Teknik i dødløft


IbZor
 Share

Recommended Posts

Sådan noget lort.

I får dem lige igen, har ændret dem til avi. Så de kan spilles i WMP.

http://www.uploadtemple.com/view.php/1141754724.avi

http://www.uploadtemple.com/view.php/1141754936.avi

Det virker fint ved mig. Du kører den udmærket. Der er ikke nogle ting jeg kan komme på, men pas dog på at du ikke lader stangen ramme gulvet, når du køret sættet. Den skal lige hænge dernede i ca. 1 sek. uden at ramme gulvet og så op igen.

Link to comment
Share on other sites

Det virker fint ved mig. Du kører den udmærket. Der er ikke nogle ting jeg kan komme på, men pas dog på at du ikke lader stangen ramme gulvet, når du køret sættet. Den skal lige hænge dernede i ca. 1 sek. uden at ramme gulvet og så op igen.

Det må du lige argumentere for.

Dødløft = stangen skal løftes fra død

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ting at påpege:

du har en tendens til at løfte hælene lidt. Hælene skal være fast plantet i gulvet (vægten skal være på hælene). Tror også det er derfor dine knæ stikker så langt frem som de gør.

Læs eventuelt denne artikel (rigtig god og nem at forstå):

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459964

Edited by naked
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du løfter for hurtigt og for ukontrolleret. Dine fødder flakker jo rundt.

Jeg synes du skulle løfte omkring 80% af dit 1RM og så optage det video, så vil det være nemmere at vurdere efter min mening.

Igen, udfør løftet korrekt istedetfor at fokusere på at være så hurtig, hvis jeg skulle efterligne dig ville jeg falde død om efter 3 reps, aner ikke engang hvornår jeg skulle trække vejret. Når vi nu er inde på det, holder du vejret igennem alle 3 reps?

Edit: Synes også at dine arme ser ud til at bøje lidt? De skal bare hænge og fungere som nogle lange kroge - intet andet!

Edit2: Prøv at dødløfte i bare fødder, synes bestemt ikke dit fodtøj er optimal til opgaven.

Edited by SSdk2
Link to comment
Share on other sites

Kører du med maksimal vægt der? Prøv at tage nogle flere kg. på, og lad os se hvordan du kører den. Det er umuligt at bedømme teknikken, når det går så stærkt, og ser ud til at være så let for dig. Man har ofte en tendens til at "spare" på teknikken, når der kommer alt for lidt kg. på.

Link to comment
Share on other sites

Kører du med maksimal vægt der? Prøv at tage nogle flere kg. på, og lad os se hvordan du kører den. Det er umuligt at bedømme teknikken, når det går så stærkt, og ser ud til at være så let for dig. Man har ofte en tendens til at "spare" på teknikken, når der kommer alt for lidt kg. på.

Jeg kørte ikke med max kilo der, men kan prøve at optage en ny video med flere kilo og prøve at rette min teknik lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share