Dansk styrkeløft seminar


mona
 Share

Recommended Posts

ADD er imod mange kosttilskud og er bla også ret negative overfor protein og weightgainer...derfor kunne det være interessant at høre hvem i ADD og selvfølgelig også Team DK der bestemmer hvad deres holdninger er....og om de er baseret på politik eller videnskab...

Ved ikke hvad ADD holding er til Kosttilskud...

Har lige talt med Anne Ottesen Fra Team DK. Man tager en vurdering af det enkelte individ om de har brug for kosttilskud, Protein osv.

Link to comment
Share on other sites

Men tillykke med dine uddannelser, for jeg har også selv uddannet i disse ting :bigsmile:

Hvorfor insiterer du på, at gøre det til en pisse hinanden af konkurrence?

Hvad med at være saglig og kemme med referencer der viser at alt mad optages lige hurtigt ligegyldigt mængde og sammensætning af måltider?

Er dine cheap shots måske ud af frustration for at hendes påstande ikke kan bakkes op?

En PT og fitness uddannet ved ikke nødvendigvis en skid!

Disse uddannelser i privat regi er MEGET overfladiske. Så det siger ikke meget. Men mine års praktiske erfaring i et kommercielt center har vist mig, at det ikke altid er muligt at få spist hver 3 time.

Den hårde omkostningsstyring betyder få på arbejde og dermed travlhed i peak perioder.

Din uddannelse på danmarks træner skole er langt bedre end hvad jeg har med i baggagen. Men det gør ikke at du har mere ret i dette tilfælde. Eller at diætisten ikke sagde mange ting der er faktuelt forkerte. Det er ikke et spørgsmål om holdninger til kost. Det er en brist i hendes viden!!

Link to comment
Share on other sites

Jenz

Jeg tror I snakkede forbi hinanden omkring hastigheden af absorbationen af maden. Jeg tror hun mente at selve hastigheden af maden blev absorberet lige hurtigt ligemeget mængden. Så vil det selvfølgelig tage længere tid at absorbere 100g kulhydrat end 50g kulhydrat, men selve hastigheden for optagelsen af 1 g kulhydrat er den samme... nu har jeg ikke sat mig ind i det nærmere, men efter hvad jeg har læst, mener jeg da den er det samme

Dette er ikke korrekt, mavetømningshastigheden, er i høj grad påvirket af den mængde du indtager. Så en højere volumen vil kunne øge mavetømningshastigheden. Så vidt jeg ved :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at være saglig og kemme med referencer der viser at alt mad optages lige hurtigt ligegyldigt mængde og sammensætning af måltider?

Fordi at jeg ikke ved en skid om det, og derfor ikke kan komme med nogen referancer...

Jeg har lært meget om ernæring, og om optagelse bla bla da jeg gik på træner skolen og havde bio kemi, men har kun fattet det jeg kunne bruge, med ang hvorfor man skal spise dit og dat...

For alt det andet har jeg ikke intresseret mig, da jeg havde så meget andet at koncentrere mig om...

Men kommer nok til at lære det, hvis jeg kommer ind på sundhed og ernæring uddannelsen engang :wink:

Men kan desværre heller ikke være klog i alt, selv om man gerne ville...

For selv om jeg har en elite træner uddannelse fra Danmarks træner skole, er det ikke ens betydende at jeg ved alt... For jeg kender mange som ingen uddannelse har indenfor træning, som er 100 gange bedre end mig, fordi at de har livs erfaring... Men jeg har taget en uddannelse og div. kurser fordi at jeg har en interesse i at få en bedre viden, og blive god nok til at agumentere for de ting jeg gøre og siger når jeg træner andre...

Så du må nok vente nogle år endnu før at jeg kommer med nogle referencer der viser at alt mad optages lige hurtigt ligegyldigt mængde og sammensætning af måltider :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi at på seminaret, talte Kostvejlederen om at det var bedst at få noget at spise hver 2-3 time, i sted for at der skulle gå lang tid, for at kunne optimere sin træning og mange andre ting... Og om det handlede om at planlægning, for at kunne spise alle disse måltider :smile:

Det faktum var der vist heller ingen der var uenige med hende i. Men på manges arbejdspladser kan det være en umulighed i travle perioder, da omgivelser, hygiejne og regler umuliggør dette. Dette pointerede både Thomas A. og jeg, at vi havde som problem. Men hendes løsning var blot at man skulle bede sin chef om flere pauser. Den løsning er måske fin nok for de eliteatleter hun arbejder sammen med hos Team DK. Men jeg tror nu at min chef ville stille sig temligt uforstående overfor at jeg skulle have flere pauser end kollegaerne pga min hobby...

Link to comment
Share on other sites

kan du ikke bare hurtigt drikke en shake ude på lokummet :smile:

Nu er jeg heldigvis i en situation, hvor jeg på de fleste arbejdsdage sagtens kan få en række små måltider klemt ind uden at det går ud over arbejdet. Men såfremt der er travlt og mange problemer kan det gå så galt at der ikke er tid til det. :smile:

Men for en af de andre kursusdeltagere fandtes denne mulighed ikke, idet han arbejder i et miljø der ikke ligefrem er egnet til fødeindtag og har langt til frokoststuen. :smile:

Iøvrigt syntes jeg, at det er synd at en tråd omkring DSF seminaret udvikler sig i denne retning. Det meste af det Team DK´s kostvejleder fortalte var jo trods alt gode råd. Og resten af seminaret var jo virkligt top class. :4thumbup:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg heldigvis i en situation, hvor jeg på de fleste arbejdsdage sagtens kan få en række små måltider klemt ind uden at det går ud over arbejdet. Men såfremt der er travlt og mange problemer kan det gå så galt at der ikke er tid til det. :smile:

Men for en af de andre kursusdeltagere fandtes denne mulighed ikke, idet han arbejder i et miljø der ikke ligefrem er egnet til fødeindtag og har langt til frokoststuen. :smile:

Iøvrigt syntes jeg, at det er synd at en tråd omkring DSF seminaret udvikler sig i denne retning. Det meste af det Team DK´s kostvejleder fortalte var jo trods alt gode råd. Og resten af seminaret var jo virkligt top class. :4thumbup:

Enig, gav visse gode råd og jeg (og sikkert også resten af gruppen) lærte en del :smile:

Men for mig gjorde hendes fejlagtige udtalelser på basale områder mig meget skeptisk over for ALT hun sagde. Men man kan lære noget fra alle, det gjorde jeg også i dette tilfælde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jenz

Dette er ikke korrekt, mavetømningshastigheden, er i høj grad påvirket af den mængde du indtager. Så en højere volumen vil kunne øge mavetømningshastigheden. Så vidt jeg ved :smile:

Somsagt så har jeg ikke undersøgt det yderligere ud fra hvad jeg "mener" at have læst engang. Så skal ikke udelukke det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share