Nordland Cup - hvem kommer?


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Til tider kan man godt blive lidt rystet over, at folk ikke kan klare, at ikke alle synes det samme som dem selv, men helt ærlig, når man er styrkeløfter behøver man altid ikke have de samme holdninger. Flere får det til at lyde som om, at der kun er en sandhed, men sådan er virkeligheden jo ikke.

Når jeg siger, at jeg ikke synes, at et sumoløft på 300 kg ikke er lige så imponerende som et løft med den efter min mening rigtige stil, så er det min holdning. Hvis jeg gav afkald på min holdninger, så vil jeg ikke være mig, og det ville sku være noget kedeligt, hvis vi alle skulle gå rundt og råbe: ”mere udstyr til sporten og lad os da ikke debattere noget”.

Man kan så vælge at være enig eller ej :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Må virkelig sige at nogen virkelig går op i om der løftes sumo eller konventionel dødløft. Jeg har det lidt med udtalelsen:

At det er i stil med at sige at "squat, som ikke er ol-squat kan ikke imponere mig" eller "Hvis det ikke er smalt benchpress kan det ikke imponere mig". Nu gælder sporten styrkeløft ikke om at løfte på den pæneste eller mest imponerende måde, men derimod flest kilo. Så det med at kritisere løft bare fordi de ikke udføres udfra bestemte kriterier, synes jeg er noget mærkeligt noget.

Hvad så med løftere som faktisk har proportioner til at løfte flere kilo i konventionel dødløft end sumo (dvs løftere med fx kort ryg og lange arme), skal de så løfte sumo for at det er mere imponerende?

Just my 5 cent

Jeg tror faktisk, at de fleste ikke er klar over, hvorfor jeg er i mod sumo. og derfor drager folk deres egne konklusioner og det bryder jeg mig ikke om! Dette var ikke rettet mod dig :wink:

Om noget imponere mig eller ej kan ikke diskuteres, da det er min holdning, og der er ikke noget forkert i, at man danner sig sit eget billede og en holdning ud fra dette.

Jeg kan ikke se, hvorfor nogen skal fare sådan op over så lidt, det er jo ikke menneskerettigheder vi snakker om her, men noget så ligegyldigt som sumo :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare, at sumo er et tamt løft og jeg kan ikke lade mig imponere af det, om der så er 350 kg på stangen, så ændre det ikke noget for mig.
Til tider kan man godt blive lidt rystet over, at folk ikke kan klare, at ikke alle synes det samme som dem selv, men helt ærlig, når man er styrkeløfter behøver man altid ikke have de samme holdninger

Ja, det kan godt være lidt rystende når du siger at det ikke er imponerende at dødløfte 350kg i sumo, for det er jo direkte forkert. Selvfølgelig er det imponerende, sumo eller konvetionelt. Er enig i at vi ikke kan være enige i alt, men come on...

Link to comment
Share on other sites

Nej man kan faktisk ikke bare lave sine egne definitioner, hvis man gør det kan man i hvert fald ikke forvente andre mennesker er enige i éns definition. Det skønne ved en definition er netop at den er som den er og sådan er det.

Det er ganske relevant om man løfter i udstyr eller ej, men når det er på plads synes jeg ikke udstyrets beskaffenhed er af relevans, da det udelukkende bruges til at skrive mellem linierne at man egentlig er meget stærkere. Jeg mindes aldrig at have læst én skrive "udstyret passede PERFEKT", sjovt nok ikke? Hvis du selv kan "kralve" i din bænkprestrøje, så er det da fint, men du skriver det jo bare for at vi skal tænke "fuuuck hvad ville der så ikke ske hvis han tog en stram på!!!1". Hvis det ville være bedre, hvorfor GØR du så ikke bare det og sætter ni verdensrekorder på en uge?

Okay det var måske en fejl at sige "definition" men så i det mindste have sin egen mening til tingene, har man ikke lov til det, hvordan fanden for man så noget ny tænkning? :laugh:

Ja jeg skriver den er ikke passer perfekt fordi den ikke passer perfekt, at man ikke skal tro at det er ens max potentiale, siger ikke at man skal skrive at hvis den havde været lidt strammere der og lidt større der etc etc at så ville den være perfekt, men blot notere at lige i dette tilfælde kan en bedre passende dragt gøre tricket... SÅ STOP TUD :laugh::wink: Forstår dig godt, men så det heller ikke værre...

