare være målrettet og have desiplin..

Held og lykke med dit projekt..

Link to comment
Share on other sites

Phantom ramte den forkerte svar-knap :wink:

mvh

Moderator

Takker Max :4thumbup:

Det var mit første indlæg, og jeg fik vist trykket forkert.. nu har jeg vist styr på det ;o)

Og Max har læst en del af dine indlæg, synes dine trænings metoder er super inspirerende, forsæt det gode arbejde, tak

Vh

Phantom

Link to comment
Share on other sites

Så' det ved at være tid, og jeg håber bare, der ikke ryuger for meget masse :unhappy::unhappy::unhappy::unhappy::smile:

Planen er at forsøge nogenlunde den plan, jeg har her, men så vil jeg lige høre, om der er nogen supplementer, der bare ville være rigtig gode at have under cut? Lige nu er det altså bare en protein-shake efter træningen og en vitaminpille i ny og næ :P

Er der noget, jeg virkelig burde købe ind for resultater? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share