Til tider kan man godt blive lidt rystet over, at folk ikke kan klare, at ikke alle synes det samme som dem selv, men helt ærlig, når man er styrkeløfter behøver man altid ikke have de samme holdninger. Flere får det til at lyde som om, at der kun er en sandhed, men sådan er virkeligheden jo ikke.

Når jeg siger, at jeg ikke synes, at et sumoløft på 300 kg ikke er lige så imponerende som et løft med den efter min mening rigtige stil, så er det min holdning. Hvis jeg gav afkald på min holdninger, så vil jeg ikke være mig, og det ville sku være noget kedeligt, hvis vi alle skulle gå rundt og råbe: ”mere udstyr til sporten og lad os da ikke debattere noget”.

Man kan så vælge at være enig eller ej :smile:

Du har ret med det sidste og synes egentlig også det er op til dig selv hvad du synes (læg mærke til jeg sagde synes og ikke definere Søren :tongue: )

MEN jeg må sige at jeg nok havde valgt de 300kg sumo så :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan godt være lidt rystende når du siger at det ikke er imponerende at dødløfte 350kg i sumo, for det er jo direkte forkert. Selvfølgelig er det imponerende, sumo eller konvetionelt. Er enig i at vi ikke kan være enige i alt, men come on...

Du misforstår mig, det jeg mener er, at jeg ikke synes, at 350 i sumo ikke er særlig imponerende ift. almindelig dødløft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du misforstår mig, det jeg mener er, at jeg ikke synes, at 350 i sumo ikke er særlig imponerende ift. almindelig dødløft :smile:

Ja, og et wide stance squat på 350 kg. er ikke ligeså imponerende som et ol-squat på 350 kg. Det er lidt ligesom at diskutere religion, folk bliver aldrig enige :wink: Så skal vi ikke bare stoppe den her.

Link to comment
Share on other sites

Muligvis fordi du er pisse nedværdigende i og med at uanset hvor meget arbejde folk ligger i noget, og f eks laver 300 i dødløft, så er det jo på ingne måde noget du synes er imponerende, men nærmere ligegyldigt.

Han er vel ikke nedværdigende? hvor henne har han skrevet noget der kunne minde om at nedværdige et løft? At han mener at KV er mere imponerende i forhold til sumo er vel en smagssag.....

Det var ikke startskud til flere angreb :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, og et wide stance squat på 350 kg. er ikke ligeså imponerende som et ol-squat på 350 kg. Det er lidt ligesom at diskutere religion, folk bliver aldrig enige :wink: Så skal vi ikke bare stoppe den her.

NEMLIG, men spørgsmålet er vel mere om man har lov til at synes noget efterhånden, synes der er en underlig tone overfor hvad man synes, hvilket jeg synes er underligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, og et wide stance squat på 350 kg. er ikke ligeså imponerende som et ol-squat på 350 kg. Det er lidt ligesom at diskutere religion, folk bliver aldrig enige :wink: Så skal vi ikke bare stoppe den her.

Du har fat i noget rigtigt her, nemlig at vi aldrig ville opnå koncensus om det her. Lige meget hvad, så vil vi have en forskellig holdning og det står ikke til at ændre :smile:

Det svarer vel lidt til at diskutere, hvilken farve der er pænest :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Okay det var måske en fejl at sige "definition" men så i det mindste have sin egen mening til tingene, har man ikke lov til det, hvordan fanden for man så noget ny tænkning? :laugh:

Ja jeg skriver den er ikke passer perfekt fordi den ikke passer perfekt, at man ikke skal tro at det er ens max potentiale, siger ikke at man skal skrive at hvis den havde været lidt strammere der og lidt større der etc etc at så ville den være perfekt, men blot notere at lige i dette tilfælde kan en bedre passende dragt gøre tricket... SÅ STOP TUD :laugh::wink: Forstår dig godt, men så det heller ikke værre...

I dit tilfælde tuder jeg ikke, men tager mig til hovedet. Jeg tror du skal passe på med at stramme noget som helst, det virker som om blodet ikke flyder som det burde allerede nu.

Link to comment
Share on other sites

NEMLIG, men spørgsmålet er vel mere om man har lov til at synes noget efterhånden, synes der er en underlig tone overfor hvad man synes, hvilket jeg synes er underligt :tongue:

Så skulle du have været her i gamle dage, hvor man var i lig fanden selv, hvis man luftede tanken om, at det var federe at se en bænke 200 raw end en bænk 220 med trøje, men heldigvis er MOl blevet så civiliseret i dag :laugh:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Det er da rart at se, at der i det mindste er to, der er enige... Jeg kan lige se billedet for mig; Faber og Mikkel, løbende hånd i hånd på en blomstereng på en varm sommerdag, mens de nynner i takt...

Og jeg kan forestille mig dig og søren w :wub:

Søren W skrev:

I dit tilfælde tuder jeg ikke, men tager mig til hovedet. Jeg tror du skal passe på med at stramme noget som helst, det virker som om blodet ikke flyder som det burde allerede nu.

------

Forstår ikke hvorfor du vil gøre det så personligt, og blive åhh så fornærmet over at man skriver lidt mere præcist om sine løft.. Det er sku ikke kun for syns skyld, det er da mere sådan at man selv husker det når vi taler om logbog etc. HVIS du synes det er meget irriterende (hvilket slet ikke burde være dit problem) kan jeg da fjerne det fra min brugerprofil, så det kun står i logbogen... er det der skoen trykker?

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Det er da rart at se, at der i det mindste er to, der er enige... Jeg kan lige se billedet for mig; Faber og Mikkel, løbende hånd i hånd på en blomstereng på en varm sommerdag, mens de nynner i takt...

Du skulle snakke, dig som er Mols største røvslikker, der ikke ejer en holdning selv :tongue:

Mikkel og jeg er nu ikke enige, vi er blot begge tilhænger af en fri debat, hvor alle holdninger betragtes som det de er, nemlig holdninger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der er jo også ham manden der dødløfter 400kg rent i rigtig flot sumo still uden dragt eller noget! kun straps! :devil:

Tænker du ikke på Vischtnsky? :smile: (Staveplade :tongue: )

Han er ihf den eneste, jeg umiddelbart husker, at have set sådan et klip af. Ellers har du måske et link/video med det?

Link to comment
Share on other sites

Brændt aw diskussion som jeg gerne ville have været med i. Men for hulan hvor tror jeg du skal til at tænke lidt over hvad du skriver istedet for at sige at folk har misforstået det du har skrevet Faber :smile:

Bare et godt råd! For hvis næsten alle læser det på én måde som du måske ikke er enig i, så er det måske ikke bare fordi folk ikke fatter hvad du skriver, men fordi du har problemer med at formulere dig :smile:

Jeg tror simpelthen ikke på at du kan dødløfte mere i sumodødløft, for så havde du også gjort det. Det er simpelthen helt sort at skrive, da du aldrig nogensinde har taget mere i sumo end alm. hvad man kan erfarer ud fra diverse logbøger.

Det er simpelthen helt sort :blink:

Ps. Puhaaa, hvor kunne jeg bare nikke genkendende til Søren W's indlæg omkring hvor stærk man nu ville være hvis man fik en dragt der passede. Bare lige til min information så har jeg ikke haft en bænkpres trøje som jeg ikke selv kunne hoppe i, undtaget de helt gamle inzer trøjer. Trøjerne er jo lavet sådan at man selv kan hoppe i dem. Derfor kan de altså godt være stramme. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jo det er ham mener jeg.. Han er at finde på www.irongame.com under "OTHER" som står i toppen af skærmen! :smile:

Det er så ikke samme mand, som ham jeg har linket til! viscnhistky (skodnavn) han er i 110, og var i 100 i vejle i 2003. ham jeg linker til er en 90 kg mand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share